MuscleMeat

NSFW! Prep AK siggis 2025

Bezoekers in dit topic

• Waarom zou je nog novice en true novice doen? Die heb je toch al behaald?
    True novice is inderdaad voor mensen die nog nooit gecompete hebben in een Npc wedstrijd. Novice kan je geloof ik meermaals doen als je geen top 1 of top 3 had behaald. Al vind ik het systeem een beetje scheef aangezien je veel mensen hebt die true novice meedoen en al veel wedstrijden bij de nbbf hebben gedraaid.

• Like
    Waarderingen: AK
    Ik denk dat ik eigenlijk wel krap onder de 90kg ga halen en voor classic dus ook mee kan doen aangezien met mijn lengte ik 91kg mag wegen. Had het met Roel erover, maar die gaf aan dat mijn frame beter in bb past en met classic je tevens ook voor moet bereiden dat je met 30+ man op het podium tegenwoordig staat, al met al niet echt mijn ding en ik focus me liever op alleen open.

Weet het niet exact of ik nog kan meedoen met true novice en anders novice tot 90kg en meen dat roel zei dat true novice tot 85kg was en 85kg+ dus zou ik true novice doen dat ik dan met 85-alles erboven sta, waar novice tot 90kg meer “eerlijk” is. Dacht eigenlijk dat true novice ook klasses tot 80/90 etc had.
    Classic heeft veel competitors idd maar je staat toch maar per callout van 6-7 man tegelijk in de line-up. Plus vind ik sws dat de meeste classic competitors geen echte classic fysiek hebben.

Over de verdeling van de klasses weet ik niet zeker hoe ze het verdelen maar toen wij de Krachtig fit cup deden was het gewoon alle gewichtklasses bij elkaar bij de true novice aangezien er maar 10 man toen meededen ofzo, ik won toen gelijk de overall terwijl bij de ironman en siggi vaak het wel verdeeld word en de winnaars van de categorieën daarna tegen elkaar staan voor de overall.

Ik hoorde btw wel dat de nieuwe locatie van siggi's echt een top zaal is, heel groot met een grote stage.

• Like
    Voortaan dus glutes prikken met onderstaand naald zodat de vloeistof “dieper” zit en wel in de spier eindigt ipv tussen de spier/vet waar het langer zichtbaar blijft doordat het minder snel word opgenomen door het lichaam en je vaak x dagen een bult/ei ziet. Als je terugkijkt bij mijn rug fotos in dit topic dan zie je op mijn billen die bult, deze trekken overigens wel gewoon weg, maar je wilt dit niet op wedstrijddag.

Oplossing ipv van 16mm diep prikken 23mm.

image.jpg

Nee goeie voorbereiding weer :trollface:
    Goed werk heeft tijd nodig 💁

• Like
    Waarderingen: Seth_Fit
    Misschien interessant voor sommige:

Ik gebruik naast gear (anabolen) en orals (pillen) ook andere “items” voor mijn proces.
    Momenteel (en eigenlijk altijd/heel het jaar door) gebruik ik insuline, groeihormoon (gh of hgh afkorting) en l carnitine inject.

Inusline heb je in snel/langzaam werkend en beide hebben een functie. Lantus is langzaam werken en dit zet ik smorgens voor mijn ontbijt en 8/10 uur later nogmaals een dosering. Lantus werkt “langzaam” vandaar je de dosis spreid over de hele dag dat je wakker bent en dus voeding binnen krijgt. Ikzelf zet momenteen op 2 momenten dagelijks lantus, maar 1x pd of 3x pd kan ook voorkomen net wat het moment is. Insuline zet je om je bloedglucose op peil te houden, vaak icm het vele eten stijgt je glucose en moet je dit kunstmatig verlagen met insuline, beetje hetzelfde verhaal als een diabetes patiënt. Insuline heeft ook meerdere functies en zal hier wat dieper op ingaan wanneer ik de stack drop voor de blast.

Snel werkende insuline novarapid doet exact hetzelfde alleen dit werkt al 30min na injecteren tot 2 uur daarna, waar lantus 12uur werkt. Nova rapid is daardoor ook beetje riskant doordat je dit goed moet doseren en timen anders daalt je glucose zo hard dat je een hypo kan krijgen. Nova rapid zet men vaak pre workout om insuline te verlagen zodat de intra carbs (dextro, of fruitsap) beter aanslaan. Post workout zet men dit ook om hun eerste meal na de workout “extra” goed te laten opnemen door het lichaam. Nova rapid geeft ook een goede pomp tijdens een workout, maar mijn eigen ervaring hierin is dat dit meevalt en ik meer uit een goede pwo shake haal. Nova rapid doseren kan je beter opbouwen en “aanvoelen” hoe dit valt aangezien elke 1iu al flink wat impact kan hebben.

Groeihormoon gh of hgh hoe men het ook noemt zet ik nuchter en pre bed en dit draagt 0 bij aan “groei” van spiermassa, maar support voornamelijk alle randvoorwaarden zoals herstel en rust etc. Gh is tevens ook het duurste wat men gebruikt en tegenwoordig van de chinees is het wat betaalbaarder geworden en betaal je voor 360iu (10 vials van 36iu per vial) 145€. Doseringen schelen van 2iu pd tot sommige 10iu pd, dus reken maar uit wat dit kost. Voorheen en denk nog steeds dat men ook gh vanuit NL dealers koopt en dan betaal je 145€ voor 120iu, zet je dus 5ui pd wat een vrij normale dosis is ben je maandelijks alleen hier al 145€ aan kwijt. Gh meng je met anti bac water en komt in gevriesdroogde vials die in de koelkast 2 jaar goed blijven, eenmaal gemengd met water is dit 30 dagen, vandaar ik altijd 3 weken gh vooruit meng. Momenteel heb ik nog 12iu vials en meng dit met 1ml anti bac water waardoor 12iu op 1ml zit. Dit trek je op met een syringe en elke 0.1ml is dan 1.2iu (1ml = 12iu, 0.1 ml = 1.2iu). Heb je vials met 36iu kan je dit mengen met 2ml water aangezien je anders per 0.1ml een behoorlijke dosis hebt, maar dit is voorkeur.

L carnitine is simpel gezegd een fat burner en geen anabool dus relatief gezien veilig. Dit zet ik op trainingsdagen pwo en zou een extra pomp moeten geven, maar ikzelf merk hier ook weinig van.

Onderstaand foto van de lantus, nova rapid, gh vial (niet gemengd) en l carni. De lantus pennen draai je aan die knop voor je dosering en dit injecteer ik in quads l/r. L carni in die spier en gh in mijn buik vet.

Dagelijks prikschema:
    2x lantus
    2x nova (alleen op trainingsdagen)
    1x l carni (alleen op trainingsdagen
    2x gh
    1x gear (momenteel cruise dus dan 1x pd)

8x pd is dus 56x per week, vandaar naalden erdoorheen vliegen

IMG_2450.jpeg

• Like
    Waarderingen: Seth_Fit en inVorm
    Laatst weer eens carnitine gebruikt en merk echt geen verschil naast oneindig extra prik werk, snap de hype er van echt niet.

Subcultaan vervang ik geen enkele naald pas als ze echt t**ing bot zijn.

• Like
    Waarderingen: Maximum Effort en AK
    Laatst weer eens carnitine gebruikt en merk echt geen verschil naast oneindig extra prik werk, snap de hype er van echt niet.
    Carnitine is dan ook niet zoals gemeld voor een pomp. Carnitine, in hogere doseringen, helpt met de vetverbranding. Echter is dat niet de hoofdreden dat het zo een hype is geworden. Het zou namelijk op dagelijks slechts 1 milliliter, ofwel 200 tot 250 milligram, een heleboel gezondheidsvoordelen hebben. Tevens zou het de anabolen 'beter' moeten laten werken, maar hoe dit gemeten is durf ik niet te zeggen.

De werkzame tijden van insuline kloppen ook niet geheel.

• Like
    Waarderingen: vntl en AK

Subcultaan vervang ik geen enkele naald pas als ze echt t**ing bot zijn.
    Ik zet l carni alleen op TD al enige tijd, maar het is niet te zeggen of/wat het bijdraagt aan het vet verlies proces. Gevoelsmatig heb ik wel het idee dat het gezien de prijs (meen 50ml /500mg-ml 60€) het wel het geld waard is. Insuline naalden vervang ik wel elke keer, meen dat die per 100 6€ kosten, maar die zijn na eenmalig gebruik eigenlijk nog “zgan”.

Carnitine is dan ook niet zoals gemeld voor een pomp. Carnitine, in hogere doseringen, helpt met de vetverbranding. Echter is dat niet de hoofdreden dat het zo een hype is geworden. Het zou namelijk op dagelijks slechts 1 milliliter, ofwel 200 tot 250 milligram, een heleboel gezondheidsvoordelen hebben. Tevens zou het de anabolen 'beter' moeten laten werken, maar hoe dit gemeten is durf ik niet te zeggen.

Het is globaal uitgelegd, wellicht dat lantus en nova iets langer werkt. L carni 1ml 200/250mg is tevens ook verschillend en denk dat de meeste l carni 1ml 500mg zijn tegenwoordig. Dat het het een extra pomp kan brengen zal pp verschillen, ikzelf merk er ook 0.0 van maar mijn coach geeft aan dat dit wel zou kunnen.

Jezus wat vaak prikken, moet er niet aan denken :o Vind 3x p/w al teveel

• Like
    Waarderingen: inVorm

Ik weet het, vind het alleen naast de rest te veel prikwerk(extra littekenweefsel etc)

Ik verlies sowieso makkelijk vet dus in dat opzicht merkte ik er weinig van.

Bespaar je tijd en energie en doe geen classic. Daar pas je niet tussen qua structuur. Met beetje pech word je als 1e opgeroepen en sta je 20min on stage te wachten voordat derest is opgeroepen. Is ook kut om 2x te peaken, daarom zou ik sws ook geen (true) novice meer doen. Je doet het niet voor de medaille denk ik maar om jezelf te meten.

• Like
    Waarderingen: Maximum Effort en AK
    Bespaar je tijd en energie en doe geen classic. Daar pas je niet tussen qua structuur. Met beetje pech word je als 1e opgeroepen en sta je 20min on stage te wachten voordat derest is opgeroepen. Is ook kut om 2x te peaken, daarom zou ik sws ook geen (true) novice meer doen. Je doet het niet voor de medaille denk ik maar om jezelf te meten.
    Dat 2x pieken verhaal zit idd ook wat in en had ik zelf niet aan gedacht. Het is idd een meetpunt voor mezelf, maar eerlijk is eerlijk ik ben ook benieuwd hoe andere in dezelfde klasse erbij staan en wat voor package hun kunnen brengen.

Zie mezelf idd niet echt als classic shape en extra tijd on stage is leuk, maar ik wil de focus op open leggen en niet mix/mix.

• Like
    Waarderingen: Diego1999
    IMG_2448.jpeg

IMG_2449.jpeg

Ochtend sessie vandaag, wel 2 meals gegeten aangezien ik op een nuchter maag nooit train en alleen de pwo meal in alleen in “noodgevallen”. UB de eerste rotatie vd 3 elke week. Deze vind ik tevens het leukst, vrij basis en oefeningen die mij allemaal goed liggen. Net zoals vorige week 4 werksets per oefening en de compounds voor rug/borst is nu de laatste set tot falen ipv alle 4 rpe8/9 en dus 1 a 2 reps ervan af te blijven. Wekelijks bouw je via deze split dus volume/intensiviteit op dmv een werkset meer (volume) of rpe iets hoger (intensiviteit). Isolatie oefeningen oa voor armen is altijd rpe10/tot falen simpelweg doordat herstel hiervan minder belastend is dan een set tot falen met rug/borst en vooral benen. Was hier zelf zeer sceptisch over of 1 a 2 reps van falen afblijven zoveel impact heeft op een sneller herstel, maar dit is echt ongekend. Ik kan nu 4 sessies achter elkaar draaien (ub/lb hams/ub/ lb quads/ rust / ub/ rust repeat) zonder vermoeidheid muv externe factoren zoals een slechte nachtrust of zware werkdag. Meen zelfs dat trainingsfreq in week 7 verhoogd word naar 6x pw dat er een arm day bij komt.

Kcal zijn miv vandaag ook iets verlaagd van 5872 naar 5595 dagelijks. Verlaging alleen van de vetten, iets minder pindakaas en cashewnoten. Bw is vrij stabiel en zit rond de 102 verwacht eind jan nog wel onder de 100 te komen. Cheatmeals of vrije meals hoe men ze ook noemt is elke weekend een met de fam vaak een hamburger menu in het zwembad speeltuin of mac en dit vervang ik dan met een standaard meal die dag. Op zich heeft die “standaard meal” 800 kcal en de cheatmeal zit dan vaak op het dubbele dus niks extreems. Wil deze cheatmeal zolang mogelijk erin houden vanwege het sociale aspect en vooral dat mijn zoontje ook nog ziet dat ik een hamburger bij de mac kan pakken. Vorige prep waren mijn kcal stuk lager en was mijn zoontje net op de leeftijd dat ie mee begon te eten met wat wij aten, maar dat is het toch wel verdomd lastig dat je als vader zijnde niet samen wat kunt eten doordat je te autistisch bezig bent met de kcal. Deze “fout” maak ik dus niet nogmaals en vandaar ik de wekelijks fam cheatmeal pas als laatste eruit gooi. Doordeweeks na quad day is mijn andere cheatmeal en hier vervang ik de COR met homemade burgers of spareribs als mijn vriendin solidair mee eet en een pizza Margarita dan haalt deze meal eten wij altijd als de kleine al op bed ligt en als er dus een cheatmeal uit moet is dit de eerste. Beide cheatmeals blijven er denk nog wel enkele weken in, maar ik ga hier niet mee overboord door 5k kcal te eten en probeer dit stabiel te houden ook waneer de honger stijgt en je stiekem dan je cheatmeal groter maakt. Honger/eetlust/zin stijgt minimaal wekelijks en merk dat ik mijn energie drankjes verslaving weer aan het oppakken ben na maanden/(jaar+) eigenlijk niks gedronken te hebben hiervan aangezien koolzuur + hoge kcal geen goede combo is. Beperk dit tot max 1 grote 500ml monster pd of 2 van die kleine blikjes, altijd voor 14.00 ivm slaap. Blikje pepsi zero etc gaat er soms ook wel in, maar al met al is het meer dat ik nu minder eet en dus meer geniet van het eten, met 7k+ kcal pd geniet je nergens meer van na x maanden.

IMG_2513.jpeg

Laatst bewerkt:
    • Like
    Waarderingen: Loca, 2Stronk, Gorillagainz en 3 andere personen
    IMG_2448.jpeg

IMG_2449.jpeg
    Ochtend sessie vandaag, wel 2 meals gegeten aangezien ik op een nuchter maag nooit train en alleen de pwo meal in alleen in “noodgevallen”. UB de eerste rotatie vd 3 elke week. Deze vind ik tevens het leukst, vrij basis en oefeningen die mij allemaal goed liggen. Net zoals vorige week 4 werksets per oefening en de compounds voor rug/borst is nu de laatste set tot falen ipv alle 4 rpe8/9 en dus 1 a 2 reps ervan af te blijven. Wekelijks bouw je via deze split dus volume/intensiviteit op dmv een werkset meer (volume) of rpe iets hoger (intensiviteit). Isolatie oefeningen oa voor armen is altijd rpe10/tot falen simpelweg doordat herstel hiervan minder belastend is dan een set tot falen met rug/borst en vooral benen. Was hier zelf zeer sceptisch over of 1 a 2 reps van falen afblijven zoveel impact heeft op een sneller herstel, maar dit is echt ongekend. Ik kan nu 4 sessies achter elkaar draaien (ub/lb hams/ub/ lb quads/ rust / ub/ rust repeat) zonder vermoeidheid muv externe factoren zoals een slechte nachtrust of zware werkdag. Meen zelfs dat trainingsfreq in week 7 verhoogd word naar 6x pw dat er een arm day bij komt.

Kcal zijn miv vandaag ook iets verlaagd van 5872 naar 5595 dagelijks. Verlaging alleen van de vetten, iets minder pindakaas en cashewnoten. Bw is vrij stabiel en zit rond de 102 verwacht eind jan nog wel onder de 100 te komen. Cheatmeals of vrije meals hoe men ze ook noemt is elke weekend een met de fam vaak een hamburger menu in het zwembad speeltuin of mac en dit vervang ik dan met een standaard meal die dag. Op zich heeft die “standaard meal” 800 kcal en de cheatmeal zit dan vaak op het dubbele dus niks extreems. Wil deze cheatmeal zolang mogelijk erin houden vanwege het sociale aspect en vooral dat mijn zoontje ook nog niet dat ik een hamburger bij de mac kan pakken. Vorige prep waren mijn kcal stuk lager en was mijn zoontje net op de leeftijd dat ie mee begon te eten met wat wij aten, maar dat is het toch wel verdomd lastig dat je als vader zijnde niet samen wat kunt eten doordat je te autistisch bezig bent met de kcal. Deze “fout” maak ik dus niet nogmaals en vandaar ik de wekelijks fam cheatmeal pas als laatste eruit gooi. Doordeweeks na quad day is mijn andere cheatmeal en hier vervang ik de COR met homemade burgers of spareribs als mijn vriendin solidair mee eet en een pizza Margarita dan haalt deze meal eten wij altijd als de kleine al op bed ligt en als er dus een cheatmeal uit moet is dit de eerste. Beide cheatmeals blijven er denk nog wel enkele weken in, maar ik ga hier niet mee overboord door 5k kcal te eten en probeer dit stabiel te houden ook waneer de honger stijgt en je stiekem dan je cheatmeal groter maakt. Honger/eetlust/zin stijgt minimaal wekelijks en merk dat ik mijn energie drankjes verslaving weer aan het oppakken ben na maanden/(jaar+) eigenlijk niks gedronken te hebben hiervan aangezien koolzuur + hoge kcal geen goede combo is. Beperk dit tot max 1 grote 500ml monster pd of 2 van die kleine blikjes, altijd voor 14.00 ivm slaap. Blikje pepsi zero etc gaat er soms ook wel in, maar al met al is het meer dat ik nu minder eet en dus meer geniet van het eten, met 7k+ kcal pd geniet je nergens meer van na x maanden.

IMG_2513.jpeg
    Ik train wel graag op nuchtere maag, maar dan wel met een blikje Kanon op om wat rustiger te zijn.

• Haha
    IMG_2448.jpeg

IMG_2449.jpeg

Kcal zijn miv vandaag ook iets verlaagd van 5872 naar 5595 dagelijks. Verlaging alleen van de vetten, iets minder pindakaas en cashewnoten. Bw is vrij stabiel en zit rond de 102 verwacht eind jan nog wel onder de 100 te komen. Cheatmeals of vrije meals hoe men ze ook noemt is elke weekend een met de fam vaak een hamburger menu in het zwembad speeltuin of mac en dit vervang ik dan met een standaard meal die dag. Op zich heeft die “standaard meal” 800 kcal en de cheatmeal zit dan vaak op het dubbele dus niks extreems. Wil deze cheatmeal zolang mogelijk erin houden vanwege het sociale aspect en vooral dat mijn zoontje ook nog ziet dat ik een hamburger bij de mac kan pakken. Vorige prep waren mijn kcal stuk lager en was mijn zoontje net op de leeftijd dat ie mee begon te eten met wat wij aten, maar dat is het toch wel verdomd lastig dat je als vader zijnde niet samen wat kunt eten doordat je te autistisch bezig bent met de kcal. Deze “fout” maak ik dus niet nogmaals en vandaar ik de wekelijks fam cheatmeal pas als laatste eruit gooi. Doordeweeks na quad day is mijn andere cheatmeal en hier vervang ik de COR met homemade burgers of spareribs als mijn vriendin solidair mee eet en een pizza Margarita dan haalt deze meal eten wij altijd als de kleine al op bed ligt en als er dus een cheatmeal uit moet is dit de eerste. Beide cheatmeals blijven er denk nog wel enkele weken in, maar ik ga hier niet mee overboord door 5k kcal te eten en probeer dit stabiel te houden ook waneer de honger stijgt en je stiekem dan je cheatmeal groter maakt. Honger/eetlust/zin stijgt minimaal wekelijks en merk dat ik mijn energie drankjes verslaving weer aan het oppakken ben na maanden/(jaar+) eigenlijk niks gedronken te hebben hiervan aangezien koolzuur + hoge kcal geen goede combo is. Beperk dit tot max 1 grote 500ml monster pd of 2 van die kleine blikjes, altijd voor 14.00 ivm slaap. Blikje pepsi zero etc gaat er soms ook wel in, maar al met al is het meer dat ik nu minder eet en dus meer geniet van het eten, met 7k+ kcal pd geniet je nergens meer van na x maanden.

