XXL Nutrition

Preacher curl bank - ervaring? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fritsje

Novice
Lid geworden
21 aug 2011
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
67kg
Meer dan een jaar geleden heb ik met behulp van dit forum mijn homegym samengesteld, doordat hier zo veel informatie te vinden is was het niet nodig me te registreren: alles is hier te vinden.

Echter...nu is de tijd gekomen om de homegym uit te breiden met een preacher curl bankje, omdat de biceps achterblijven (vindt zelfs vriendinlief) en ook het enige externe 'lid' van mijn homegym klaagt over gebrek aan materiaal dus ben ik op zoek gegaan naar een curl bankje.

Ik kan niet veel info hierover vinden, ze worden niet zo vaak aangeboden als de andere materialen zo lijkt het (ook niet op Marktplaats) en ook kan ik weinig reviews vinden voor dit toestel.

Ik vond om marktplaats een advertentie voor een bankje van Betersport (http://verkopers.marktplaats.nl/11576884), de prijs is niet te hoog maar natuurlijk wel als dit kwalitatief slecht is, dan is 'ie duur.

Mijn vragen:
Heeft iemand ervaring met dit preacher curl bankje van Betersport? Ik zou de ervaring(en) graag lezen.
Zijn er mensen die tevreden zijn over een andere preacher curl bank en deze ervaring willen delen? (Liefst een bankje waarbij ik een curlstang gebruik, dus geen compleet apparaat met gewichten en scharnieren).

Commentaar en suggesties allemaal van harte welkom!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de uitbreiding op mijn bodycraft halterbank, is gewoon een goed ding. (helisports.nl)
 
heb je geen dip bars? zet je elleboog gewoon daartegen ...
 
als je een verstelbaar bankje hebt zet je dat toch gewoon incline en doe je het daar op?
 
Persoonlijk vind ik het niet fijn mijn biceps te trainen op een preachercurl bankje, doe het liever staand.
 
Persoonlijk vind ik het niet fijn mijn biceps te trainen op een preachercurl bankje, doe het liever staand.

Ik ook idd, 1jaar liggen zeuren om een bicepsbankje en uiteindelijk gekregen blijkt het echt ontiegelijk k*t om mee te trainen.
 
Je kunt wel een soort van minder cheaten, maar ik vind het te geforceerd aanvoelen ofzo, weet niet precies waarom ik het niet fijn vind.
 
Je kunt wel een soort van minder cheaten, maar ik vind het te geforceerd aanvoelen ofzo, weet niet precies waarom ik het niet fijn vind.

Vindt de houvast niet fijn, moet eerst 10x verzitten voordat ik pas me armen recht heb en dan als ik naar boven til gaat het toch weer schuin waardoor ik me polsen forceer terwijl ik toch echt lightweight pak.
 
Bedankt voor de reacties, eigenlijk is niemand echt tevreden over een preacher bankje merk ik, en ik heb dan ook besloten om andere oefeningen te gaan zoeken/wat meer af te wisselen met de biceps ipv een bankje zodat ik ze isoleer: te geforceerd in die houding gaf de doorslag, ik herken dat gevoel.

Nogmaals dank voor alle reacties, heel waardevol!:)
 
Laatst bewerkt:
Met een dumbbell en je arm op de rug van een incline bench is het toch vrijwel hetzelfde.
 
Ik vind de preacher curl een heerlijk apparaat. Je behoudt de spanning op je biceps en kunt inderdaad minder tot niet cheaten :).
 
Back
Naar boven