AndroidHealthClinic

Probleem met mijn buik

Bezoekers in dit topic

kevinn

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
79kg
Hallo mede dbb'ers,

Ik train al even en loop al best lang rond met hetzelfde probleem, namelijk mijn buik. Ik heb niet het gevoel dat ik dik ben (sterker nog een aantal jaar geleden was ik de grootste ecto die er rondliep) maar mijn buik steekt een eind uit naar voren. Het komt voorbij mijn borst dus het lijkt net of ik een pens heb zitten terwijl als ik mijn buikspieren aanspan dat je ze wel redelijk ziet zitten.

Ik weet niet hoe het komt maar wil er graag vanaf. Ik heb nooit echt gedisciplineerd mijn buikspieren getraind. Het is ook niet dat ik overal veel vet heb zitten, op mijn buik zit er wel een laagje.

Ik at enkele weken geleden nog altijd rond 10 uur savonds een bak kwark naar binnen van 500 gram en daar ben ik mee gestopt omdat ik heb gehoord dat eten na 8 uur niet verteert en dat je buik dan gaat uitzetten (weet nog niet of dat resultaat heeft meegebracht).

Ik heb niet echt een voedingsschema maar let wel op wat ik eet en eet zo goed als geen junkfood of andere rommel.

Dus misschien iemand die raad voor me heeft of een oplossing? ik hoor het graag!

Hieronder fotos van mijn core, op de laatste zie je dat mijn buik uitsteekt (misschien zijn de foto's een beetje onduidelijk waardoor je het niet goed kan zien)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Toevallig ook een klein beetje last van pectus ?

Je stofwisseling gaat gewoon door hoor ;) en je hebt idd een vorm van die pectus dingus

Gelukkig is het niet heel extreem, gewoon borst vooruit en buik in houden en meer massa kweken. Ik heb het zelf ook ongeveer net als jij en het valt nu al stukken minder op door me pecs

• Topic Starter Topic Starter
je dat klopt daar had ik zelf ook al eens over gelezen omdat ik al eens eerder onderzoek heb gedaan waarom mijn linkerborst onderaan een beetje naar binnen stond. Maar mijn rechterborst is in principe goed maar alsnog steekt mijn buik verder uit dan mijn borst. Misschien verder nog wat tips? Want met trainen blijf ik sowieso doorgaan ;)

Zoek naar de 'stomach vacuum' oefening!;)

heb ik ook !
door men holle rug
wat jij ook hebt zie ik ;)
een eende kont en dan heb je idd een - buikje -
no big deal borst vooruit ;)

Het ligt aan je houding!
Je schouders staan ook ver naar voren. Probeer je borst eens naar voren te duwen, je schouderbladen na elkaar toe en je rug wat krommen. ( kortom tietjes naar voren)
en dan moet je je bekken wat indraaien. Probeer ook je adem wat hoger te leggen, dus je buik naar binnen aanspannen
Ik had een fitnesstrainer die fysio was geweest en kon me er met wat rek oefeningen binnen 2 weken vanaf helpen.

Heb ook last van pectus en daardoor heb ik ook zo'n buikje, is heel eigen aan mensen met pectus. Nja, niets aan te doen gewoon blijven knallen ;)

Het ligt aan je houding!
Je schouders staan ook ver naar voren. Probeer je borst eens naar voren te duwen, je schouderbladen na elkaar toe en je rug wat krommen. ( kortom tietjes naar voren)
en dan moet je je bekken wat indraaien. Probeer ook je adem wat hoger te leggen, dus je buik naar binnen aanspannen
Ik had een fitnesstrainer die fysio was geweest en kon me er met wat rek oefeningen binnen 2 weken vanaf helpen.

Dit inderdaad, jezelf aanwennen om in de goede houding te zitten, staan, lopen etc. Zie het als een oefening in de sportschool maar dan de hele dag. Naarmate je er een tijd op hebt gelet wordt het steeds meer automatisme.

Borst vooruit, rug recht, acherkantje schouders en traps trainen, komt alles goed. Ligt dus aan je houding waarschijnlijk. Vacuum practising kan verder ook positief uitpakken maar denk dat dit niet de 'oorzaak' is, meer houding lijkt me.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 21:18 ----------

Dit inderdaad, jezelf aanwennen om in de goede houding te zitten, staan, lopen etc. Zie het als een oefening in de sportschool maar dan de hele dag. Naarmate je er een tijd op hebt gelet wordt het steeds meer automatisme.

Jup, uit eindelijk gaat dit vanzelf

Borst vooruit, rug recht, acherkantje schouders en traps trainen, komt alles goed. Ligt dus aan je houding waarschijnlijk. Vacuum practising kan verder ook positief uitpakken maar denk dat dit niet de 'oorzaak' is, meer houding lijkt me.

Idd, ga maar eens perfect rechtop zitten, zonder dat je t merkt zit je binnen 5 minuten weer helemaal onderuitgezakt of op een arm hangend.

Idd, ga maar eens perfect rechtop zitten, zonder dat je t merkt zit je binnen 5 minuten weer helemaal onderuitgezakt of op een arm hangend.

Dat is wel zo maar ik betrap mezelf er nooit op dat ik rechtop zit, altijd onderuit gezakt. Maar als ik loop is dat wel anders, tijdje veel op gelet en gaat nu automatisch

traps moet je juist niet trainen dan , daar gaan je schouders nog meer van voorover hangen . Moet je mee oppassen .

kijk eens naar je meest rechter foto en hoe je houding daar is. Daar begint het al mee...

Terug
Naar boven