Fitness Seller

Prioriteren van een bepaalde spiergroep in training.

Bezoekers in dit topic

Doruun

Cool Novice
Lid geworden
6 apr 2017
Berichten
228
Waardering
23
Lengte
1m84
Massa
97kg
Het is algemeen wel geweten dat als je een "minder ontwikkelde" spiergroep hebt je die best het eerst aanpakt in je training als je nog het frist bent.

Nu vraag ik me simpel weg af, wat als je meer nadrukt wil leggen op je armen?
Zou het dan voordelig zijn om bij borst/Biceps eerst je biceps te trainen met 2 oefeningen en daarna borst?
Zelfde principe bijvoorbeeld toegepast bij rug/triceps.


Mij lijkt het logisch dat eerst je biceps/triceps trainen niet nadelig is voor je borst/rug aangezien je een andere spiergroep vermoeid. Ook denk ik dat aangezien het een kleinere spiergroep is het ook totaal geen effect heeft op algemene vermoeidheid waardoor je nog even frist aan borst/rug begint.
Als je dit omgekeerd bekijkt en eerst borst/rug doet en daarna biceps/triceps lijkt het me al logischer dat je veel vermoeider bent en dus minder effectief gaat trainen.

Een simpel topic maar ben toch eens benieuwd naar de meningen.
 
Brand je triceps maar lekker op en probeer dan nog maar eens flink te benchen.

Ik doe zelf geen specifieke arm oefeningen en ze groeien nog steeds.

Mijn mening is dus: probeer het maar en kijk wat je er zelf van vind.
 
doe aub toch eens moeite om te lezen.. tuurlijk kan je geen borst meer trainen na triceps te trainen, er staat ook duidelijk borst/biceps en rug/triceps als voorbeeld..
 
Nu vraag ik me simpel weg af, wat als je meer nadrukt wil leggen op je armen?
Aparte dag als het gaat om prioriteit/ nadruk. Meeste oefeningen voor de rug belasten zowel biceps als triceps, meeste oefeningen voor de borst belasten zowel biceps als triceps.
 
Klopt en ik heb daar zelf natuurlijk ook al mee ge experimenteert, mijn split zelf is borst/rug, calves, quads/hams, schouders/bi/tri
Toch vond ik het interessant omdat ik er nooit iets over zie en ik via de mechaniek van het lichaam het wel logisch vind dat het goed zou werken. door je biceps te trainen krijg je toch al die stretch mee in je armen om dan misschien zelf effectiever te benchen, ik ga niet zeggen dat dit waar is want ik heb er geen onderzoek over gelezen. Enkel lijkt het me enigszins wel kunnen en kun je ook heel effectief je armen trainen. Ook al kan het inderdaad ook anders :)
 
Ik 'pak' armen 2x per week. Heel basic; 1x dips/ bb curls & 1x lying tricep ext/ hammer curls. Ben van mening dat ik de armen verder voldoende belast tijdens bepaalde compounds (chinnen/ pullups/ cgbp/ overheadpress/ rows).
 
Beter dat dan 4 oefeningen voor de kleinste spiergroepen van je lichaam inderdaad, maar maak dat de meeste die beginnen, of zelf al een tijdje bezig zijn maar eens wijs :)
Bedankt voor je input.
 
Back
Naar boven