AndroidHealthClinic

probleem biceps.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Mijn linker buitenste biceps kop is een stuk kleiner als mijn rechter..

Bij front double biceps etc valt dit dus niet op omdat het de buitenste kop is..

maar als ik een side chest doe met rechts en dan met links, zie je heel duidelijk dat links een enorm stuk kleiner is.

Hoe kan ik zorgen dat dit minder word?
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by nilsjei1234
Hoe kan ik dit rechttrekken?


je linker hand gebruiken i.p.v. je rechter :D

sorry,

misschien vaker ff tussendoor (als je thuis dumbbells hebt) wat oefeningen voor je linker bicep doen. zodat ie wat bijgroeit.
 
hahaha heb dat rechttrekken maar ff veranderd..

lokt niet al te serieuze reacties... uit

maja is opzich best balen
 
als je bicpes traint, beginnen met linkerarm en dan zorgen dat je zeker nt meer reps doet met je rechter?
 
als je biceps trained. doe je om de set, met een dumbbell van het gewicht wat jij goed 5 herhalingen omhoog krijgt. dan doe je dat met je linker arm. om hem sterker te maken.
 
Juist NIET je linker biceps meer gaan trainen.

Mischien doe je veel oefeningen waarbij je armen samen werken. Cable curl barbell curl e.d Waardoor je rechter steeds sterker word en je linker steeds zwakker.

Probeer meer met dumbbells te doen en dan zorgen dat je met je linker wat forced reps doet.
 
Mogelijkheid 1 is dat hij overtraind is... Wat je ook kan doen is wat in je oefeningen veranderen. Mogelijk dat je daar ook ea mee kan oplossen. Meer trainen heeft geen nut denk ik... Concentreer je tijdens het trainen extra op je zwakke bicep.
 
Originally posted by robrecht10
als je bicpes traint, beginnen met linkerarm en dan zorgen dat je zeker nt meer reps doet met je rechter?

Haha, lolbroek!! Wat jij hier zegt is dus in feite dat je minder aandacht aan die andere moet geven?? Nee, je moet er juist voor zorgen dat je die zwakke bij laat trekken, en niet je zwakke punten minder laten opvallen door je sterke punten wat te laten relaxen!! :finger:
 
Hammer curls leggen de nadruk op de lange kop van je biceps, de buitenzijde dus.
Kan natuurlijk ook gewoon lichamelijk bepaald zijn dat er een verschil tussen zit.
Idd. meer dumbbell oefeningen gebruiken zodat je je linker en je rechter separaat doet.
Trainingsmaat van mij had eerst links ook een kleinere biceps als rechts en hij heeft dit opgelost door voor beide armen een set te doen, en een aflopende voor links er achter aan.

Maar ik snap alleen niet dat je bij je front pose niet zo'n verschil ziet, omdat je lange kop eigenlijk je piek bepaalt van je biceps.
 
Hammercurls leggen niet de nadruk op de lange kop. Hammercurls leggen de nadruk op de brachialis, als deze groeit duwt hij de lange kop omhoog dus meer piek.

Barbellcurl met wijde (meer als schouder breed) legt de nadruk op de lange kop van de biceps
 
Originally posted by 3XL
Hammercurls leggen niet de nadruk op de lange kop. Hammercurls leggen de nadruk op de brachialis, als deze groeit duwt hij de lange kop omhoog dus meer piek.

Barbellcurl met wijde (meer als schouder breed) legt de nadruk op de lange kop van de biceps

Dus Hammer curls doen om je lange kop groter te laten lijken. En je kan niet 1 spier pakken, alleen iets meer benadrukken.
Als je barbell curls doet met een wijde greep pak je juist de korte kop, welke aan de binnenzijde van je arm zit.
Dus als je barbell curls met een wijde greep doet pak je de lange kop, welke aan de buitenkant van je arm zit.
 
Originally posted by RichardV

Als je barbell curls doet met een wijde greep pak je juist de korte kop, welke aan de binnenzijde van je arm zit.
Dus als je barbell curls met een wijde greep doet pak je de lange kop, welke aan de buitenkant van je arm zit.
Volg even niet, je zegt 2 x wijde greep? Of was die laatste als smalle greep bedoeld?
 
Originally posted by Robin


Haha, lolbroek!! Wat jij hier zegt is dus in feite dat je minder aandacht aan die andere moet geven?? Nee, je moet er juist voor zorgen dat je die zwakke bij laat trekken, en niet je zwakke punten minder laten opvallen door je sterke punten wat te laten relaxen!! :finger:

Ik bedoelde het anders. Stel concentration curls/gewicht/12 kg...dan eerst de linkerarm doen zodat je zeker weet dat die het aantal herhalingen vooropgesteld aankan, vervolgend de rechterarm en zien dat je niet meer herhalingen doet als bij de linkse.... is dit nu zo dom? Khad het eigenlijk nt gepost als grap... ach ja, ik kan er maar van bijleren he?
 
Originally posted by robrecht10


Ik bedoelde het anders. Stel concentration curls/gewicht/12 kg...dan eerst de linkerarm doen zodat je zeker weet dat die het aantal herhalingen vooropgesteld aankan, vervolgend de rechterarm en zien dat je niet meer herhalingen doet als bij de linkse.... is dit nu zo dom? Khad het eigenlijk nt gepost als grap... ach ja, ik kan er maar van bijleren he?

Dus je moet jezelf gaan inhouden bij de rechtse arm?:D
Snap wel wat je bedoeld, aar je brengt het ook zo leuk:haha:
 
help...haal die laatste post er af...Robin heeft gelijk...zo laat je je rechtse arm rusten en dat is ook weer nt de bedoeling
 
Biceps oefeningen met een brede greep benadrukken juist wel de langekop omdat deze hierbij en op rek is, en de aanhechtin over de schouder door de bicepsroef vrii ligt, waardoor de lange kop in een gunstigere positie ligt

"Now, because both the long head and the short head originate at the shoulder, rotation of the shoulder joint must have some effect on bicep training. So by changing the grip from wide to narrow we should be able to target different heads of the biceps. Right? Well, we already know that the long head works best when it is fully stretched. So obviously by rotating the shoulder laterally, the long head is streched even more. Brown (1993) and Kapandji (1982) both agreed that when the shoulder is laterally rotated, activation of the long head of the bicep is indeed increased. Furthermore, the same researchers added that when the shoulder is rotated medially, activation of the short head of the bicep increased. This simply means that a wider grip will hit the long head and a narrow grip will hit the short head."

http://nbaf.com/nbaf/nov7pge.html



Barbellcurl met smalle greep benadrukt de brachialis. Doordat deze onder de lange kop van de biceps ligt denken de meesten dat het de lange kop benadrukt, zelfde geld voor de hammer curl
Eigenlijk train je bij deze 2 de brachialis niet meer, maar de biceps minder
 
Laatst bewerkt:
Zo is het maar net.

Als je advies wilt geven moet je het goede geven.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven