MuscleMeat

NSFW! Prep AK siggis 2025

Bezoekers in dit topic

• AK

Colossal Veteran
    kampsjaak
    Waardering
    28.276
    Massa
    160kg
    Iemand ervaring met een soortgelijk programma waarin behoorlijke veel volume gedaan word over een periode van 12 weken. 25/30 werksets per sessie waarin 3x pw UB gedaan word en 2x pw lb (quads/hams apart).
    Compound lifts 1/2/3 reps van falen afblijven en isolatie tot falen.

Ik heb altijd getraind tot falen en vaak max 15 werksets per sessie legs rust push pull rust repeat, maar merk dar vermoeidheid regelmatig opkomt en ik keer op keer hoor dat ik meer als een bber moet trainen en niet PL.

Zit al langer te denken om een soort gelijk programma te volgen, maar ik durf tot op heden de stap nog niet te maken doordat alles afwijkt van wat ik al jaren doe.

Dit is bv 1 sessie:

IMG_0511.jpeg
    IMG_0512.jpeg
    IMG_0513.jpeg

• Like
    Waarderingen: NobodySpecial en Maximum Effort
    Iemand ervaring met een soortgelijk programma waarin behoorlijke veel volume gedaan word over een periode van 12 weken. 25/30 werksets per sessie waarin 3x pw UB gedaan word en 2x pw lb (quads/hams apart).
    Compound lifts 1/2/3 reps van falen afblijven en isolatie tot falen.

Ik heb altijd getraind tot falen en vaak max 15 werksets per sessie legs rust push pull rust repeat, maar merk dar vermoeidheid regelmatig opkomt en ik keer op keer hoor dat ik meer als een bber moet trainen en niet PL.

Zit al langer te denken om een soort gelijk programma te volgen, maar ik durf tot op heden de stap nog niet te maken doordat alles afwijkt van wat ik al jaren doe.

Dit is bv 1 sessie:

IMG_0511.jpegIMG_0512.jpegIMG_0513.jpeg

Niet tot failure trainen vind ik moeilijk om te plaatsen. Ik hoor het meer.

• Topic Starter Topic Starter
    Zal wel terugkoppelen begin maart hoe het bevallen is.

Indien iemand dan interesse heeft kan ik de complete guide wel delen.

Denk dat odin iets meer voor jou is, geloof iig dat het odin was
    Odin force?

Zag die ook staan en dat is meer ppl en dichter tot falen trainen beetje soortgelijk wat ik nu doe. The gauntlet is extreem veel volume 30 sets UB/LB split, maar echt stoppen met 2/3 reps in de tank (muv isolatie oa armen). Deze manier van trainen is ver van wat ik normaal doe, maar vermoeidheid is regelmatig een dingetje aan het worden en ik vandaar een keer enorm veel volume wil draaien (pomp sessies) en absoluut van falen wegblijven zodat vermoeidheid niet opspeelt. Hoor steeds vaker om mij heen dat frequentie meer gaat brengen en met elke set tot falen moet je al een goed herstel vermogen hebben als je ppl rust repeat kan draaien. Schijnbaar ben je met een ub/lb split continue opgepompt waardoor je constant voedingstoffen naar de spiergroepen brengt en dit meer groei teweeg brengt.

Odin force?

Zag die ook staan en dat is meer ppl en dichter tot falen trainen beetje soortgelijk wat ik nu doe. The gauntlet is extreem veel volume 30 sets UB/LB split, maar echt stoppen met 2/3 reps in de tank (muv isolatie oa armen). Deze manier van trainen is ver van wat ik normaal doe, maar vermoeidheid is regelmatig een dingetje aan het worden en ik vandaar een keer enorm veel volume wil draaien (pomp sessies) en absoluut van falen wegblijven zodat vermoeidheid niet opspeelt. Hoor steeds vaker om mij heen dat frequentie meer gaat brengen en met elke set tot falen moet je al een goed herstel vermogen hebben als je ppl rust repeat kan draaien. Schijnbaar ben je met een ub/lb split continue opgepompt waardoor je constant voedingstoffen naar de spiergroepen brengt en dit meer groei teweeg brengt.
    Anders zou ik ook nog even naar gamma bomb kijken die is ook hoger volume, het is sowieso leuk voor de afwisseling

• Like
    Waarderingen: AK
    Meadows bouwde zijn tolerantie voor volume op, waarbij hij (soms in samenwerking met Dave Tate) jaren vooruit kon plannen.
    Zijn Mountaindog trainingsfilosofie is, mede vanwege zijn tijd bij Westside Barbell, dan ook deels gestoeld op krachttraining.
    Toch zijn er vele IFBB pro's bij hem gekomen om van hem te leren.

Volgens mij kan het heel positief werken wanneer je meer volume gaat draaien.
    De gedachte is: meer volume --> meer werkvermogen --> minder vermoeidheid en sneller herstel --> meer gains kunnen maken.
    Het draaien van volume, en later mogelijk volume draaien én tot falen gaan, is dan denk ik wel iets om op te bouwen.
    Wil je daar een plan voor maken of...?

Wat me verder opvalt is dat de "chest workout" de nadruk qua intensiteit legt op de triceps.
    Dat was de dominante spiergroep was bij de bench van Westside.
    Als ik naar jou kijk, ben je meer een schouder- en pec dominante "drukker".
    Daarmee vraag ik mezelf af of deze oefeningselectie wel helemaal geschikt is voor jouw doelen.

Correctie, de manier waarop hij dips doet, is erg gericht op de borst.
    Misschien is dit iets om vooraf eens naar te kijken.

en ik keer op keer hoor dat ik meer als een bber moet trainen en niet PL.
    Wat is het verschil volgens jou?

Schijnbaar ben je met een ub/lb split continue opgepompt waardoor je constant voedingstoffen naar de spiergroepen brengt en dit meer groei teweeg brengt.
    Kan je verduidelijken wat je hiermee bedoelt?

Tot slot is onderstaande video mogelijk handig om eens te bekijken.
    Hier wordt het programma verder besproken en uitgelegd.
    @4:15M wordt er bijvoorbeeld ook aangegeven dat de intensiteit wordt opgebouwd.
    Verder is het bijvoorbeeld bedoeld om zwakke punten op te trainen stond er.

kijk: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=xy80y_R7x_s&t=1325s

Laatst bewerkt:
    Wat is het verschil volgens jou?
    Kracht output is njet relevant voor spiergroei. Uiteraard met een 20kg bench zal er weinig gebeuren, maar kracht output staat niet in lijn met spiermassa. Andere factoren zijn belangrijker als je spiermassa wilt bouwen, powerlift is gewoon object x van a naar b verzetten dmv elke spier je denkt nodig te hebben.
    Kan je verduidelijken wat je hiermee bedoelt?
    Een pomp zorgt voor bloed / voedingstoffen naar de spier = groei. Pomp je spier x 3x pw of 1x pw spreekt voor zich dat 3x pw meer zal doen. Probleem is echt 3x pw alles geven voor borst ga ik niet volhouden en herstel is daar te slecht voor doordat ik elke set alles geef (PL manier) stop ik nu eerder met 1/2/3 reps in de tank bij de compound lifts voor rug/borst en benen dan belast je het herstel niet extreem en kan je ermee wegkomen dat je 3x pw UB pakt en icm veel volume bouw je zeker een pomp.

Aldus theorie, zou mij niks verbazen als ik na 2 sessies alweer loop te janken dat het niet vol te houden is, maar moet mezelf aanleren op tijd te stoppen en absoluut niet tot falen te gaan.

Kracht output is njet relevant voor spiergroei. Uiteraard met een 20kg bench zal er weinig gebeuren, maar kracht output staat niet in lijn met spiermassa.
    Gewicht zorgt (bij een correcte uitvoering) toch voor mechanische spanning, wat een signaal voor spiergroei geeft?

Powerlift is gewoon object x van a naar b verzetten dmv elke spier je denkt nodig te hebben.
    Er zijn zeker powerlifters die dat doen, maar ze zijn er toch ook die juist op de vorm letten?

doordat ik elke set alles geef (PL manier)
    Er zijn inderdaad veel powerlifters die zo trainen, maar er zijn ook velen die hun 1rm vaak rond de 90% van hun 1rm trainen of 2 à 3 reps in de tank houden.

Een pomp zorgt voor bloed / voedingstoffen naar de spier = groei
    Is dat bij iedere intensiteit zo denk je?
    De pomp wordt bij een lagere intensiteit ook wel voor herstel gebruikt.

maar moet mezelf aanleren op tijd te stoppen en absoluut niet tot falen te gaan.
    Dat is een hele lastige weet ik uit ervaring.
    Je kan het:flexbiceps:

• Like
    Merk zelf dat wekelijk vooruitgang in reps en/of gewicht vroeg of laat ten koste gaat van uitvoering en je stiekem slordig word en andere spieren gaat gebruiken om het gewicht te verplaatsen. Gewicht is idd belangrijk, maar of je 2 reps van falen wegblijft met 10x100kg bankdrukken of 12x90kg doordat dit lichter is en je meer reps pakt schijnbaar niet relevant is. Zie in de guide dat meeste oefeningen 8-12 reps moeten zijn muv soms pomp/drop sets en je een 25 rep set moet maken.

Het is ff aanvoelen allemaal, maar ik zie in mijn directe omgeving dat vele toch de overstap maken naar UB/LB en iets van falen afblijven. Heb hier zeker al een jaar aan gedacht, maar simpelweg nooit de stap durven te zetten. Ben ook enorm voorstander van jordan peters manier van trainen ub/lb rest repeat, maar de intensiviteit om alles tot falen te gaan kost zoveel van mijn herstel dat ik direct na een week al vermoeid ben. Indien je wellicht de hele dag kan slapen en alleen traint zal dit anders zijn, maar voor de “normale” mens met werk/gezinsleven draagt beide niet positief mee aan herstel.

Ik zal komende dagen/weken wel wat terugkoppelen hier hoe ik het persoonlijk ervaar en hoe een sessie eruit ziet/ hoelang ik erover doe.

• Like
    Waarderingen: BigGuy84
    Merk zelf dat wekelijk vooruitgang in reps en/of gewicht vroeg of laat ten koste gaat van uitvoering
    Wanneer je een paar reps in reserve houdt, zou dat ook niet aan de orde moeten zijn.
    Kan het zijn dat je soms misschien beter eens een stapje terug zou kunnen doen?

Het is ff aanvoelen allemaal, maar ik zie in mijn directe omgeving dat vele toch de overstap maken naar UB/LB en iets van falen afblijven
    Persoonlijk heb ik hier de beste ervaring mee, maar dan wel een 4-daagse split.
    Dat geeft me goed tijd om te herstellen, en weer te kunnen knallen.

Ik zal komende dagen/weken wel wat terugkoppelen hier hoe ik het persoonlijk ervaar en hoe een sessie eruit ziet/ hoelang ik erover doe.
    Ik ben benieuwd!

Heb je ook gedacht aan minder volume draaien dan je nu doet met dezelfde manier van trainen? Nu ga je de intensiteit verlagen en de verlaging compenseren met hoog volume. Resultaat kan dan weer zijn dat je te veel doet om fatsoenlijk van te herstellen. 15 werksets tot falen met serieuze gewichten is behoorlijk veel volume.

Zal wel terugkoppelen begin maart hoe het bevallen is.

Indien iemand dan interesse heeft kan ik de complete guide wel delen.
    Ben zeer benieuwd, juist ook omdat jij het bent! Niet vervelend bedoeld, maar over het algemeen ben je behoorlijk kritisch op alles wat niet gewoon tot failure is. Dus leuk dat je open staat voor iets anders!

• Like
    Waarderingen: spitfire01
    Heb je ook gedacht aan minder volume draaien dan je nu doet met dezelfde manier van trainen? Nu ga je de intensiteit verlagen en de verlaging compenseren met hoog volume. Resultaat kan dan weer zijn dat je te veel doet om fatsoenlijk van te herstellen. 15 werksets tot falen met serieuze gewichten is behoorlijk veel volume.
    Dit was idd een optie, maar doordat ik toch meer om mij heen mensen radicaal zie overstappen naar ub/lb en van falen wegblijven (niet elke set, maar tactisch wanner wel/niet) ben ik zelf benieuwd hoe dit zal werken. Minder als 15 werksets is gevoelsmatig gewoon erg weinig per sessie en wil wel een feeling hebben dat ik getraind heb.

Bedoeling is gewoon dat je pompt als een malle en 2 dagen lang die volheid vasthoud en dan begint de sessie opnieuw. Zo blijf je schijnbaar continue in een staat dat voedingstoffen naar de spieren gaan en kunnen groeien. Met 30 sets verwacht je dat een sessie lang zal duren, maar ik denk dat ik toch binnen 70min klaar zal zijn, muv als je traint in een basic fit en het 24/7 druk/wachtrijen is.

Ben zeer benieuwd, juist ook omdat jij het bent! Niet vervelend bedoeld, maar over het algemeen ben je behoorlijk kritisch op alles wat niet gewoon tot failure is. Dus leuk dat je open staat voor iets anders!
    Zal hier wel eens regelmatig een sessie droppen volgende de guide en hoe ik het ervaren heb. Het programma duurt enkele weken en maak het op zijn minst wel af om daarna te evalueren of ik deze manier van trainen voortzet.

Meer groei, minder vermoeidheid en ik teken ervoor.

• Like
    Waarderingen: molenaar d
    Dit was idd een optie, maar doordat ik toch meer om mij heen mensen radicaal zie overstappen naar ub/lb en van falen wegblijven (niet elke set, maar tactisch wanner wel/niet) ben ik zelf benieuwd hoe dit zal werken. Minder als 15 werksets is gevoelsmatig gewoon erg weinig per sessie en wil wel een feeling hebben dat ik getraind heb.

Bedoeling is gewoon dat je pompt als een malle en 2 dagen lang die volheid vasthoud en dan begint de sessie opnieuw. Zo blijf je schijnbaar continue in een staat dat voedingstoffen naar de spieren gaan en kunnen groeien. Met 30 sets verwacht je dat een sessie lang zal duren, maar ik denk dat ik toch binnen 70min klaar zal zijn, muv als je traint in een basic fit en het 24/7 druk/wachtrijen is.
    Ik snap de redenatie en hoop dat het je gaat brengen wat je ervan verwacht. Sowieso wel eens goed om een andere methode te proberen! Kan in de longrun alleen maar leerzaam zijn.

• Like
    Terug
    Naar boven