XXL Nutrition

Probleem knie [Dringend hulp gezocht]. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mitchyx

Cool Novice
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
77
Waardering
5
Lengte
1m77
Massa
85kg
Dag allen,

Ik heb een tijdje last gehad van m'n knieën. Oorzaak hiervan is waarschijnlijk dat ik af en toe m'n benen automatisch uitlock na squats en leg presses. De pijn kwam voornamelijk wanneer ik dieper door m'n knieën boog. >90graden. Ik heb hier de laatste paar weken veel aandacht aanbesteed en alles heel erg zorgvuldig gedaan. Het probleem was bijna verholpen. Vandaag wou ik weer de eerste zware beentraining neerzetten.

Na wat hamstrings en gluteus oefeningen, begon ik aan m'n squats. 4 sets opbouwend (85, 100, 120, 140).
Bij de 2e set vanaf het laagste punt (ass to grass) hoorde ik een flinke knak in m'n linkerknie en hij sloeg wit uit. Gelijk gekoeld met ijs, maar doortrainen was absoluut geen optie. Momenteel kom ik de trap moeilijk op, en zelfs bovenaan m'n kuit voel ik een zeurende pijn. De knie is niet dik, maar elke beweging doet pijn.

De huisarts is tot dinsdag geen optie, maar heeft iemand anders nog (naast rust) wat tips en misschien nog belangrijker; weet iemand de oorzaak? Ik wil zo snel mogelijk weer aan de gang kunnen.

Alvast hartelijk bedankt,

Mitchy.
 
ff langs fysio? je moet naar mijn mening oppasse met huisartsen. geven vaak geen tot verkeerd advies. heb zelf na 1.5 jaar knie problemen operatie moeten ondergaan wat eigelijk bij mijn eerste dokteradvies een mogelijke oorzaak was. maar dat was volgend huisarts niet nodig en na 1.5 jaar pijn was ik het zat en heb ik actie ondernomen en uiteindelijk bij orthopeet beland.

wat je moet doen is kijken voor fysio wie weet heb je wel scheurtje in meniscus. durf geen advies van wel/niet trainen te geven maar zou wel kijken als het niet weg gaat dat je actie moet ondernemen want anders zit je dalijk ook een tijd met onnodige knieklachten
 
Back
Naar boven