AndroidHealthClinic

Probleem benzinemeter peugeot

  • Topic starter Rated
  • Startdatum
  • Reacties 16
  • Weergaven 10K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

Rated

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 jun 2009
Berichten
2.000
Waardering
105
Ik heb het volgende probleem, ik rij in een peugeot 106 xs 1.4 uit 1996.
Er zit een 45 liter benzine tank in.

Nu klopt er geen ruk van mijn benzine meter, ik heb hem volgetankt (meter klopt nu nog)

Nu heb ik volgens mijn km teller 275 km gereden en mijn benzine meter geeft 25% aan. (Hij rijdt ongeveer 1:13 gebaseerd op een volle tank en mijn gereden km's)
Net ff naar het tankstation geweest en weer volgetankt, ik heb 21 liter getankt.
Komt er dus op neer dat ik ongeveer 20 liter verreden heb op 275 km, beetje veel niet?

Wat ik wel merk is dat mijn benzine meter nogal schommelt, dan geeft hij 50% aan, rij ik 5 mins, geeft die 30% aan, en even daarna weer 60%.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Wat er aan te doen?
Wat kan ik nog meer ''testen'' of ben ik verkeerd aan het rekenen?
 
u verbruik dat is niet te veel...is nog zuinig voor een benzine vind ik :)

dat slecht aangeven op je benzinnemeter dat kan mss een soort van vlotter zijn dat een beetje blijft hangen.
 
parkeer je je auto op een plaats waar de weg afloopt?
 
parkeer je je auto op een plaats waar de weg afloopt?

Hij staat inderdaad met de neus naar beneden, maar als ik hem op een parkeerplek zet staat hij gewoon vlak.

Maar als ik aan het rijden ben (Vrijwel altijd op een vlakke weg) zou die toch moeten kloppen?
Ik zou dan volgens de meter ongeveer 350/380km rijden op een volle tank (Kijk dan naar een 40/45 liter in de tank)
 
ja dan stroomt de benzine/diesel naar 1 kant en denkt de meter dat het peil hoger is. Vervolgens ga je rijden, stroomt het terug en gaat de meter weer terug. Beetje vaag verhaal , maar vergelijk het met een rechthoekige bak die je schuin houdt, en vervolgens weer recht doet.

---------- Post toegevoegd Mon 12 Sep 2011 om 22:23 ----------

zijn natuurlijk verschillende dingen die invloed hebben op het verbruik.. Lange of korte ritjes, veel optrekken en remmen, hoog in toeren jagen etc
 
20 liter op 275km. Je auto rijd 1 op 13.
Normaal voor een kleine benzine auto.
De Toyota van mijn vrouw rijd ook zoiets.

Zoals Devil al zei.
zijn natuurlijk verschillende dingen die invloed hebben op het verbruik.. Lange of korte ritjes, veel optrekken en remmen, hoog in toeren jagen etc
 
Hmm ok, wat ik nog steeds raar vind is dat hij op de 24 liter zegt dat de tank bijna leeg is terwijl er dan nog ongeveer 20 liter in zou moeten zitten.

Lijkt me het beste er even mee langsgaan naar de garage?
 
20 liter op 275 km vind ik niet zo raar hoor.

Over die teller, indd ff laten maken.
 
peugeot 106/ 205, citroen saxo van voor 1999 hebben dit soort k*t meters. Als de tank niet echt vol meer zit en je geeft gas dan gaat direct het lampje branden en als je remt is je tank weer half vol. Ook zakken ze in het begin bijna niet en dan ineens gaat het heel hard..... Die fransen zijn gewoon te lui geweest om schotten in de tank te zetten. Je leert er wel mee rijden op den duur
 
heb dat weleens gehad vroeger, lag aan zwakke accu
 
misschien de vlotter in de tank die los hangt of kapot is?

Dat je rijdt en remt en dus de tankmeter iets zou kunnen afwijken snap ik, maar dat mag gewoon niet zo veel zijn als jij benoemd.
 
Laatst bewerkt:
misschien de vlotter in de tank die los hangt of kapot is?

Dat je rijdt en remt en dus de tankmeter iets zou kunnen afwijken snap ik, maar dat mag gewoon niet zo veel zijn als jij benoemd.

wat ik al zeg, dat hebben al die kleine karretjes van psa van voor een bepaald bouwjaar. Heb er veel gehad en ik heb 5 jaar bij peugeot gewerkt........hebben ze allemaal
 
Vanmiddag even met iemand uit een garage gebeld, die zei dat ik gewoon 400km moest rijden, en dan tanken en dus niet op de meter letten.

Als ik de meter zou laten maken zou hij eerst moeten kijken of het de meter was of de vlotter. Als het aan de meter lag moest het hele dashboard eruit en de vlotter ect nakijken was een lang gedoe.

Ga het toch maar op het 400km verhaal gokken denk ik
 
Gewoon je teller op nul zetten en rijden totdat je lampje gaat rijden.
Weer je hoeveel je ongeveer kan rijden.

Na elke tankbeurt je stand op 0 en rijden..
 
Gewoon je teller op nul zetten en rijden totdat je lampje gaat rijden.
Weer je hoeveel je ongeveer kan rijden.

Na elke tankbeurt je stand op 0 en rijden..

Ik heb geen benzinemeter lampje op mijn dashboard >.<
 
Gewoon dagteller op nul, zoals normaal rijden, als ie in ze reserve gaat de stand onthouden! Dan heb je een vrij goede richtlijn voor wanneer ie leeg is!
Zo doe ik het ook! 15L op +-300km en dan tanken;)
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven