XXL Nutrition

Pre-workout tijdelijk niet nemen?

Bezoekers in dit topic

DutchAno

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2015
Berichten
150
Waardering
29
Lengte
1m73
Massa
78kg
Hoi iedereen,

Ik heb nu 2 potten C4 preworkout staan en 1 pot Assault, nu merk ik er de laatste tijd niet heel erg veel meer van en ik wil niet hoger dan 2-2,5 scoops gaan. Iemand die ervaring heeft met het tijdelijk stoppen van pre-workout/elke vorm van caffeine om het vervolgens weer te nemen na 3-4 weken? Werkt dit positief?

Ik kon nergens een topic hierover vinden dus excuse me als er een topic over gemaakt is.
 
Als er gewenning optreed is het zelfs aangeraden om er (even) mee te stoppen.
 
idd effe mee stoppen. En in de toekomst mss ook niet elke training nemen mocht dit het geval zijn.
 
Ik heb ook een tijd veel PWO genomen, uiteindelijk neem je (vooral uit gewoonte) PWO voor elke training en merk je er nog weinig van.

Ben er uiteindelijk gewoon volledig mee gestopt, heb nog wat restjes en zal die enkel nog gebruiken mocht ik een keer een boost kunnen gebruiken.

PWO dus gewoon zo weinig mogelijk nemen, je kan 99% van de trainingen perfect zonder ;-)
 
Ik heb ook een tijd veel PWO genomen, uiteindelijk neem je (vooral uit gewoonte) PWO voor elke training en merk je er nog weinig van.

Ben er uiteindelijk gewoon volledig mee gestopt, heb nog wat restjes en zal die enkel nog gebruiken mocht ik een keer een boost kunnen gebruiken.

PWO dus gewoon zo weinig mogelijk nemen, je kan 99% van de trainingen perfect zonder ;-)

True....deed vroeger al mn trainingen zonder (bestond toen nog niet) en die gingen zeker zo goed.
 
True....deed vroeger al mn trainingen zonder (bestond toen nog niet) en die gingen zeker zo goed.
Misschien werkt het bij mij zelfs beter zonder PW, ik gaap namelijk soms door het nemen van dat spul :p
 
Je hebt helemaal geen pwo nodig man.
It's crap
 
Je hebt helemaal geen pwo nodig man.
It's crap
Ik vond wel dat het echt hielp alleen de laatste tijd wat minder :p wat zou jij aanraden dan? Caffeine of helemaal niks?
 
Ik vond wel dat het echt hielp alleen de laatste tijd wat minder :p wat zou jij aanraden dan? Caffeine of helemaal niks?

Ik gebruik het heel soms eens als ik zeer moe ben. Maar merk weinig verschil. Zeker 20jaar zonder getraind en het gaat zeker niet beter met. Bij mij toch niet. is overpriced rommel vind ik.
 
C4 en Assault, dat zijn mijn favorieten! Ik neem ze niet elke training, want dan treedt inderdaad gewenning op.
Mijn ervaring is dat het prima werkt om het een tijdje niet te gebruiken; als je dan weer start, voel je het 'effect' weer. Nu gebruik ik het alleen als ik het gevoel heb dat ik het 'nodig' heb, dus als ik moe ben of na een drukke werkweek of als ik in 't weekend 's ochtends train en nog in de slaapmodus zit. Bij 1x per week gebruiken, blijft het effect ook goed. Wat bij mij ook werkt is afwisselen met verschillende PWO's, dus dag 1 Assault, dag 2 C4, dag 3 Unstoppable, dag 4 Unleash bijv. Doordat elke PWO weer anders is en ook andere werkzame stoffen bevat, blijf je het beter voelen.

Zonder PWO kun je overigens ook prima trainen en deels zal het gevoel ook door het placebo-effect komen. Bij een erg lange training vind ik het wel fijn, omdat ik zeker 2 uur lang energie blijf houden, dus kan blijven knallen.
 
Laatst bewerkt:
C4 en Assault, dat zijn mijn favorieten! Ik neem ze niet elke training, want dan treedt inderdaad gewenning op.
Mijn ervaring is dat het prima werkt om het een tijdje niet te gebruiken; als je dan weer start, voel je het 'effect' weer. Nu gebruik ik het alleen als ik het gevoel heb dat ik het 'nodig' heb, dus als ik moe ben of na een drukke werkweek of als ik in 't weekend 's ochtends train en nog in de slaapmodus zit. Bij 1x per week gebruiken, blijft het effect ook goed. Wat bij mij ook werkt is afwisselen met verschillende PWO's, dus dag 1 Assault, dag 2 C4, dag 3 Unstoppable, dag 4 Unleash bijv. Doordat elke PWO weer anders is en ook andere werkzame stoffen bevat, blijf je het beter voelen.

Zonder PWO kun je overigens ook prima trainen en deels zal het gevoel ook door het placebo-effect komen. Bij een erg lange training vind ik het wel fijn, omdat ik zeker 2 uur lang energie blijf houden, dus kan blijven knallen.

jammer genoeg bij mij nooit 2uur energie van PWO's En ik haal nooit trainingen van 2 uur. Ben al veel vroeger leeg :)
 
Ik vond wel dat het echt hielp alleen de laatste tijd wat minder :p wat zou jij aanraden dan? Caffeine of helemaal niks?

Vroeger zou ik niet eens aan een training beginnen zonder pwo, tegenwoordig doe ik gewoon zonder en enkel op 's zondags neem ik een paar caps cafeïne omdat de training dan al om 10u begint. Doordeweeks gewoon een blik Monster ultra.
 
Bij een erg lange training vind ik het wel fijn, omdat ik zeker 2 uur lang energie blijf houden, dus kan blijven knallen.

Als je tegen dat die 2u om zijn geen crash krijgt ervan ...
 
Vroeger zou ik niet eens aan een training beginnen zonder pwo, tegenwoordig doe ik gewoon zonder en enkel op 's zondags neem ik een paar caps cafeïne omdat de training dan al om 10u begint. Doordeweeks gewoon een blik Monster ultra.
Waar haal je die Monster Ultra nog tegenwoordig? Die is sinds kort uit de schappen bij de AH :(
 
Ik vond wel dat het echt hielp alleen de laatste tijd wat minder :p wat zou jij aanraden dan? Caffeine of helemaal niks?

Als je een PWO nodig hebt om motivatie of energie te hebben dan stel ik me vragen of je wel de juiste sport hebt gekozen of dat je levensstijl wel is zoals het zou moeten.
Nog nooit gebruikt en ook nog nooit behoefte aan gehad.

Ik vind het overbodige rommel dat men op de markt heeft gebracht en de mensen (vooral de jongere garde) leeft met het geloof dat nodig te hebben om
intensief te kunnen trainen.
Bullshit natuurlijk
 
^^ dit dus. Je zal toch echt het meeste uit jezelf moeten halen op dat gebied...
Ik heb het 1x genomen om te "proberen", ja het werkt, mooi spul, als extratje; niet om structureel te gebruiken.
 
Als je tegen dat die 2u om zijn geen crash krijgt ervan ...
Crash heb ik meestal niet zo last van. Ik train trouwens 80% van m'n trainingen zonder PWO en kan ook prima zonder. Als 'k eenmaal aan het trainen ben en de knop om gaat, heb ik van vermoeidheid meestal geen last meer. Adrenaline :)

Als ik 's avonds train neem ik sowieso geen PWO, want dan kom ik moeilijk in slaap.
 
Als je een PWO nodig hebt om motivatie of energie te hebben dan stel ik me vragen of je wel de juiste sport hebt gekozen of dat je levensstijl wel is zoals het zou moeten.
Nog nooit gebruikt en ook nog nooit behoefte aan gehad.

Ik vind het overbodige rommel dat men op de markt heeft gebracht en de mensen (vooral de jongere garde) leeft met het geloof dat nodig te hebben om
intensief te kunnen trainen.
Bullshit natuurlijk

^^ dit dus. Je zal toch echt het meeste uit jezelf moeten halen op dat gebied...
Ik heb het 1x genomen om te "proberen", ja het werkt, mooi spul, als extratje; niet om structureel te gebruiken.

Eerstejaar geen PWO gebruikt. En dat heb ik echt niet nodig als motivatie alleen gaf het me wel een lekker gevoel als ik het nam :P ik weet wel zeker dat dit de juiste sport voor me is hoor :)
 
Back
Naar boven