MuscleMeat

Pré-Workout - Voeding

Bezoekers in dit topic

BrsHilset

Novice
Lid geworden
20 dec 2020
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
60kg
Vetpercentage
40%
Goedemiddag,
Ik kan hier niet echt iets over vinden pré en post workout voeding voor een vroege ochtendtraining.
Bv: ik sta op om 05u00, dan heb ik de tijd tot max 07u00 om te trainen.
Wat kan ik dan best voor en na de training eten?
Mijn doel is algemene fitheid door krachttraining en cardio.
Ik probeer ook de supplementen tot een minimum te beperken aangezien ik liever mijn voedingstoffen uit "echte" voeding haal.
Supplementen die ik wel gebruik zijn: whey, dextrose, creatine, cafeïne.
Mijn krachttrainingen bestaan steeds voor 75% uit compound oefeningen zoals deadlift, squat, bent-over row, military press, pull-ups, dips, aangevuld met isolatieoefeningen.
Mss niet onbelangrijk, binnen 3 maanden duik ik de wereld van 40+ in.

Alvast bedankt !
 
Vooraf gewoon ontbijt. Bak havermout met whey en eventueel een banaantje en/of noten/mct olie oid
Erna nog iets pakken. Paar boterhammen met beleg en wat zuivel of een andere maaltijd. Net wat je wi.
 
Ligt er een beetje aan hoeveel tijd er tussen je ontbijt en training zit. Als dat minder dan 1 uur is zou ik niet zoals Marina zegt havermout ofzo gaan eten want dat blijft veel te lang in je maag zitten. Dan zou ik eerder gaan voor misschien een simpele witte boterham met jam en daarnaast idd iets van een proteïne poeder.

Na de training zou je weer je normale maaltijden kunnen eten. Of als je heel serieus bent en echt hard traint wellicht gelijk post workout ook weer whey met een beetje dextrose, en dan pas 45 min / 1 uur later een “normale” maaltijd.
 
Het ligt er maar net aan hoe goed je kunt trainen met een volle maag. De ene persoon kan prima vlak voor z'n training een bak havermout wegwerken en de ander krijgt al buikpijn bij de gedachte. In het laatste geval kun je wat licht verteerbaars nemen, wat Spambod zegt bijvoorbeeld. Zelf zorg ik ervoor dat ik voor een ochtendtraining in ieder geval wat eiwitten, snelle carbs (suikers) en zout binnenkrijg en cafeine. Ik neem bijvoorbeeld een blikje tonijn, bouillon, kop koffie en wat rijstwafels met jam of honing of appelstroop en runderrookvlees of kipfilet en een stuk fruit. Na je training zorgen dat je een maaltijd met in ieder geval koolhydraten en eiwitten binnenkrijgt. Of dat nou havermout met whey en bosvruchten is of iets totaal anders is niet zo relevant. Als je weinig tijd hebt is een shake, fruit, paar botterhammen en/of eiwitreep ook prima.
 
Er zit een klein half uur tussen het ontbijt en de start vd training.
Ik heb normaal gesproken niet zoveel last vh trainen met een gevulde maag, maar ik ga toch voor iets lichts verteerbaar.
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik had zelf nooit last van vlak voor trainen eten. Maar Dat is persoonlijk.
Ik zou als je voor licht gaat witbrood (geroosterd valt nog lichter) met jam.of honing nemen met een shake.
 
Back
Naar boven