XXL Nutrition

Pre-workout rating topic

Bezoekers in dit topic

wovano

Super Moderator
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Coach
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
20.360
Waardering
47.301
Lengte
1m86
Er wordt vaak gevraagd op het forum welke pre-workouts goed werken. Ik heb er al aardig wat geprobeerd dus ik kan wel een overzichtje geven van welke pre-workouts goed hebben gewerkt voor mij. Niet iedereen reageert hetzelfde op elke pre-workout. Ook staan er een aantal pre-workouts bij die inmiddels verboden zijn in Nederland. Ik heb ze toch erbij gezet zodat het cijfer van deze eventueel vergeleken kan worden met andere pre-workouts.

Om een pre-workout te beoordelen ga ik af op een aantal punten die ik zelf erg belangrijk vind. Ik neem het gemiddelde van deze punten en dan komt er een beoordeling van maximaal 5 punten. Ik zal het topic natuurlijk verder aanvullen wanneer ik een nieuwe pre-workout uitprobeer.

Focus: Wanneer een pre-workout mij focus geeft tijdens een training heb ik een constant gevoel van “in the zone”. Je denkt alleen maar aan je training en bent tijdens je sets erg geconcentreerd. Je wordt niet snel afgeleid door iets of iemand.

Pomp: Dit spreekt voor zich. Gruwelijk harde spierpomps die alle aderen doen kloppen.

Energie: Ook deze spreekt wel voor zich. Een beetje het stuitergevoel en telkens de kracht om door te gaan na elke oefening/set/rep.


1 VPX – Redline White Heat (old formula): Geeft me enorm veel focus en energie. Knal keihard de hele training door. Wel een crash maar zelf nog niet gehad tijdens een training.
Focus: 5
Pomp: 4
Energie: 5
Totaal: 4,7

2 Driven Sports – Craze: Gaf me enorm veel energie en focus. Zonde dat die nu verboden is.
Focus: 5
Pomp: 3
Energie: 5
Totaal: 4,3

2Dedicated – Unstoppable: Zorgt vooral voor veel energie en veel focus. Het nadeel is de crash die volgt.
Focus: 5
Pomp: 3
Energie: 5
Totaal: 4,3

4Musclepharm – Assault: Een van mijn favoriete pre-workouts. Geeft focus, pomp en energie. Blijft voor mij ook na vaker gebruik een fijne pre-workout.
Focus: 4
Pomp: 3
Energie: 4
Totaal: 3,7

4Muscletech – Nano Vapor: Heerlijke focus van deze pre-workout. Ook een lekkere pomp.
Focus: 4
Pomp: 4
Energie: 3
Totaal: 3,7

6XXL Nutrition – Unleash! Concentrated: Prima pomp en focus. Voelde vooral de pomp al na mijn warmup sets.
Focus: 3
Pomp: 4
Energie: 3
Totaal: 3,3

7BSN – No Xplode 3.0: Aardige pre-workout. Geeft me vooral energie en focus. Geen echte sprake van een crash en dat is altijd mooi meegenomen.
Focus: 4
Pomp: 2
Energie: 3
Totaal: 3

7Cellucor – C4: Prima pre-workout. Geeft me zowel focus, energie als pomp.
Focus: 3
Pomp: 3
Energie: 3
Totaal: 3

7MAN Sports – Game Day: Minder dan ik van tevoren had verwacht, maar alsnog een prima pre-workout. Zorgt vooral voor een goede focus.
Focus: 4
Pomp: 2
Energie: 3
Totaal: 3

7USP Labs – Jack3D University Studied: Geeft een goede focus. Wel een crash.
Focus: 4
Pomp: 3
Energie: 2
Totaal: 3

11Muscletech – Shatter SX-7: Alleen niet zo heel bijzonder. Daarnaast vind ik de smaak ook nog enorm goor. Zodra ik deze combineer met Unstoppable is dat de beste pre-workout ooit voor mij.
Focus: 3
Pomp: 3
Energie: 2
Totaal: 2,7

12Body & fit – Crazy: Voelde hier eigenlijk weinig tot niks van. Bij meerdere scoops voelde ik de caffeïne wel maar eigenlijk een erg zwakke pre-workout.
Focus: 1
Pomp: 1
Energie: 2
Totaal: 1,3

13Liftag Sport – Ulift Pre-Workout: Hier voelde ik niks van, zelfde verhaal als Crazy.
Focus: 1
Pomp: 1
Energie: 1
Totaal: 1
 
Laatst bewerkt:
Mooi lijstje men :thumb:


Ik zelf gebruik jacked ook een fijne pre-workout.
Wel het idee dat me lichaam sneller aan de jacked went dan aan assault.
Assault Zweet ik ook wat meer van
 
Vind zelf de C4 ook een erg goede preworkout! Lijk niet snel tolerant te worden voor de hoge caffeine waarde, merken jullie dit ook? Zeer tevreden er over tot nu toe 1 pot op
 
White heat van VPX, gebruik ik nu een 2-tal weken en kan je zeggen dat mijn lichaam er vrij heftig op reageert. Zowel positief als negatief; zweten, hoge hartslag tot soms hartkloppingen aan toe. Na de workout heb ik wel last van een flinke crash zoals ik bij unstoppable had ervaren.
 
White heat van VPX, gebruik ik nu een 2-tal weken en kan je zeggen dat mijn lichaam er vrij heftig op reageert. Zowel positief als negatief; zweten, hoge hartslag tot soms hartkloppingen aan toe. Na de workout heb ik wel last van een flinke crash zoals ik bij unstoppable had ervaren.

Ja man, kijk naar de caffeine die er in zit!

1 scoop Shatter (of standaard pre workout) met 250mg AMP does the trick.
 
Crazy deed bij mij wel zijn werking. Daar had ik een goede focus en energie op.
Assault was ook goed, maar wel smerig en daar stonk mijn zweet enorm van.
C4 heb ik nu en tot nu toe ben ik daar erg tevreden over.
Blast 1x geprobeerd, maar dat leek totaal niet zijn ding te doen. Had deze wel een keer meer willen proberen.
 
Goed initiatief dit topic.
Blijf hem ook zeker volgen :loopband:
 
Goed topic.

Wellicht kan gewenning/tolerantie mee worden gerekend als factor in je uitslagen.

Van Assault merkte ik bijv. na 2 trainingen nauwelijks iets meer, terwijl Shatter na 10x consistente resultaten geeft.
 
Ja man, kijk naar de caffeine die er in zit! 1 scoop Shatter (of standaard pre workout) met 250mg AMP does the trick.
Idd de te hoge caffeine gehalte verpest het bij whiteheat als je daar gevoelig voor bent. En bedankt voor de tip betreft AMP, Ik had het met een simpele pre workout gemixt maar dan met 100mg AMP merkte er niets van, zal eens met een dubbele dosis proberen + inc. hordenine/PEA en 150mg caffeine (zo juist aangekomen) (ex unstoppable user )

Edit: Net training achter de rug en jep de 200mg heeft gewerkt, i feel good :D
 
Laatst bewerkt:
Mooi lijstje men :thumb:


Ik zelf gebruik jacked ook een fijne pre-workout.
Wel het idee dat me lichaam sneller aan de jacked went dan aan assault.
Assault Zweet ik ook wat meer van
Nieuwe Jack3D nog niet geprobeerd. Assault is wel lekker door de beta-alanine.

Vind zelf de C4 ook een erg goede preworkout! Lijk niet snel tolerant te worden voor de hoge caffeine waarde, merken jullie dit ook? Zeer tevreden er over tot nu toe 1 pot op
C4 is wel een degelijk pwo inderdaad. Ik gebruik ongeveer de helft van mijn trainingen een pwo maar heb sowieso wel een hoge stim resistance.

White heat van VPX, gebruik ik nu een 2-tal weken en kan je zeggen dat mijn lichaam er vrij heftig op reageert. Zowel positief als negatief; zweten, hoge hartslag tot soms hartkloppingen aan toe. Na de workout heb ik wel last van een flinke crash zoals ik bij unstoppable had ervaren.
Wel de oude formule, de nieuwe formule bevat een stuk minder goede ingrediënten. Geen AMP meer en minder cafeïne.

Ja man, kijk naar de caffeine die er in zit!

