XXL Nutrition

Probleem bankdrukken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maartennnn

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 mrt 2011
Berichten
1.241
Waardering
193
Lengte
1m85
Massa
90kg
Hallo allemaal ik had vandaag weer is borst/triceps dag en ging dus bankdrukken. Alleen ik merk met bankdrukken dat het me schouders zijn die het eerst opgeven terwijl me borst/triceps nog best door kunnen gaan. Ik blijf ook al een paar weken steken op een bepaald gewicht met bankdrukken wat best vervelend is.

Zo ziet mijn trainingsschema eruit:


Maandag (Borst en Triceps)

Borst:
Benchpress 4sets 6-10 herhalingen
incline dumbbell Benchpress 4sets 6-10 herhalingen
Dumbbell flyes 4sets 6-10 herhalingen
Cable crossover 4 sets 6-10 herhalingen

Triceps:
Dippen 4sets 6-10 herhalingen
Skull crushers 4sets 6-10 herhalingen


Dinsdag (Rug en Biceps)

Rug:
Deadlift 4sets 6-10 herhalingen
Pull ups 4sets 6-10 herhalingen
Bent over row of T-bar row 4 sets 6-10 herhalingen
Seated row 4sets 6-10 herhalingen

Biceps:
Barbell curl 4sets 6-10 herhalingen
hammer curl 4sets 6-10 herhalingen


Woendag
RUST


Donderdag (Schouder en buik)

Schouder:
Military press 4sets 6-10 herhalingen
Shrugs 4sets 6-10 herhalingen
Side raises 4sets 6-10 herhalingen
reverse fly 4sets 6-10 herhalingen

Buik:
Crunches 4sets 6-10 herhalingen
knee raise 4 sets 6-10 herhalingen
en nog wat voor de schuine buikspieren


Vrijdag (benen en kuiten)

Benen:
Squat 4sets 6-10 herhalingen
Leg press 4sets 6-10 herhalingen
leg extension 4sets 6-10 herhalingen
leg curl 4sets 6-10 herhalingen

Kuiten:
staand kuiten ding 4sets 6-10 herhalingen
zitten kuiten ding 4sets 6-10 herhalingen


Zaterdag
RUST


Zondag
RUST


Iemand tips?
 
Sterkere schouders trainen door schouder oefeningen.
 
Jordy jij bent nou net de enige van wie ik zijn mening niet hoef te weten.

Je bankdrukt te veel uit je schouders, weddehhh, doen de meeste mensen.

Bankdruk je wel eens close grip en lager gewicht, merk je veel meer verschil. Minder druk op je schouders en meer vanuit je borst.
 
Je bankdrukt te veel uit je schouders, weddehhh, doen de meeste mensen.

Bankdruk je wel eens close grip en lager gewicht, merk je veel meer verschil. Minder druk op je schouders en meer vanuit je borst.

Close grip legt juist accent op de triceps. En ik heb er eigenlijk pas last van met bankdrukken na dat ik een week op vakantie ben geweest???

---------- Post toegevoegd Mon 5 Sep 2011 om 19:28 ----------

denk dat ik misschien meer me schouder bladen bij elkaar moet houden en borst omhoog houden heletijd. Zal er is op letten of ik dat wel doe.
 
Laatst bewerkt:
Schouderbladen naar elkaar trekken met schouders naar achteren (op de bank houden) zoals je zelf al zegt..

Wat ik doe om te zorgen dat mijn schouders minder last hebben is de stang op het randje van de borst (Onder de tepels) naar beneden laten gaan en recht omhoog duwen.. Op die manier is er minder tot geen druk op de voorkant schouders..

Wat ook kan zijn is dat je in je week vakantie gewoon iets bent afgezwakt, en bij schouders is dat al snel als je minder traint, die op dit moment gewoon iets harder moeten werken om weer bij te lopen.. Kan zijn dat je na een aantal trainingen die schouders al niet meer voelt bij het bankdrukken :)
 
Jordy jij bent nou net de enige van wie ik zijn mening niet hoef te weten.



:roflol::roflol::roflol::roflol: hahahahahahaha so epic


so-much-win.jpg




ontopic: gewoon door blijven gaan gast ;) ik zit ook al een tijdje op een gewicht maar uit ervaring kan ik zeggen dat er binnenkort een dag komt dat je ineens een herhaling erbij kan, en dan de komende tijd weer rap vooruit gaat! tot je weer een obstakel tegenkomt en dan zit je daar weer weken of maanden tegen aan te hikken maar je gaat er vanzelf overheen!
 
Schouders sterker maken , ik heb hetzelfde maar dan met mijn polsen, polsen te zwak dus goed trainen zodat ze sterker worden
 
Schouderbladen naar elkaar trekken met schouders naar achteren (op de bank houden) zoals je zelf al zegt..

Wat ik doe om te zorgen dat mijn schouders minder last hebben is de stang op het randje van de borst (Onder de tepels) naar beneden laten gaan en recht omhoog duwen.. Op die manier is er minder tot geen druk op de voorkant schouders..