IMG_2513.jpeg
    Goeie pose dit, ik zie dat je droger word je lats zijn echt insane. Je benen hebben ook een mooie sweep. Gaat lekker 💪🏻

• Like
    • Heart
    Waarderingen: Schwarzeneggertje en AK
    Goeie pose dit, ik zie dat je droger word je lats zijn echt insane. Je benen hebben ook een mooie sweep. Gaat lekker 💪🏻
    Rug, bovenarm en quads houd ik schijnbaar het meeste vet vast en dit zou komende weken droger moeten worden, maar roel gaf al aan dat ie volheid boven definitie kiest en als ik straks overal shredded bent en paar punten niet dat zijn voorkeur gaat naar niet dieper cutten anders verlies ik massa. Dit zal komende weken/maanden zichtbaar zijn.

• Like
    Waarderingen: RLS
    Rug, bovenarm en quads houd ik schijnbaar het meeste vet vast en dit zou komende weken droger moeten worden, maar roel gaf al aan dat ie volheid boven definitie kiest en als ik straks overal shredded bent en paar punten niet dat zijn voorkeur gaat naar niet dieper cutten anders verlies ik massa. Dit zal komende weken/maanden zichtbaar zijn.
    Dan heb je een goede coach want ik zou inderdaad ook voor meer volle look gaan dan maar iets minder te droog. Maar ik heb het volle vertrouwen in dat Roel dit goed gaat aanpakken. Je zit ook pas net bij hem dus voor hem is het ook echt meten en weten waar jou lichaam goed op reageert en naarmate van deze prep gaat hij hier zeker achterkomen.

• Like
    Qua pwo gebruik ik vaak wat verschillends. Train ik voor 12.00 dan ben ik echt een stim liefhebber en scoop ook wel eens dubbel. Train ik eind vd middag/ begin avond dan altijd stim free. Drink geen koffie dus caffiene slaat hard aan. Momenteel niet vies van een monster pd dus die verslaving begint weer te komen en beperk dit echt tot het minimale, aangezien ik vorige prep wel dagen van 1000mg+ had.

Pwo neem ik wel altijd 2gr taurine, vaak zit dit al in een pwo en anders scoop ik het erbij. Taurine heeft vele voordelen, maar belangrijkst is dat dit trainingsprestatie verbeterd doordat het lichaam meer/beter zuurstof opneemt, verminderd vermoeidheid spierschade en verbeterd je herstel. Naast dit doet is het ook positief voor je lever en bloeddruk wat beide negatief word beïnvloed met orals (pillen)/gear.

Momenteel pwo stack, maar ik koop eigenlijk wel elke maand 1 of 2 nieuwe erbij alleen de tbjp stim variant is erg goed, stim free vind ik wat minder dan heb ik liever de chemical warfare oa de nitro pump.

Intra neem ik nog steeds 100gr dextro, 15gr eaa, 5gr creatine (nogmaals 5gr post) en 2/3gr zout.

IMG_2484.jpeg

• Like
    Waarderingen: alityson en Tommyx
    Terug
    Naar boven