Fitness Seller

probeersel voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Het is me gelukt vandaag: had ondertussen wel wat gewijzigd, maar de kalorien en de verhoudingen tussen eiwit, vet en koolhydraten zijn hetzelfde gebleven: De derde maaltijd heeft me echt veel moeite gekost. Heb doorgezet en voel me nu wel erg opgeblazen, maar ook vol energie!!
Zal maar gaan slapen en morgen eens stevig gaan trainen!!
(ga toch ook maar cardio doen denk ik)
 
wijziging

)
kaas 40+ 10 gr 33 2,6 0,0 2,5
kaas 40+ 10 gr 33 2,6 0,0 2,5
banaan 2 stuk 248 2,0 60,0 0,0
brood (volkoren) 120 gr 250 6,8 48,0 3,4
yoghurt (mager) 200 gr 84 8,0 10,0 1,4

2)
spaghetti 250 gr 865 30,0 177,5 3,8
kippenfilet 200 gr 222 42,0 0,0 6,0


3)
spaghetti 200 gr 692 24,0 142,0 3,0
biefstuk 150 gr 173 33,0 0,0 4,5



4)brood (volkoren) 60 gr 125 3,4 24,0 1,7
aardappelkroketten 100 gr 356 34,0 28,2 12,0



5)kokosnoot 200 gr 778 8,0 20,0 74,0
aa drink 2 stuk 442 0,0 108,0 0,0
melk ( volle ) 30 cl 192 9,6 14,1 10,8

rauwkost (bladgroente) 100 gr 13 1,2 2,1 0,0


Eigenlijk nog een vraagje bij die kokosnoot: had dat genomen omdat ik het erg graag lust en vol categoriën zit, maar volgens mijn vriendin is het in tegenstelling tot andere vruchten redelijk ongezond. Weten jullie daar iets over?
 
Ik bedoelde waarom kokosnoten ongezond zijn :D
 
Succes met proppen! Wordt vanzelf beter, en als het zo ver is, zou ik de khtjes wat opschroeven, zeker als "hardgainer". Vet en eiwit, krijg je wel genoeg binnen.....Koolhydraten zijn eiwitsparend, en, zeker na de training, lekker anabool!!! Succes met proppen, en mocht het echt niet gaan, probeer dan wat vloeibaars te nemen, kun je later altijd overstappen op vast voedsel!!!!!!!!!
 
Vandaag is de 2e dag ook gelukt, alleen de laatste nog binnen proberen te krijgen...
 
suc6 ermee, volhouden, he! :thumb: Weet waarvoor je 't doet.
 
Originally posted by bestoldschool
Je kunt ook visolie capsules ipv lijnzaadolie.
Is eigenlijk nog beter.
Lijnzaadolie neemt een goede 2e plaats in beslag
<div align=justify>
Ben het niet helemaal met je eens BOS

Behalve de prijs/verhouding voor visolie capsules is het enige makkelijke wat ik eraan vind is dat je ze kunt inslikken zonder een olie smaak.

Lijnzaadolie is wat mij betreft nummer 1. Waarom?
Lijnzaadolie bestaat voor het meerendeel uit alfa-linoleenzuur(ALA). Visolie bestaat meer uit eicosapentaëenzuur (EPA) en docosahexaëenzuur (DHA). Deze 2 vetzuren zijn <u>NIET</u>-essentiële vetzuren, ALS je genoeg ALA binnenkrijgt.
Het lichaam kan door elongase en prolongase, door enzymen (wat respectievelijk inhoudt het toevoegen van een dubbele verbinding (maakt het onverzadigder) en het verlengen van de koolstofmoleculeketen) van ALA EPA maken en van EPA weer DHA.
Dat is precies wat vissen ook doen. Door het eten van plankton vormen ze in hun lichaam ALA om in EPA en DHA.

Hier een klein stukje dat ik ooit van orthoeurope vandaan haalde:
<blockquote>Als Omega 3 bron is koud geperste lijnzaadolie de beste, beter zelfs dan capsules met visolie. Want vissen zijn tegenwoordig ook erg aangetast door watervervuiling. Waar vindt men nog gezonde vissen? En de vissen moeten plankton en algen eten om Omega 3 vetten binnen te krijgen, omdat deze de eigenlijke leverancier ervan zijn. Dit feit is één van de redenen waarom het macrobiotische dieet, waar veel algen op het menu staan, zo gezond kan zijn. Er zijn ook capsules met Omega 3 VZ op de markt, die gemaakt zijn uit algen in vegetarische capsules (zonder gelatine).</blockquote>
Over die vervuiling en het macrobiotische diëet gaat het nu ff niet, dus daar ff niet op letten</div>

grtjs
 
Wat ik ook niet snap is het volgende:
Een visolie capsule is als ik me goed herinner 1 gram.
Een eetlepel lijnzaadolie is ongeveer 15 gram. Waarvan 58% ALA. (Staat op mijn flesje)
Hoeveel van die capsules moet je dan innemen om dezelfde hoeveelheid Omega 3 vetten binnen te krijgen? Als die 1 gram caps 100% ALA zou zijn moet je 8,7 caps slikken ??? ??? ???
Lijkt me erg kostbaar als je 3 eetlepels lijnzaadolie per dag neemt.
 
ErEf: Ik snap je punt.
Ik zal een klein artikeltje posten over fishoil en flaxseedoil, maar ik heb het tijdschrift nu niet bij me.
Ik zal het morgen posten.
Dus kijk morgen weer naar deze post aub ;)
 
Concentrated Omega-3s
You can get omega-3s from your diet or by taking flaxseed or fish oil supplements. Whatever the source, Omega-3 fatty acids tend to be inadequate in the diet of almost everyone, including bodybuilders. It’s a deficiency that can result in needless muscle loss, joint damage and a litany of postworkout aches and pains.

The best way to get omega-3 fatty acids in your diet is to eat at least 2 meals per week of oily fish, such as salmon or trout. Among nuts, walnuts are very rich in omega-3 fatty acids.

Flaxseed oil is another alternative, although an effective dose for flaxseed oil is about 30gr, with 1 tablespoon equal to 15gr, whereas only 6gr of fish oil are needed (the omega-3 fatty acids in fish oil are more potent than those in flaxseed oil).
Also, unlike flaxseed oil, fish oil is pretty rich in the only omega-3 fatty acid (called EPA) that has a proven muscle-preserving effect. Another omega-3 from fish oil (DHA) comes in handy during contest prep dieting, because it can help prevent depression commonly found in those eating a very low-fat diet.

Fish oil should be a bodybuilder’s first choice, followed closely by flaxseed oil.

If you’re not big on seafood, getting your omega-3s from a dietary supplement can be very convenient.
Bottled fish oil is sold, but it can make the most carefully prepared meal a revolting experience.
Bottled flaxseed oil, on the other hand, is more agreeable. Unlike fish oil, flaxseed oil is light, free of taste and easily added to protein shakes, meal-replacement products or just anything else you like to eat.

Both flaxseed oil and flaxseeds themselves are also readily available: Look for them in stores that sell supplements, organic produce and herbs.
Flaxseed oil and fish oil also come in capsule form.
 
Originally posted by Olimantado
--------------------------------------------------------------------------------

kokosnoot 200gr 778 8,0 20,0 74,0

Is het verantwoord dit dieet een tijd te proberen volgen om aan te komen?

(met dank aan cowgirl herb)
Hoe krijg je 200 g kokos weg? Tenzij je verse kokos eet is dat spul voor mij alleen per 25 gram tegelijk op te eten vind ik. Verse kokos kan ik wel door blijven eten, maar lijkt me slecht voor mijn maag. Noten zijn handiger. En je mag best wat vetter eten hoor en de hoeveelheid KH naar beneden brengen. O ja, je bent ecto en wilt aankomen.. dan natuurlijk KH er in houden. Handig om ook even het aantal grammen eiwit/vet/KH aan te geven .. nu moest ik met terugrekenen concluderen dat je 230 gram eiwit in gaat nemen.. dat is 3,19 maal je lichaamsgewicht van 72 kg.. een behoorlijk stuk boven wat ze zeggen dat je rustig kunt eten (1,7-2,2 gram/kg lw). Eiwit is errug duur afgezien van eieren en kwark!
 
