Fitness Seller

Prednisolon en BB

Bezoekers in dit topic

Demonsquad

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 aug 2005
Berichten
560
Waardering
0
Wegens een operatie moest ik van de arts een paar dagen extra prednisolon nemen.
Ik vroeg aan hem of het ook invloed heeft op spiergroei en kracht training.
Hij zei me dat het helpt bij sport omdat het je stress level onderdrukt.
Ik vond dit een ietwat aparte uitspraak, mensen met onderzoeken of meer informatie hier over?
Na wat googlen kwam ik er achter dat prednisolon op de doping lijst staat.
Dus het zal wel een positieve invloed op sportprestaties hebben lijkt me.
 
lijkt me niet voor zover ik weet is het een steroide die catabool wert dus juist het tegenovergestelde van wat je wil.
 
Ik heb het zelf ook lang gebruikt ivm mijn darmziekte (ziekte van crohn). Ik vind jou arts echt een eng figuur als ik dit hoor want het klopt totaal niet. Het is slecht voor hart en bloedvaten, bot ontkalkend en spier afbrekend. Ik heb dan ook altijd calcium tabletten moeten slikken. Het spier afbrekende heb ik nooit zo gemerkt, zal misschien op papier wel correct zijn maar in praktijk niet meetbaar... Ik had ooit een hele lijst met bijwerkingen ervan maar die heb ik weggedaan. Als je die gelezen hebt praat je wel anders als je arts, dat is zeker.

Maar zoals ik al zei maak je er niet druk om je merkt er niks van. Of je moet extreem hoge dosissen krijgen, dan zal je zien dat je veel vocht vasthoud en wat vetter word (ook bijwerking). Ikzelf kreeg toen ook last van een verschrikkelijk hoge bloeddruk (200 in rust). Ben er vanaf dat moment per direct mee gestopt en op andere medicatie over gegaan.
 
Ik heb het zelf ook lang gebruikt ivm mijn darmziekte (ziekte van crohn). Ik vind jou arts echt een eng figuur als ik dit hoor want het klopt totaal niet. Het is slecht voor hart en bloedvaten, bot ontkalkend en spier afbrekend. Ik heb dan ook altijd calcium tabletten moeten slikken. Het spier afbrekende heb ik nooit zo gemerkt, zal misschien op papier wel correct zijn maar in praktijk niet meetbaar... Ik had ooit een hele lijst met bijwerkingen ervan maar die heb ik weggedaan. Als je die gelezen hebt praat je wel anders als je arts, dat is zeker.

Maar zoals ik al zei maak je er niet druk om je merkt er niks van. Of je moet extreem hoge dosissen krijgen, dan zal je zien dat je veel vocht vasthoud en wat vetter word (ook bijwerking). Ikzelf kreeg toen ook last van een verschrikkelijk hoge bloeddruk (200 in rust). Ben er vanaf dat moment per direct mee gestopt en op andere medicatie over gegaan.



Merkte je ook nog dat je last begon te krijgen van Striemen? (striea)
gebeurt meestal ook door hoge cortisol spiegels.
 
Wegens een operatie moest ik van de arts een paar dagen extra prednisolon nemen.
Ik vroeg aan hem of het ook invloed heeft op spiergroei en kracht training.
Hij zei me dat het helpt bij sport omdat het je stress level onderdrukt.
Ik vond dit een ietwat aparte uitspraak, mensen met onderzoeken of meer informatie hier over?
Na wat googlen kwam ik er achter dat prednisolon op de doping lijst staat.
Dus het zal wel een positieve invloed op sportprestaties hebben lijkt me.

Bij langdurig gebruik heeft het negatieve invloed op je sportprestaties. Bij een stootkuur (zoals bij jou) zal het weinig effect hebben (je kunt je wel wat verrot voelen). Het is een cortisol hormoon (dat zegt je wel wat), welke juist een negatief effect heeft op BB.

Wat een kwakzalver trouwens. Weg daar.. de reden dat je prednison voor, tijdens en na de operatie krijgt, is om eventuele onstekingen/infecties tegen te gaan. Word trouwens te vaak, te snel voorgeschreven. Echt de grootste rommel die je maar kan krijgen.

lees dit maar eens door
Welkom bij: www.serviceapotheek.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf ook lang gebruikt ivm mijn darmziekte (ziekte van crohn). Ik vind jou arts echt een eng figuur als ik dit hoor want het klopt totaal niet. Het is slecht voor hart en bloedvaten, bot ontkalkend en spier afbrekend. Ik heb dan ook altijd calcium tabletten moeten slikken. Het spier afbrekende heb ik nooit zo gemerkt, zal misschien op papier wel correct zijn maar in praktijk niet meetbaar... Ik had ooit een hele lijst met bijwerkingen ervan maar die heb ik weggedaan. Als je die gelezen hebt praat je wel anders als je arts, dat is zeker.

Maar zoals ik al zei maak je er niet druk om je merkt er niks van. Of je moet extreem hoge dosissen krijgen, dan zal je zien dat je veel vocht vasthoud en wat vetter word (ook bijwerking). Ikzelf kreeg toen ook last van een verschrikkelijk hoge bloeddruk (200 in rust). Ben er vanaf dat moment per direct mee gestopt en op andere medicatie over gegaan.

Bloeddruk 200 in rust. Mag hopen de bovenwaarde en niet de onderwaarde, anders was je al kassieweile..
 
Merkte je ook nog dat je last begon te krijgen van Striemen? (striea)
gebeurt meestal ook door hoge cortisol spiegels.

Valt opzich mee maar idd heb wel striea gekregen. Ben nu totaal van de shit af behalve 1 onwijs hoge shot in de 6 weken om een alergische reactie bij mijn andere medicijn te voorkomen (altans de kans daarop te verkleinen). Merk nu meteen dat mijn striea goed wegtrekt. tot mijn zege want was echt bang om verder te groeien want ze zaten ook op mijn biceps en onderarmen en dat is toch echt niet leuk meer. Het goed vet houden van je huid is wel een pre als je er last van (begint) te krijgen.
 
Bloeddruk 200 in rust. Mag hopen de bovenwaarde en niet de onderwaarde, anders was je al kassieweile..

Was idd mijn bovenwaarde, mijn onderwaarde was geloof ik zo goed als normaal, licht gestegen, zkr in vergelijking met mijn bovenwaarde...
 
Prednisolon ofwel prednison (bijnierschorshormonen) laten juist de spiermassa slinken. Ik heb in het ziekenhuis gewerkt en deze vraag ook aan diverse artsen gesteld, dus vooral geen prednison nemen!!!
 
Back
Naar boven