Misschien interessant voor sommige:
Ik gebruik naast gear (anabolen) en orals (pillen) ook andere “items” voor mijn proces.
Momenteel (en eigenlijk altijd/heel het jaar door) gebruik ik insuline, groeihormoon (gh of hgh afkorting) en l carnitine inject.
Inusline heb je in snel/langzaam werkend en beide hebben een functie. Lantus is langzaam werken en dit zet ik smorgens voor mijn ontbijt en 8/10 uur later nogmaals een dosering. Lantus werkt “langzaam” vandaar je de dosis spreid over de hele dag dat je wakker bent en dus voeding binnen krijgt. Ikzelf zet momenteen op 2 momenten dagelijks lantus, maar 1x pd of 3x pd kan ook voorkomen net wat het moment is. Insuline zet je om je bloedglucose op peil te houden, vaak icm het vele eten stijgt je glucose en moet je dit kunstmatig verlagen met insuline, beetje hetzelfde verhaal als een diabetes patiënt. Insuline heeft ook meerdere functies en zal hier wat dieper op ingaan wanneer ik de stack drop voor de blast.
Snel werkende insuline novarapid doet exact hetzelfde alleen dit werkt al 30min na injecteren tot 2 uur daarna, waar lantus 12uur werkt. Nova rapid is daardoor ook beetje riskant doordat je dit goed moet doseren en timen anders daalt je glucose zo hard dat je een hypo kan krijgen. Nova rapid zet men vaak pre workout om insuline te verlagen zodat de intra carbs (dextro, of fruitsap) beter aanslaan. Post workout zet men dit ook om hun eerste meal na de workout “extra” goed te laten opnemen door het lichaam. Nova rapid geeft ook een goede pomp tijdens een workout, maar mijn eigen ervaring hierin is dat dit meevalt en ik meer uit een goede pwo shake haal. Nova rapid doseren kan je beter opbouwen en “aanvoelen” hoe dit valt aangezien elke 1iu al flink wat impact kan hebben.
Groeihormoon gh of hgh hoe men het ook noemt zet ik nuchter en pre bed en dit draagt 0 bij aan “groei” van spiermassa, maar support voornamelijk alle randvoorwaarden zoals herstel en rust etc. Gh is tevens ook het duurste wat men gebruikt en tegenwoordig van de chinees is het wat betaalbaarder geworden en betaal je voor 360iu (10 vials van 36iu per vial) 145€. Doseringen schelen van 2iu pd tot sommige 10iu pd, dus reken maar uit wat dit kost. Voorheen en denk nog steeds dat men ook gh vanuit NL dealers koopt en dan betaal je 145€ voor 120iu, zet je dus 5ui pd wat een vrij normale dosis is ben je maandelijks alleen hier al 145€ aan kwijt. Gh meng je met anti bac water en komt in gevriesdroogde vials die in de koelkast 2 jaar goed blijven, eenmaal gemengd met water is dit 30 dagen, vandaar ik altijd 3 weken gh vooruit meng. Momenteel heb ik nog 12iu vials en meng dit met 1ml anti bac water waardoor 12iu op 1ml zit. Dit trek je op met een syringe en elke 0.1ml is dan 1.2iu (1ml = 12iu, 0.1 ml = 1.2iu). Heb je vials met 36iu kan je dit mengen met 2ml water aangezien je anders per 0.1ml een behoorlijke dosis hebt, maar dit is voorkeur.
L carnitine is simpel gezegd een fat burner en geen anabool dus relatief gezien veilig. Dit zet ik op trainingsdagen pwo en zou een extra pomp moeten geven, maar ikzelf merk hier ook weinig van.
Onderstaand foto van de lantus, nova rapid, gh vial (niet gemengd) en l carni. De lantus pennen draai je aan die knop voor je dosering en dit injecteer ik in quads l/r. L carni in die spier en gh in mijn buik vet.
Dagelijks prikschema:
2x lantus
2x nova (alleen op trainingsdagen)
1x l carni (alleen op trainingsdagen
2x gh
1x gear (momenteel cruise dus dan 1x pd)
8x pd is dus 56x per week, vandaar naalden erdoorheen vliegen