Dus je raad hem af meer eiwitten te eten omwille van de prijs?
Ik denk dat als zijn proteine inname 3.19gr/kg is hij wel op de goede weg is.

En wie is "ze" in
een behoorlijk stuk boven wat ze zeggen dat je rustig kunt eten
 
Originally posted by bestoldschool
Dus je raad hem af meer eiwitten te eten omwille van de prijs?
Ik denk dat als zijn proteine inname 3.19gr/kg is hij wel op de goede weg is.

En wie is "ze" in
Op zich valt het ook wel weer mee, maar het is ook een kwestie van hoe krijg je het in vredesnaam allemaal naar binnen gestouwd? KH zijn goedkope en makkelijke vullers.. maar ja het bouwt meer vetcellen dan spiercellen op. Maar kijk eens naar Kris zijn webstek. Daar staat dat hoger dan 2,5 g/kg lw alleen relevant is voor mensen die aan de anabolen zitten. Ik neem aan dat dat hier niet het geval is.
Dus in dit geval wordt die dure overtollige eiwit uitgepiest/poept. Dat het niet slecht voor de nieren is weten we allang, toch?

Miepkniep aan het woord..
 
Ik ga hier niet meer op in.
Ik heb er al genoeg posts aan besteed.
Blijf maar zitten op 1.5-2.5gr per kg en blijf je haren uittrekken met de vraag waarom je maar niet groeit.
En als je wedstrijden gaat doen: kus je 21e plaats medaille elke keer als je langs de schoorsteen loopt
 
Nou ik heb je berichten niet 3000 keer gelezen, dus ik ga af op wat ik aan info krijg van anderen. Ik verwees naar een artikel van Kris waar vanochtend naar verwezen werd en ik zie niet waarom dat foute info bevat. Kun jij wedstrijden winnen zonder AS te gebruiken?

Verder begin ik me af te vragen of het wel een goed idee is om aan zoveel eiwit te wennen. Volgend voorjaar ga ik 2 weken naar Rusland danwel Oekraïne en als onze reisleider zijn zin krijgt (hij is ecto-vego) dan wordt het regelrecht hongerlijden.. hij rolde met zijn ogen toen ik zei elke dag op fietsvakantie in Portugal plm 6 tot 10 gekookte eieren te hebben gegeten bij gebrek aan uitgebreidere kookgelegenheid.
 
Re: Re: probeersel voedingsschema

Originally posted by Esperantisto

Hoe krijg je 200 g kokos weg? Tenzij je verse kokos eet is dat spul voor mij alleen per 25 gram tegelijk op te eten vind ik. Verse kokos kan ik wel door blijven eten, maar lijkt me slecht voor mijn maag.





Ik had maandag 4 verse kokosnoten gekocht en eet daar elke
avond van tot ik niets meer binnenkrijg. Denk toch dat het tussen
de 150 en de 200 gr is.
Als de laatste op is ga ik wel overschakelen naar wat anders voor variatie...
 
Re: Re: Re: probeersel voedingsschema

Originally posted by Olimantado
Ik had maandag 4 verse kokosnoten gekocht en eet daar elke
avond van tot ik niets meer binnenkrijg. Denk toch dat het tussen
de 150 en de 200 gr is.
Als de laatste op is ga ik wel overschakelen naar wat anders voor variatie... [/B]

Vers?? Sinds ik in de tropen ben geweest haal ik voor alle import kokossen mijn neus op.. mmm lekker vers kokossap en dan de kokos laten openhakken voor het vruchtvlees. Ik stond stomverbaasd toen ik er achter kwam dat kokos zo vet is, het heeft wel ff spieken 40 gram vet per 100 gram en slechts 4 gram eiwit en nog minder KH (3 gram/100 g). Dus voor mij is het als keto-er ook erg geschikt! Ik doe het meestal bij de weidrankjes als smaakmaker. Maar meer dan 20-25 gram toch niet..
 
Daarom dat ik eerder op dit forum eens vroeg of het eigenlijk wel medisch verantwoord is elke avond veel kokosnoot te eten...
 
Dit is een voorbeeld van wat ik nu probeer te eten. Improviseer wel elke dag wat... Of het echt goed is weet ik ook niet, maar ik voel me er momenteel wel goed bij!
 
Back
Naar boven