XXL Nutrition

probleem met onderarmen op rugdag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
ff wat info...

dit is me huidige trainschema:

1. Rug
Lever Bent-over Row
Dead lift
Cable Close Grip Pulldown

2. Achter/voorkant schouders + traps

Dumbbell lateral raises
Barbell Upright Row
bent over row


3. Biceps
Concentration Curl
Barbell Curl

aantal reps setjes:
3 setjes
reps op gevoel, probeer tot failure. blijf in de ratio van minimaal 6 tot max 12 reps.

doe een warm up van 3-4 min cardio (fietsen/roeien) en 1 warmup set van 15 reps met wat lichter gewicht. en nog een paar standaart stretch oefeningen.

de eerste 3 setjes gaan heerlijk, en voel de pomp in me rug geweldig goed. maar als ik dan wil beginnen met t deadliften, is het altijd dat ik moet stoppen omdat me onderarmen t niet meer kunnen houden, niet dat ze erg verzuren maar ik kan de stang niet meer vasthouden en t glipt dan uit me handen.

als ik andere oefeningen doe, blijf ik me onderarmen voelen. dit is waarschijnlijk een indicatie dat me onderarmen gewoon achter liggen op mijn andere spiergroepen? iig, ik heb dus ook een pomp in me onderarmen en spierpijn de dag erna (lichte spierpijn).

ik denk dat dit komt omdat ik sinds een aantal maanden bijna alleen met losse gewichten train. Daarvoor bestond een kleine 60% uit machines, de belasting van me onderarmen was toen dus een stuk minder....ik denk dat ik daarom nu dit probleem heb....

opzich allemaal niet verkeerd, maar ik zou graag de spiergroep die ik train meer belasten voor miss een beter resultaat. wat zou de beste oplossing zijn voor dit probleem? ik train me onderamen niet meer sinds ik losse gewichten gebruik, omdat ik vind dat ze nu al genoeg belast worden, ookal doe ik geen oefeningen die alleen gericht zijn op me onderarmen.

ik zat te denken om misschien van die straps oid te gebruiken, die ervoor zorgen dat er minder druk op me onderarmen is met deadliften en miss andere oefeningen, maar zou dit wel de juiste oplossing zijn. zo ja, waar kan ik die bestellen en wat is de prijs..

b.v.d.
 
Dan zou ik om te beginnen de stang om en om beetpakken, omdat hij dan minder snel uit je handen glijdt...
 
heb t zelfde probleem met grip. enkel aan mn linkerhand. vandag gedeadlift en juist wel bovenhands gedaan ipv om en om. vandaag geen problemen mee gehad.

maar of straps nu wel DE oplossing is in dit stadium..k weet t niet.

je doet overigens wel veel tijden die training
 
Pijn in de onderarmen.. je gebruikt bij praktisch elke oefening je onderarmen.. dus is het logisch dat die het meest vermoeid raken..

Straps/bandjes is een goede oplossing gebruik ze alleen bij de zware setjes die je maakt dan krijgen je onderarmen genoeg training... Kopen kan bij diverse aanbieders maar je kunt ze ook zelf maken van leer... leer is aan een kant grof en andere fijn.. neem een flinke strook van 2cm breed en denk 25 cm lang en nagel deze aan elkaar.. niet rond zeg maar met de 2 uiteinden over/op elkaar .. en voila straps..

Er is echter nog een methode om je onderarmen te ontzien tijdens deadliften en dergelijke oefeningen waarbij je een halter vasthebt.. is de zogenaamde duimgrip.. Hierbij pak je de halter vast.. je zet je duim onder de halter naar binnen toe en probeert dan met 3 vingers (wijs/middel/ring) je duim vast te pakken... dmv deze techniek kan de halter in princiepe niet weg.. is erg pijnlijk in het begin en heeft oefening nodig.. maar als je het onder de knie hebt pak je nooit een halter anders meer vast... De zgn duimgrip is iets wat uit gewichtheffen komt en ook door powerlifters wordt gebruikt..

Suc6 verder..
 
dankjewel voor die tip slabek ! ga het proberen.

en heb ook even gekeken in de shop van DBB hier, en zag dat ik hier ook straps kon halen voor zon 4-5 euro, dus niet zo duur.
 
Back
Naar boven