1 scoop Shatter (of standaard pre workout) met 250mg AMP does the trick.
AMP moet ik ook nog maar eens snel halen bij sportpoeders. Vul mijn pwo's nu wel regelmatig aan met beta-alanine en agmatine. Ook wel een leuke toevoeging. Merk je losse AMP zo goed?

Crazy deed bij mij wel zijn werking. Daar had ik een goede focus en energie op.
Assault was ook goed, maar wel smerig en daar stonk mijn zweet enorm van.
C4 heb ik nu en tot nu toe ben ik daar erg tevreden over.
Blast 1x geprobeerd, maar dat leek totaal niet zijn ding te doen. Had deze wel een keer meer willen proberen.
:thumb:

Goed initiatief dit topic.
Blijf hem ook zeker volgen :loopband:
Mooi te horen :)

Goed topic.

Wellicht kan gewenning/tolerantie mee worden gerekend als factor in je uitslagen.

Van Assault merkte ik bijv. na 2 trainingen nauwelijks iets meer, terwijl Shatter na 10x consistente resultaten geeft.
Ik heb het net andersom. Assault blijft voor mij een prima pwo en shatter niet, tenzij in combinatie met unstoppable. Gelukkig heb ik van beiden nog 3 potten staan :P

Idd de te hoge caffeine gehalte verpest het bij whiteheat als je daar gevoelig voor bent.

En bedankt voor de tip betreft AMP,
Ik had het met een simpele pre workout gemixt maar dan met 100mg AMP merkte er niets van,
zal eens met een dubbele dosis proberen + inc. hordenine/PEA en 150mg caffeine (zo juist aangekomen)


(ex unstoppable user )
Heb zelf eens 2,5 schep redline white heat genomen (1000 mg cafeïne) en lag 2 uur na de training netjes te slapen.

AMP ga ik zeker kopen en los toevoegen :)
 
In! Zo kun je maar zien dat een ieder anders reageert op PWO's! Ik ga namelijk als een raket op Gameday met monster pomps als gevolg!:fire:

Wat is AMP en waar koop je dat?
 
Cellucor – C4: Matige PWO, smaak strawberry is niet te zuipen!
Focus: 2
Pomp: 2
Energie: 2
Totaal: 2

Dedicated – Unstoppable Topper wat mij betreft!:thumbs:
Focus: 5
Pomp: 3
Energie: 5
Totaal: 4,3

Liftag Sport – Ulift Pre-Workout Smaak was heerlijk! Maar daar neem ik het niet voor!
Focus: 1
Pomp: 1
Energie: 1
Totaal: 1

MAN Sports – Game Day Topper wat mij betreft!
Focus: 5
Pomp: 5
Energie: 4
Totaal: 4,7

Musclepharm – Assault: Prima PWO. Smaak is mierenzoet, maar wel lekker!
Focus: 3
Pomp: 3
Energie: 3
Totaal: 3

Jack3d: Nieuwe versie zonder DMAA..je kunt nog beter een zak suiker kopen..
Focus: 1
Pomp: 1
Energie: 1
Totaal: 1

XXL Nutrition – Blast Super prijs/kwaliteit verhouding!:D
Focus: 4
Pomp: 3
Energie: 4
Totaal: 3,7

Driven sports - Frenzy: Prima PWO met goede focus en heerlijke smaak:zuip: (wel erg duur..)
Focus: 4
Pomp: 3
Energie: 3
Totaal: 3,3
Dit zijn mijn ervaringen als stim junkie
 
Leuk topic! Eigenlijk zou je prijs ook mee moeten nemen. Dan heb je bij het totaal ook wel een meer prijs/kwaliteits gevoel. Erg nice!
 
Tof topic! Zou het niet wat zijn om je ranking naar gelang je cijfer aflopend te plaatsen?
 
Wat zijn de schadelijke gevolgen van AMP als je niet meer neemt dan 100 mg per dag?
 
Met amp zal ik maar snel zijn kwa bestellen als ik jullie was want is recentelijk ook op de blacklist gezet.
 
Bsn 3.0 is echt bende. De vorige met dmaa was goed, zelfxe met de crack(nog beter.
Deze no explode lig ik wakker van tot 5 uur snachts en met trainen geen merkbaar verschil
 
Back
Naar boven