Wat ook kan zijn is dat je in je week vakantie gewoon iets bent afgezwakt, en bij schouders is dat al snel als je minder traint, die op dit moment gewoon iets harder moeten werken om weer bij te lopen.. Kan zijn dat je na een aantal trainingen die schouders al niet meer voelt bij het bankdrukken :)

ja zal et is proberen:D

thnx

---------- Post toegevoegd Mon 5 Sep 2011 om 19:48 ----------

ontopic: gewoon door blijven gaan gast ;) ik zit ook al een tijdje op een gewicht maar uit ervaring kan ik zeggen dat er binnenkort een dag komt dat je ineens een herhaling erbij kan, en dan de komende tijd weer rap vooruit gaat! tot je weer een obstakel tegenkomt en dan zit je daar weer weken of maanden tegen aan te hikken maar je gaat er vanzelf overheen!

ik gooi denk ik gewoon binnenkort er gewoon wat gewicht bij en zie wel dat werkt meestal ook wel.
 
Buiten dat vind ik het geen goed advies als mensen zeggen ''Maak je schouders sterker'' juist omdat je het in je schouders voelt is al een signaal dat je iets in de vorm niet goed uitvoert, want je wilt je borst meer voelen dan de schouders..

Als je je schouders als oplossing sterker gaat maken zodat je die niet meer voelt, wil het niet zeggen dat je dan die schouders niet meer belast dan de borst, en dus de oefening alsnog geen nut heeft..
 
Je kan toch ook pijn hebben in je schouders tijdens het benchen ookal gebruik je de juiste techniek? Meerdere mensen klagen altijd over hun schouders, je schouders sterker maken kan alleen voordeel hebben immo
 
Buiten dat vind ik het geen goed advies als mensen zeggen ''Maak je schouders sterker'' juist omdat je het in je schouders voelt is al een signaal dat je iets in de vorm niet goed uitvoert, want je wilt je borst meer voelen dan de schouders..

Als je je schouders als oplossing sterker gaat maken zodat je die niet meer voelt, wil het niet zeggen dat je dan die schouders niet meer belast dan de borst, en dus de oefening alsnog geen nut heeft..

klopt en je voorkant schouders overtrain je al erg snel.
 
Je kan toch ook pijn hebben in je schouders tijdens het benchen ookal gebruik je de juiste techniek? Meerdere mensen klagen altijd over hun schouders, je schouders sterker maken kan alleen voordeel hebben immo

Ja op dat punt heb je helemaal gelijk, daar ben ik het zeker mee eens, maar als je echt goed kijkt naar hoe mensen bankdrukken zijn er in 1 gym maar op 1 hand te tellen die het echt goed doen..

Ikzelf heb de techniek ook niet 100% onder de knie, omdat het gewoon enorm lastig is om goed bank te drukken.. Last van mijn schouders heb ik nooit bij bankdrukken sinds ik hier gelezen heb over de schouderbladen tegen elkaar, voeten plat op de grond en op 1 plek houden en kont omhoog trekken zodat de rug iets archt, en kont op de bank houden..

Even so, denk ik dat het nog beter kan..
Mensen onderschatten vaak hoe lastig bankdrukken eigenlijk is..
 
De voeten goed op de grond zetten maakt een zeer groot verschil, ik had problemen met mijn uitvoering en sinds ik let op mijn voeten en de ligging op de bank,schouderbladen tegen elkaar.. Is mijn techniek veel verbeterd.. Maar ontopic zou ik schouders sterker maken en kijken wat het dan geeft, nog altijd last zou ik rotator cuff oefeningen doen omdat je misschien kans op blessure zult hebben
 
De voeten goed op de grond zetten maakt een zeer groot verschil, ik had problemen met mijn uitvoering en sinds ik let op mijn voeten en de ligging op de bank,schouderbladen tegen elkaar.. Is mijn techniek veel verbeterd.. Maar ontopic zou ik schouders sterker maken en kijken wat het dan geeft, nog altijd last zou ik rotator cuff oefeningen doen omdat je misschien kans op blessure zult hebben

En dan zou ik gewoon op schouder dag extra oefening voor schouders moeten doen?
 
Ik heb mijn schouders ook veel veranderd omdat ik vond dat de voorkant tever voorliep..

Dus ging ik schouders 2x per week pakken met andere focus.
1. Voorkant Zijkant
2. Zijkant Achterkant.

Met genoeg rust tussenin.. Ging super! :) Wel uitkijken met borst en rug trainingen dus is wel echt puzzelen om dat te combineren.
 
der is maar één iemand die het hier bij het juiste eind had en dat was BicepM met zijn eerste comment:

"schouderbladen tegen elkaar drukken"

de rest is overbodig
 
Waarom voeg je bij schouders niet een voorkant schouders variant derbij? plate raise of front raise?
 
Waarom voeg je bij schouders niet een voorkant schouders variant derbij? plate raise of front raise?

omdat ik met military press ook vooral voorkant pak en voorkant neem je ook al erg mee op borst dag
 
omdat ik met military press ook vooral voorkant pak en voorkant neem je ook al erg mee op borst dag

Klopt, maar met rug pak je achterkant ook. you get the point.

je legt wel nadruk op de zijkant en achterkant, maar niet op de voorkant; military press is ook een beetje zijkant. als je wat meer druk zou gaan leggen op die voorkant schouder met 1 extra oefening, dan denk ik dat je na een tijdje wel verschil merkt, en ach tis maar 1 oefening...
 
Back
Naar boven