XXL Nutrition

Probleem met mijn buik

Bezoekers in dit topic

vooral veel lat pulldowns of brede pullups doen.. dan trek je je schouders meteen goed!

kijk eens naar je meest rechter foto en hoe je houding daar is. Daar begint het al mee...

wat is er mis met mijn houding dan? Ik sta hier sowieso een beetje raar en wilde het zo goed mogelijk in beeld brengen wat ik bedoel, maar normaal sta ik nooit zo onderuit gezakt.

En gasten ik train alles dus ook traps en bovenkant borst, maar het gaat mij er om dat mijn buik naar binnen gaat en mijn borst naar voren. Ik ben dus ook al begonnen met die vacuum oefeningen. Vanaf volgende week ga ik met een nieuw schema trainen waarin ik buik en chest extra goed ga aanpakken. Ben benieuwd wat voor verschil het gaat geven.

Ik at enkele weken geleden nog altijd rond 10 uur savonds een bak kwark naar binnen van 500 gram en daar ben ik mee gestopt omdat ik heb gehoord dat eten na 8 uur niet verteert en dat je buik dan gaat uitzetten (weet nog niet of dat resultaat heeft meegebracht).

ja je cellen zeggen echt jongens het is 8 uur het zit erop voor vandaag -_-

je kan je bewegen na 8en je wordt de volgende ochtend na het slapen wakker!!!
kortom je verbranding gaat door

3-4 weken voordat ik echt resultaat zag ongeveer

Het ligt aan je houding!
Je schouders staan ook ver naar voren. Probeer je borst eens naar voren te duwen, je schouderbladen na elkaar toe en je rug wat krommen. ( kortom tietjes naar voren)
en dan moet je je bekken wat indraaien. Probeer ook je adem wat hoger te leggen, dus je buik naar binnen aanspannen
Ik had een fitnesstrainer die fysio was geweest en kon me er met wat rek oefeningen binnen 2 weken vanaf helpen.

Er zijn twee verschillende manieren om adem te halen, met je buik en met je borst.
Bij borstademhaling trekken de spieren tussen je ribben samen. Door deze contractie gaat de borstkas omhoog en wordt groter, waardoor er lucht in de longen wordt gezogen. Tijdens het ademhalen kan je ook de borst naar voren en omhoog zien bewegen. Bij buikademhaling gaat je middenrif naar beneden, zodat de ruimte in je borstholte groter wordt en er lucht in de longen gezogen wordt. Bij deze manier van ademhalen zet je buik een beetje uit, omdat je organen naar voren worden gedrukt.Normaal gesproken gebruik je, wanneer je ontspannen bent, de buikademhaling.

Ik zou overigens ook gewoon buikspier oefeningen aanraden. Probeer ee nconstante spanning op de spieren te houden en je buik zo ver mogelijk naar binnen te trekken als je die oefeningen doet.. doel is om de buik te 'compressen' en strakker maken.

Niks raars aan je buik, gewoon werken aan je lichaams houding.

Had ik ook, komt door jarenlang een verkeerde houding te hebben, hoeft niet persee komen van verkeerd op een stoel te zitten maar ook door ingetoomd te wandelen.

Met krachttraining trekt je spieren je wel weer recht, blijven knallen dus! ;)

ho

met kwark bedoel je platte kaas?
geef je voeding schema eens door.
mijn buik staat er altijd in heb hier veel ervaring in.

mvg
jp
Hallo mede dbb'ers,

Ik train al even en loop al best lang rond met hetzelfde probleem, namelijk mijn buik. Ik heb niet het gevoel dat ik dik ben (sterker nog een aantal jaar geleden was ik de grootste ecto die er rondliep) maar mijn buik steekt een eind uit naar voren. Het komt voorbij mijn borst dus het lijkt net of ik een pens heb zitten terwijl als ik mijn buikspieren aanspan dat je ze wel redelijk ziet zitten.

Ik weet niet hoe het komt maar wil er graag vanaf. Ik heb nooit echt gedisciplineerd mijn buikspieren getraind. Het is ook niet dat ik overal veel vet heb zitten, op mijn buik zit er wel een laagje.

Ik at enkele weken geleden nog altijd rond 10 uur savonds een bak kwark naar binnen van 500 gram en daar ben ik mee gestopt omdat ik heb gehoord dat eten na 8 uur niet verteert en dat je buik dan gaat uitzetten (weet nog niet of dat resultaat heeft meegebracht).

Ik heb niet echt een voedingsschema maar let wel op wat ik eet en eet zo goed als geen junkfood of andere rommel.

Dus misschien iemand die raad voor me heeft of een oplossing? ik hoor het graag!

Hieronder fotos van mijn core, op de laatste zie je dat mijn buik uitsteekt (misschien zijn de foto's een beetje onduidelijk waardoor je het niet goed kan zien)

ho

met kwark bedoel je platte kaas?
geef je voeding schema eens door.
mijn buik staat er altijd in heb hier veel ervaring in.

mvg
jp

Een echt voedingsschemq heb ik nog niet, na defqon ga ik daar wel aan beginnen. Nee ik bedoel geen plattekaas gewoon een bakje kwark waar ongeveer 27 gram eiwitten inzit.

Wat ik nu zoal eet:

Sochtends:
Peperkoek
Chocomel
2 Boterhammen met pindakaas

Smiddags
6 boterhammen met pindakaas
Chocomel
Banaan
Whey shake met melk

Avondeten:
Stuk vlees
Groenten
Salade met ei en tonijn

Savonds
Kwark
Amandelen
Banaan

Ik drink de hele dag door best veel water en deze dingen verdeel ik wel is over tijd, het is niet dat ik het op 1 tijdstip allemaal naar binnen werk.

Knikker eerst dat brood eens uit je schema, als dat niet werkt kan je proberen de kwark weg te halen (drink je ook melk, dan dat ook). Vervang de kwark dan bijvoorbeeld door caseine.

Q

Knikker eerst dat brood eens uit je schema, als dat niet werkt kan je proberen de kwark weg te halen (drink je ook melk, dan dat ook). Vervang de kwark dan bijvoorbeeld door caseine.

Q

Ik ga sowieso dadelijk mezelf aan een voedingsschema houden. Maar wat moet ik dan tot die tijd eten ipv brood?

Q

Brood is een prima bron voor koolhydraten en magere kwark een prima bron voor eiwitten, waarom zou hij die eruit moeten halen? Als hij het brood eruit moet gooien voor die paar grammetjes zout die hij dan zou besparen dan ziet hij daar toch geen verschil van op dat vetpercentage. En waarom de kwark vervangen?

Als hij er dan toch iets aan zijn voedingspatroon moet verbeteren zou ik die chocomel en peperkoek eruit gooien en vervangen voor echt voedsel. Maar zonder dat hij zijn aantal e/k/v erbij heeft staan valt daar ook niet veel over te zeggen.

Op zijn front foto valt het helemaal niet op en op zijn side foto zie je dat hij een enorm kromme houding aanneemt, zo zou bij iedereen zijn buik uitsteken...

Heb hetzelfde probleem. At in de ochtend 4 boterhammen, ga ik nu vervangen door brinta. Dan eet ik enkel nog 6 boterhammen in de middag. Uiteraard hou ik gewoon de kwark in mijn schema, zie ook niet in waarom ik elke goede bron voor eiwitten uit mijn schema zou moeten gooien...

Waarom bijvoorbeeld dan wel caseine en geen kwark.

Vanwege de lactose in kwark neem ik aan

Heb hetzelfde, ik heb misschien nog wel een grotere kromming in mijn onderrug. In het begin koste me zelfs wat moeite om de juiste houding voor de deadlift te vinden maar dat lukt nu steeds beter en naarmate je borst groeit valt het al helemaal niet meer op, behalve als je je buik naar buiten duwt.

Ik heb het ook, bolle bovenrug en een holle onderrug. Had ook het probleem met m'n buik, maar merk dat dat bijna weg is nu ik een goede houding aanneem een m'n chest wat gegroeid is ten opzicht van wanneer ik begon.
Zit wel nogsteeds met die vervelende holling in m'n rug maar ja.. so be it.

Inderdaad, waarschijnlijk ligt het aan je houding. Probeer hier op te focussen of anders een professional ernaar te laten kijken.

Terug
Naar boven