AndroidHealthClinic

prijzen bij amateurwedstrijden. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yvan Hendrickx

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
195
Waardering
0
Ik vroeg me af of er op amateurkampioenschappen bodybuilding ernstige geldprijzen te winnen zijn.
En hoe zit dit op naturalwedstrijden (dat zijn wedstrijden waar de atleten geen doping gebruiken)
 
hmmm...geen vette geldprijzen dus..
met mn 2e plaats bij de ybg zondag kreeg ik een zak van eas met een shake beker, 3 repen en 2 zakjes myoplex deluxe.
Die organisaties moeten het vaak uit eigen zak betalen.
Hoe het met nk zit week ik eigenlijk niet???
 
nope geen geldprijzen
 
nee geen prijzen geld, dit heeft geloof ik ook met de belasting enzo te maken. Maar hey als Prof winnen ook alleen de top 3 prijzen geld en als je kijkt bij sommige wedstrijden wat dat is.....en wat het gekost heeft.
Juist de gesponsorde goodybags zijn leuk.. tenminste dat vind ik.
 
soms krijg je een waardebon voor supps en dat is wel leuk.

ken zelf iemand die 6maanden voedingssuppssponsering had gewonnen, zou ik wel zien zitten.... gaan we wat glutamine slikken denk ik :D
 
ik heb een beker gewonnen op de natural NK, ik had ook wel 100.000 euro willen zien, maar ach ik werd dan ook geen eerste:P
 
Wel raar dat er zoveel mensen zo strikt voor gaan leven dan.
 
Mooi gezegd smoothmold
 
Bodybuilding doe je niet om miljardair te worden :-) Je doet het omdat je dat graag doet. Maar ik moet toch even zeggen dat enige tegemoetkoming op wedstrijden toch wel motiverend is om verdere wedstrijden mee te doen. Het kost namelijk een hele smak geld. Ik vind het heel teleurstellend dat er in Nederland geen geldprijzen gegeven worden, zelfs niet voor de top 3. Zelfs wie geen wedstrijden draait kan zeker beamen hoeveel het maandelijks kost aan voedingssupplementen en vlees.

Toen ik 1e werd in de B klasse op de Open Eemsmond Cup begin dit jaar, ging ik naar huis met een bekertje en een bos bloemen, dat terwijl het weekend mij een slordige 400 euro had gekost aan benzine, eten en overnachting.

Bij IFBB België aan de andere kant is er wel flink wat te winnen aan geldprijzen. Ik kreeg bijvoorbeeld 500 euro voor de eerste plaats bij de Heracles Super Cup en nog eens 500 euro voor de 2e plaats op de International Grand Prix van Charleroi. De 1e plaats was goed voor 1000 euro en de 3e plaats 250euro.
 
Laatst bewerkt:
Beetje voorbereiding op een leuke wedstrijd kost toch al gauw een mille of 6 hoor ik wel eens.

Dan heb ik het niet eens over off season gehad wat natuurlijk ook geld kost.
Jep is een dure sport aan de top.
 
het kost gewoon verschrikkelijk veel en je krijgt er financieel geen drol voor terug, laten we het daar op houden
 
het kost gewoon verschrikkelijk veel en je krijgt er financieel geen drol voor terug, laten we het daar op houden

Sterker nog, de atleten mogen voor de NK naar een 3e rangs sporthal waar kleine kinderen lawaai maken omdat er gevoetbald word en het publiek op klapstoeltjes zit.

Schandalige vertoningen zijn het!!

Heb me laten vertellen door de oude garde dat het vroeger wel anders was.
Men ging niet voor minder dan een schouwburg.


Wat ik probeer te zeggen is dat er geen eer meer te behalen is voor een atleet op die manier.
Hopelijk ziet Delfzijl er beter uit :D
 
Laatst bewerkt:
eeuwige roem daar moet je het mee doen :)
 
ik zie wedstrijden meer als een erkenning van je harde werk de voorbije jaren
 
Misschien moet ik dan toch maar wat anders gaan doen ???
 
Waar kan het beter....

De organisatoren moeten de boer op om zo'n wedstrijd beter te verkopen;) .
Nederland heeft ook teveel bonden die natuurlijk allemaal in dezelfde vijver vissen....gewoon een bond, stuk of 7 wedstrijden, kun je deals maken voor 7 wedstrijden met bedrijven, gastoptredens etc. etc., besparing van kosten dus
en hogere inkomsten m.b.t. bijdragen van bedrijven....

Commercieel staat deze sport nog in haar kinderschoenen, dat is gewoon opmerkelijk omdat er naar mijn mening best mogelijkheden zijn...:o .
Eind jaren 80, begin jaren 90 zaten de zalen afgeladen vol tijdens de grote NBBF/IFBB-wedstrijden...daar moet je weer rustig naartoe werken...alles valt en staat bij een vermindering van het aantal bonden, nu is het onoverzichtelijk
en soms een zooitje:( .

Een beter imago voor onze sport is natuurlijk ook erg belangrijk:yes: .
 
is enigzins ook wel logisch dat er geen geldprijzen te winnen valt.
BB is immers niet zo populair als bv voetbal waar altijd veel mensen op af komen. Dus veel sponsers dus inkomsten waarvan er prijzengeld word uitgekeerd
 
Men zou alle gyms of zo kunnen verplichten jaarlijks een bedrag te storten of zo bv... Officieel kan dit natuurlijk niet, maar misschien kan er in ruil bescherming of zo geboden worden.
 
Back
Naar boven