MuscleMeat

Principes binnen het bulken en cutten

Bezoekers in dit topic

StylinBro

Cool Novice
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Hallo iedereen,

Ik heb wat vragen omtrent bulken en cutten.

Ik start met een vetpercentage van 13 %

Mijn doel is begin/midden juli een vetpercentage van rond de 11 %, en toegenomen spiermassa.

Dit kan ik bereiken door eerst te bulken naar de 15 en daarna te cutten naar de 11 maar ook door eerst te cutten naar de 9 % en dan te bulken naar de 11 %.

Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste. ( dan komt mijn vet niet zo hoog).

Nu is mijn eerste vraag zit er verschil in het eindresultaat tussen deze twee bovenstaande manieren. (Manier 1 eerst bulken en dan cutten of manier 2 eerst cutten en dan bulken.)

Tweede vraag gaat over de voedselverhoudingen.

Welke voedselverhoudingen moet ik in de cut aanhouden? (Bij dagelijks 500 kcal tekort) Neem aan dat ik dan hoger in de eiwitten moet zitten? En zo ja, hoe hoog in de eiwitten en welke overige verhoudingen?

En welke voedselverhoudingen in de bulk? (300 kcal overschot)

Derde vraag gaat over hoevaak trainen in de week optimaal is.

Hoevaak in de week moet ik trainen als ik in de cut periode zit? (Trainingen verdelen over verschillende dagen of full body workout op 1 dag? )

Hoevaak in de week moet ik trainen als ik in de bulk periode zit?
(Trainingen verdelen over verschillende dagen of full body workout op 1 dag? )

Bedankt voor de hulp.

Gr Juliën

Laatst bewerkt:
persoonlijk zou ik zelf eerst bulken, omdat mij dat makkelijker lijkt, maar ik heb ook geen problemen met een (iets) hoger vetpercentage. denk dat als je eerst bulkt en daarna gaat cutten iets meer controle hebt. Maar dit verschilt natuurlijk per persoon:o

• Like
Waarderingen: StylinBro
Wanneer jouw doel is om in spiermassa aan te komen zou ik niet gaan cutten... Beter gewoon lean bulken en kijken hoe snel je aankomt. Verder kun je met een hoger lichaamsgewicht ook zwaardere gewichten verplaatsen. Persoonlijk denk ik dat in jouw geval (lean) bulken en erna cutten (wanneer nodig) dus de beste keuze is.

Over je 2e vraag: Zorg dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt (bij jouw gewicht 2x76gram= 152 gram eiwit). Ongeveer 25% van je caloriebehoefte opvullen met vetten en de rest koolhydraten.

Hoe vaak je traint is een beetje afhankelijk van je schema. Ik zou proberen om elke spiergroep minimaal 2x per week aan te pakken. Laatste tip bij het cutten is dat je wel zwaar blijft trainen op de compounds om geen kracht te verliezen en niet opeens pure isolatie gaat doen.

Succes!

• Like
Waarderingen: StylinBro
Terug
Naar boven