Fitness Seller

Preachercurl... goede massabouwer voor de Biceps? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
De titel van dit topic geeft al aan waar mijn vraag over gaat?
Is de PreacherCurl (met Barbell) een goede oefening voor de biceps?

De reden waarom ik dit vraag is het feit dat je met prechercurl je schouders kan laten rusten waardoor je dus al je concentratie/kracht kan richten op je biceps en de uitvoering ervan. (in tegenstelling tot gewone BarbellCurls waarbij je staand nogal eens andere spiertjes als sschouders bijvoorbeeld wilt laten meewerken)

Juist/onjuist?
 
Ik denk niet dat het een echte massabouwer is. Wat niet wil zeggen dat je hem niet af en toe moet doen. Persoonlijk vind ik hem niet zo fijn. Geef mij maar standing concentration curls.
 
Ik denk niet dat het een echte massabouwer is. Wat niet wil zeggen dat je hem niet af en toe moet doen. Persoonlijk vind ik hem niet zo fijn. Geef mij maar standing concentration curls.


Hmm daar ga ik juist veel bij cheaten (of hoe schrijf je dat ;))
 
ik geloof niet zo in het feit dat de ene bicep een massabouwer is en de andere niet.
ik vind cable curls erg lekker persoonlijk.
 
Bij mij werkt die Preachercurl dan wel weer goed, mede door de uitschakeling van mn schouders.
Zittend vind ik de oefening dan ook zwaarder en lekkerder aanvoelen.
 
idem...wat calcification zegt.
 
Even zien...

je gebruikt je biceps ... check
Je wordt er sterker op en gebruikt steeds meer gewicht .... check
Je eet hypercalorisch .... check

Ja zelfs preachercurls hebben de potentie van een massabouwer.
 
Oh het enige nadeel van preachercurls is dat je geen spanning op je biceps hebt als je handen bovenaan zijn (wat gedeeltelijk op te lossen valt met een andere houding of de andere kant van het bankje gebruiken)
 
Mensen zoals Larry Scott claimen er flink wat massa mee opgebouwd te hebben, maar zelf vind ik het niet echt een massa bouwer.

Oefening valt voor mij (net als concentration-, Spider- overhead-, enz curl) onder de contracted oefeningen (POF) die ik meestal aan het eind van m'n bicep training doe om de spier maximaal te verkorten.
 
isolatie biceps oefening... Doordat de armen al geheven rusten richten we ons eerder op de korte kop van de biceps... Dat dit een pure massabouwer is?... elke oefening heeft zen voor -en nadelen. Variatie is belangrijk...
 
maakt geen zak uit welke curls je doet, gewoon hard knallen.
 
Incline DB Curls, beste massa bouwer imo :P na je compounds (rug)
 
Preacher curls: 1 van de beste oef voor biceps imo. Voel ik ze altijd mee branden.;)
 
gebruik van schouders bij de barbell curl is gewoon een functie van de biceps, ik denk dat hij meer massa zal bouwen dan een preacher curl, althans zeker voor mij,
 
Preacher curls ervaar ik zeker niet slecht, moet op tijd in je schema komen vind ik.
 
db preacher curl vind ik erg lekker... beste massa bouwer biceps is denk cheated barbell curls
 
Back
Naar boven