MuscleMeat

Probleem deadliften (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daaantje

Cool Novice
Lid geworden
12 nov 2012
Berichten
58
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Ik ben laatst voor het eerst begonnen met Starting Strength, maar ik stuitte op een probleem: met de deadlift heb ik nog geen gewichten aan de stang hangen, dus nu heb ik alleen de stang die ik moet tillen. Maar nu moet ik me voor mijn gevoel in rare bochten gaan wringen om toch nog goed te deadliften. Ik heb er toen 2x 5kg aangehangen, maar alsnog ligt de stang 5-10 cm boven de grond. Hoe kan ik dit verhelpen? Kan ik meteen 2x 10kg eraan hangen en dan met 40kg deadlift starten? Want ik lees veel dat mensen te hoog begonnen zijn en daardoor vastlopen met dit schema..

Alvast bedankt voor de reacties :).
 
Je kan stiff legged deadlifts doen tot 40, dan kan je weer verder met de gewone deadlift. Of 2 blokjes ofzo onder je stang leggen?
Maar je kan best met 40kg beginnen hoor imo.
 
Dat je rekening houdt met het gewicht waarmee je begint is verstandig. Maar waarschijnlijk lukt die 40 kilo wel en is dit niet te zwaar. Probeer het maar. Als het niet goed gaat kun je altijd nog terug. Dan leg je er gewoon twee gewichten onder, dan ligt de bar ook iets hoger. Met schijven van 10 kilo ligt de bar overigens nog steeds van relatief laag, maar dit moet goed gaan.
 
waarschijnlijk kun je wel gewoon om 40kg beginnen, ik zou zeggen probeer het eens.
Zelfs dan (vind ik) ligt de stang nog redelijk laag. Maar mij lijkt dat je wel een beetje creatief kan zijn en dat kan oplossen door iets onder de gewichten te leggen
 
Je kan stiff legged deadlifts doen tot 40, dan kan je weer verder met de gewone deadlift.
Waarom iemand oefening B laten doen als hij oefening A wil leren?

Of 2 blokjes ofzo onder je stang leggen? Maar je kan best met 40kg beginnen hoor imo.

Dit kan.

waarschijnlijk kun je wel gewoon om 40kg beginnen, ik zou zeggen probeer het eens.
Zelfs dan (vind ik) ligt de stang nog redelijk laag. Maar mij lijkt dat je wel een beetje creatief kan zijn en dat kan oplossen door iets onder de gewichten te leggen

Je kan er inderdaad iets onder leggen. Maar dit is wel kiezen voor de makkelijkste weg. Je hebt flexibiliteit nodig om de bar vanaf een relatief laag punt te liften. En om dat nu te trainen kan helemaal geen kwaad.
 
40kg met schijfjes onder leggen
 
Gewoon met die 40 kg beginnen. Die kun jij met gemak trekken.
 
Nou, dat is duidelijk haha :P, ik ga 40kg proberen. En dan telkens met 5kg verhogen, toch?
 
40kg moet inderdaad wel lukken. ben zelf ook net begonnen met SS. en deadlift 60kg na 3-4 keer deze oefening gedaan te hebben. En ik weeg zelf maar 66kg.
 
als je geen 40kg kan tillen dan kan je ook je eigen krat bier niet dragen
 
als je geen 40kg kan tillen dan kan je ook je eigen krat bier niet dragen
Scenario boodschappen met moeder: "Mammie, wil je voor mij aub deze krat bier naar huis dragen? Dank je wel!" :roflol:
 
Beter laat je je niet opjagen door de mensen hier

als 40 kilo nog te zwaar voor je is om meteen volledige sets mee te doen, pak je 'm gewoon lichter en leg je er schijven/blokjes onder

je rug is heilig
 
Begin gewoon met welke schijf je een normale hoogte hebt, behalve als dat 50kg schijven zijn mag dat geen probleem zijn.
 
Beter laat je je niet opjagen door de mensen hier

als 40 kilo nog te zwaar voor je is om meteen volledige sets mee te doen, pak je 'm gewoon lichter en leg je er schijven/blokjes onder

je rug is heilig
De grootste slapjanus ter wereld kan nog met gemak 40 kg deadliften kom op zeg.
 
Toen ik net begon kon ik geen 3x12 40 kg met goede vorm liften

Niet voor anderen dingen gaan bepalen adhv jezelf
 
Toen ik net begon kon ik geen 3x12 40 kg met goede vorm liften

Niet voor anderen dingen gaan bepalen adhv jezelf

lol en je kon zeker wel 30kg curlen?
 
Misschien je sportschoenen uit doen tijdens je deadlift en op je sokken liften. kom je weer iets lager bij de grond en heb je iets meer vrijheid in je archillespees en enkels waardoor je iets dieper kan buigen, of goeie rekoefeningen voor je heupen cq onderrug doen zodat je daar ook wat leniger wordt. het is maar een suggestie hoor waar je misschien wat aan hebt want die 40 moet makkelijk te doen zijn.
 
Back
Naar boven