XXL Nutrition

NSFW! Prep AK siggis 2025

Bezoekers in dit topic

Gaat lekker man 👌🏻

• Heart
Waarderingen: AK
Gewicht daalt (gelukkig) nog steeds. Rond de 99kg gemiddeld momenteel (98kg al keer aangetikt), dag na rustdag wanneer ik een meal minder eet is het iets lichter waarschijnlijk door minder volume.

Healthmarkersblijven op peil, bloeddruk glucose hartslag allemaal stabiel. Van de week wel close call hypo en weer een reminder om toch pwo meal dichter op de workout te eten. Kracht is stijgend, merk ook dat conditie beter word en voel me fitter. Energie nu op 13 weken uit zeer hoog en heb in dagelijks leven nergens last van, sterker zelfs voel me beter als eind bulk. Vorige prep was het al categorie nachtmerrie op dit punt en een lijdensweg.

Train momenteel liefst op tijden dat ik alleen ben, want merk wel dat ik meer mijn eigen ding / tunnelvisie krijg en ik te graag met iedereen buurt en viola ineens ben ik een uur langer in de gym, vriendin die appt of ik nog leef etc kent het wel.

Shape iets droger en goed op schema. Eetlust is goed/hoog, zin in meer is aanwezig, maar het is niet alsof ik al kwijl vd hamburger fotos op insta. Ik doe momenteel nog steeds 0 min cardio en alleen stappen pd. Dmv werk zet ik er 15/20k en weekend 10k. Cardio kan misschien eind prep ingezet worden als finnishing touch, maar ik ben er geen voorstander van om dit zo vroeg al in te gaan zetten doordat ik al een bewegelijk leven heb en ik cardio alleen als energie slurper zie.

Al me al geen moeilijke week, 13 weken te gaan 🫶

IMG_4631.jpeg
Ik kan jou van een gebouw afgooien en nog steeds kan je weg vliegen met die lats

• Heart
Dit is zon beetje de cardio die ik elk weekend doe. Zon kinderspeeltuin is behoorlijk intens op sommige stukken. Ik kruip wel in elke attractie met de kleine, maar het is soms krap aan, vooral als er ook nog paar andere kinderen in spelen kan het soms wel tot een beknelling komen. Wel altijd sensatie, maar ben geen 18 meer merk ik wel.

IMG_4693.jpeg

• Like
  • Heart
  • Love
Waarderingen: The Hoff, Gremlin, Pindakaas. en 8 andere personen
Dit is zon beetje de cardio die ik elk weekend doe. Zon kinderspeeltuin is behoorlijk intens op sommige stukken. Ik kruip wel in elke attractie met de kleine, maar het is soms krap aan, vooral als er ook nog paar andere kinderen in spelen kan het soms wel tot een beknelling komen. Wel altijd sensatie, maar ben geen 18 meer merk ik wel.

IMG_4693.jpeg
Haha herkenbaar man, als ik met de kinderen speel doe ik ook écht mee, en ben ik achteraf ook wel redelijk kapot.
Vooral als ze dan tikkertje e.d. willen doen :D

• Heart
Back relaxed pose is ook armen een minpunt. Qua structuur vind ik upperbody met hams wel oke, maar iets meer massa op vooral triceps zou deze pose sterker maken.

IMG_4816.jpeg

• Like
Waarderingen: Diego1999, alityson, Seth_Fit en 3 andere personen
Back relaxed pose is ook armen een minpunt. Qua structuur vind ik upperbody met hams wel oke, maar iets meer massa op vooral triceps zou deze pose sterker maken.

IMG_4816.jpeg
En als je je armen wqt meer naar beneden kantelt? Zodat je meer de dikte laat zien van je armen ipv alleen de achterkant zoals nu?

• Like
Waarderingen: Diego1999, Jaap ja en AK

IMG_4816.jpeg
Zelfs als je 200kg weegt heb je met deze aanpak nog beginnerstriceps.

• Haha
Waarderingen: RookworstXL
zonder gekkigheid die armen vallen zo wel erg weg in vergelijking tot je rug en achterkant schouder. Hoe train je ze nu exact?

Zelfs als je 200kg weegt heb je met deze aanpak nog beginnerstriceps.
Ik moet een nieuwe coach die meer verstand heeft van armen!

zonder gekkigheid die armen vallen zo wel erg weg in vergelijking tot je rug en achterkant schouder. Hoe train je ze nu exact?
Ub 3x pw waar ik elke sessie begin met tri/bic, niet mijn favoriet maar waarmee je begint kan je het hardste aanpakken dus vandaar. Ik 17 sets tri, 12 sets biceps pw, verdeeld dus over 3 sessies.
Triceps: cable ext, overhead tri ext, dips, db skull
Bicep: straigh bar curl, db spider curl, machine incline curl, db hammer curl

Deze oefeningen voel ik ook het best vandaar ik ze doe, zou graag voor triceps soort van close grip press willen, maar die voel ik niet waar je die hoort te voelen.

Denk dat dit eerder een illusie is op foto, heb namelijk soms ook abs in de spiegel maar als ik een foto maak niet
🤨
De gemiddelde dbber heeft ook een illusie dat ie brad pitt is als ik het tinder topic zo lees 🤷‍♂️

• Like
  • Haha
Waarderingen: The Hoff, alityson, 6am en 5 andere personen
Ik zou rammen op die triceps
Zware dips skullcrushers en close grip bench press.

Biceps
Dumbell curl Hammer curl en preacher curl

Wat zijn je huidige repranges?
Wat zegt je coach?

Biceps

Wat zegt je coach?
Als je in wedstrijd prep zit is is het belangrijkste om je spiermassa te kunnen behouden. Als je in je bulk traject zit kan je het beste bouwen en kijken naar zwakke punten en die op te vullen. Het is ook een stukje genetisch.

Oefening keuze is ook per persoon verschillend en de ene oefening werkt beter voor pietje dan voor Jantje.

Biceps

Wat zegt je coach?
Rep range vaak 8-15 voor zowel biceps/triceps, maar het trekt allemaal wel bij. Mensen denken hier dat je na 3 weken al iets ziet, mag blij zijn als je 1 max 2 cm pj op armen erbij krijgt mits zelfde conditionering.
Ik zou 5cm op armen erbij kunnen krijgen in een jaar, maar dan heb ik wel hetzelfde vet% als de meerderheid op dbb.

Armen trekken wel bij, geef het 1 a 2 jaar en je ziet niet meer dat het een weak point is.

Coach stoort zich minder aan mijn armen en attendeert er vaak op dat het bb is en niet wie heeft de grooste armen. Het is idd een punt van aandacht, maar in bb blijf je dit altijd houden, maar het is volgens hem lang niet zon probleem als ikzelf inbeeld. Het draait om het gehele pakket wat je brengt, alles zoveel mogelijk in balans en visueel het meest pleasing.

• Like
  • Haha
Waarderingen: The Novice, Schwarzeneggertje en Seth_Fit
Supplementen deel zou ik nog op terugkomen. Ik ben een voorstander van health supps en ervan overtuigd dat dit zeker positief bijdraagt, in hoeverre is de vraag. Ik neem blast en cruise niet hetzelfde doordat ik 2 weken na mijn blast overstap naar mijn cruise health supps. Ik houd deze 2 weken aan doordat na de laatste prik ik nog even beschermd wil blijven doordat de gear niet dag later eruit is. Vergelijk het met een winterjas, zonder winterjas in de winter naar buiten gaan wil niet direct zeggen dat je verkouden bent maar het beschermd wel. Uiteraard met winterjas naar buiten gaan in de winter kan je alsnog verkouden worden, maar zonder jas waarschijnlijk sneller.

Deze supps neem ik elke dag blast/cruis geen verschil
Creatine 10gr, (1gr/10kg bw)
Vit d3 6000iu
K2 200ui
Zink 30mg
Magnesium c 500mg
Omega epa / dha 4400mg (8 ultra van xxl), 2 op 4 maaltijden
Vit c 1000mg zomer / 2000mg winter of prep
Multi vit 2
Tbjp vital (zitten meerdere ingrediënten in)
Digestion support
Kidney support
Ashwaganda 500mg
Melatonine 20/30mg (pre bed) —>iherb 120 stuks 10€

(Telmi / provi / ai / t4 al aangekaart in mijn stack)

Blast extra, dus dit komt er dan bij;
Tbjp love heart
Tbjp heart care

Pwo 2gr taurine (zit in sommige pwo al in anders neem ik dit erbij)

Kan zijn dat ik wat ben vergeten aangezien ik dit uit mijn hoofd type

Gemiddelde gezien zijn dit zon 50 pillen pd, maar verdeel het smorgens/savonds oa vital 5/5, omega 2 per meal bij 4 meals.

De tbjp stack van 3 potjes kost 140€ per maand, overige zal 60€ pm ongeveer zijn, kan er tientje langs zitten.

Pwo neem ik ook, weekend inc stim/ doordeweeks stim free. Gemiddeld 1.5 potje pm en vaak zijn deze 40€ ps. Qua supps ex whey/COR (eet momenteel geen cor maar rijstwafels) zal het dus in blast 250€ pm wel zijn. Zero sauzen etc tel ik ook niet mee dit kan ook wel oplopen in een cut/prep. Had beter kunnen badmintonnen nu ik dit zo uitreken.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: RookworstXL, Gremlin, alityson en 2 andere personen
Wel vreemd, als ik melatonine zoek op iHerb geeft ie aan dat alle producten niet leverbaar zijn 'in uw regio'... ???
Want elders kost melatonine al gauw een pak geld voor maar een paar mg

iHerb, is dat niet de site die er om bekend staat zeer regelmatig niet te leveren?

Wel vreemd, als ik melatonine zoek op iHerb geeft ie aan dat alle producten niet leverbaar zijn 'in uw regio'... ???
Want elders kost melatonine al gauw een pak geld voor maar een paar mg
Sheepz @ kruidvat betaal je meen ik 15€ voor 20 of 30 stuks 5mg dus dat tikt idd aan. Iherb heb je ook snelle/langzaam werkende dus net wat je voorkeur is, maar voor de de prijs is gewoon stuk goedkoper.

iHerb, is dat niet de site die er om bekend staat zeer regelmatig niet te leveren?
4x besteld, 4x geleverd, wel 2/3/4 weken levertijd.

Terug
Naar boven