MuscleMeat

Probleem met gewicht verhogen

Bezoekers in dit topic

The Hoste

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
13
In men fitnesszaal kan je alleen je gewicht in de leg press verhogen met 10 kilo.
Hoe kan ik dan sterker worden? Meer reps ofzo?

(En squatten gaat dus ook helemaal niet...we hebben enkel een smith machine.Nou ja, het koste me dan ook maar 140 euro :p)

ja gewoon steeds 10kg (of meer) derbij en dan zo zwaar pakken dat je ongeveer 6-8 herhalingen kunt doen

Dank je, maar dat bedoelde ik niet.

Ik train al 3 setjes met een vast gewicht maar ik kan men gewicht alleen met 10 kilo per keer verhogen en dat is natuurlijk te veel om in een keer der bij te nemen.

The Hoste zei:

Ik train al 3 setjes met een vast gewicht maar ik kan men gewicht alleen met 10 kilo per keer verhogen en dat is natuurlijk te veel om in een keer der bij te nemen.

oh zo...nou je kunt er dan bijv losse gewichtjes op leggen...bij ons in de gym hebben we van die blokjes van 1kg en blokken van 2.5kg. Je kunt er dan best 2 van 2.5kg ofzo opleggen...

en je kunt een dumbbell van 5kg ofzo pakken en die erop leggen

dat probleem heb ik ook bij een andere beenspier oefening. ding gaat maar tot 70 kilo maar dat doe ik nu met 1 been :P dus dan leg ik er een dumbbell van ?? kilo bij. gaat prima hoor

The Hoste zei:

Bij benen gaat je toch niet beginnen met gewichten van 2,5 toe te voegen? Met schijven van 20kg moet ge daar vooruitgaan.

mvg.

Dan doe je gewoon steeds meer herhalingen tot dat je boven de 12 kan ofzo en dan doe je er 10 bij en dan zal je er wel 6 of 8 kunnen en dan ga je weer door tot je 12 of meer kan en dan doe je er weer 10 kilo bij enovoort.

Scaleo zei:
dat probleem heb ik ook bij een andere beenspier oefening. ding gaat maar tot 70 kilo maar dat doe ik nu met 1 been :P dus dan leg ik er een dumbbell van ?? kilo bij. gaat prima hoor

Om welke oefening gaat het dan ?

M4yD4y zei:
Bij benen gaat je toch niet beginnen met gewichten van 2,5 toe te voegen? Met schijven van 20kg moet ge daar vooruitgaan.

mvg.

Jaja tuurlijk... :gosh:

Ik kan op zich met meer gewicht, maar het gaat vooral om de eerste beweging van stand 0.

steeds 10 kilo met benen erbij is volgens mij toch best te doen als je je huidige gewicht zonder echt super veel moeite doet.

maar ja suc6

The Hoste zei:
Jaja tuurlijk... :gosh:

Ik kan op zich met meer gewicht, maar het gaat vooral om de eerste beweging van stand 0.

Hoe bedoel je "eerste beweging van stand 0"?

Versta het niet, bij ons weegt dienen lege bak van dienen leg press 40kg, zelfs dat is te licht voor een beginner. Minimum met schijven van 10kg vooruitgaan. Niet beginnen prutsen met lichtere schijven.

mvg.

M4yD4y zei:
Hoe bedoel je "eerste beweging van stand 0"?

Versta het niet, bij ons weegt dienen lege bak van dienen leg press 40kg, zelfs dat is te licht voor een beginner. Minimum met schijven van 10kg vooruitgaan. Niet beginnen prutsen met lichtere schijven.

mvg.

Hij bedoelt waarschijnlijk dat ie de eerste herhaling er niet uit krijgt omdat je dan dieper met je benen gebogen bent als bij de andere herhalingen.

Ideaal zou een leg press machine zo gebouwd zijn dat het precies omgedraaid is maar bij ons hebben ze ook zo een onding. Bij ons is het niet zo erg omdat ze er nog 2 hebben die wel goed zijn.

denysis zei:
Hij bedoelt waarschijnlijk dat ie de eerste herhaling er niet uit krijgt omdat je dan dieper met je benen gebogen bent als bij de andere herhalingen.
Ik versta hieruit: bij de eerste herhaling doe je full rom en bij de andere niet? Ik ga bij elke serie even diep, altijd full rom licht of zwaar. Is een slechte gewoonte om rom te gaan minderen als je verzwaart.

denysis zei:
Ideaal zou een leg press machine zo gebouwd zijn dat het precies omgedraaid is maar bij ons hebben ze ook zo een onding. Bij ons is het niet zo erg omdat ze er nog 2 hebben die wel goed zijn.

'k versta dit ook niet

sorry echt :-)

mvg.

Nou, ik kan het eventueel nog volgen.

Wij hebben een Technogym hydraulische leg press.

Wat je dan doet. Je gaat zitten met de stoel iets verder van het platform vandaan. Dat bedien je met een knop.
Je zet je voeten iets hoger neer en duwt af,
je brengt je voeten een voor een omlaag naar het midden vlak bij elkaar.
duw dan op de knop en breng de stoel dichter bij het platform, steeds druk houdend op je voeten terwijl je in de uiterste stand (achteruit) zit.

En vervolgens ga je leg pressen. Als je het even niet kunt houden, voeten wat breder zetten, dan heb je meer kracht.

En.. wat ook een goede is met leg press, ik doe de squat nl. VOOR de leg press en vermoei de quads na door dan te leg pressen: doe het met 1 been.
Als je dan ff niet verder kunt, zet je het andere erbij en kun je vooruit.

Ik sta ook te kijken dat je niet met 10kg tegelijk kunt ophogen.
Bij squatten doe ik het wel met 2,5 kg tegelijk, maar bij de leg press heb ik genoeg aan die 10kg stappen.

Nog vragen?

Of heb ik het ook al niet goed begrepen of uitgelegd?

Espi

Over het ophogen van gewicht.. beste is dat je een doelreeks neemt. Bijv. :
- ik wil leg pressen met een gewicht van x kg en dat 6 tot 12 x herhalen.
Stel, je begint met 170kg (dat press ik nu zelf NA het squatten, ben dan redelijk uitgeteld nl.) en dat kan je 8x herhalen.
De volgende set ben je iets beter (of vermoeider) en haal je er 6 uit. Kwestie van aanvoelen. En je doelen.
Voor beginners zou ik niet aanraden tot de max te gaan, doe iets waar je van denkt, evt. zou ik nog 1 herhaling kunnen doen met veel moeite.

En als je dan boven de 12 hh uit komt, dan kun je de volgende set er 10 kg bij doen, daarmee haal je er dan misschien 6.
Dat is een vrij gebruikelijke werkwijze, die voor veel hh-reeksen te gebruiken is, bijv. ook van 15-25 hh of voor 3-8 hh.

Espi

170 kg na het squatten en voor een vrouw is wel netjes vind ik :)

M4yD4y zei:
Ik versta hieruit: bij de eerste herhaling doe je full rom en bij de andere niet? Ik ga bij elke serie even diep, altijd full rom licht of zwaar. Is een slechte gewoonte om rom te gaan minderen als je verzwaart.

Hola, ik verminder niet na de eerste herhaling, maar de eerste keer is het gewoon zwaarder om te doen.

Mja, ik ben nu mss nog wel een pussy...maar dat komt wel goed. :p

The Hoste zei:
Hola, ik verminder niet na de eerste herhaling, maar de eerste keer is het gewoon zwaarder om te doen.

Mja, ik ben nu mss nog wel een pussy...maar dat komt wel goed. :p

heb ik niet gezegd, is gewoon dat ik niet versta wat jullie typen, als je duidelijker kan zijn kan ik er beter een antwoord op geven.

mvg.

The Hoste zei:
In men fitnesszaal kan je alleen je gewicht in de leg press verhogen met 10 kilo.
Hoe kan ik dan sterker worden? Meer reps ofzo?

(En squatten gaat dus ook helemaal niet...we hebben enkel een smith machine.Nou ja, het koste me dan ook maar 140 euro :p)
Squatten lukt wel perfect in smith machine vind ik...

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven