MuscleMeat

Probleem met spiermassa aanmaken in bulk. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

daank01

Novice
Lid geworden
7 dec 2020
Berichten
17
Waardering
7
Lengte
1m80
Vetpercentage
15%
Beste alle,

Mijn naam is Daan ik ben een jongen van 18 jaar oud. Ik ben 1,80m lang en weeg 74 kilo mijn bf zit rond de 15%.
Ik train nu ongeveer 2/3 jaar maar ben nog niet tevreden over de behaalde resultaten.
Het probleem is bij mij dat ik in mijn bulk heel wat kilo’s aan kom vaak maar dit is vaak vocht of vet. Ik train erg hard en voeding is on point. Ik eet gevarieerd en heb verstand van trainen. Ik zit nu rond de 3200/3000 kcal per dag.
Ik weet niet hoe het komt maar het lijkt of ik alleen in vocht en vet aan kom en niet in spier.
Ik volg zelf een push-pull-legs schema.
iemand bekend met dit probleem?

Groeten,
Daan
 
Beste alle,

Mijn naam is Daan ik ben een jongen van 18 jaar oud. Ik ben 1,80m lang en weeg 74 kilo mijn bf zit rond de 15%.
Ik train nu ongeveer 2/3 jaar maar ben nog niet tevreden over de behaalde resultaten.
Het probleem is bij mij dat ik in mijn bulk heel wat kilo’s aan kom vaak maar dit is vaak vocht of vet. Ik train erg hard en voeding is on point. Ik eet gevarieerd en heb verstand van trainen. Ik zit nu rond de 3200/3000 kcal per dag.
Ik weet niet hoe het komt maar het lijkt of ik alleen in vocht en vet aan kom en niet in spier.
Ik volg zelf een push-pull-legs schema.
iemand bekend met dit probleem?

Groeten,
Daan
Vanwaar deze aanname?
Heb je een fysiek foto?
Hoe vaak ga je per week?
Heb je screenshots van wat je ongeveer eet per dag?
Hoe zijn je macro's verdeeld?
Kan je je PPL schema eens laten zien?
 
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik train 5/6 keer per week. De aanname heb ik gemaakt aangezien ik sinds deze zomer echt knal voeding is on point en training ook wel. Maar de resultaten gewoon uitblijven wat ik ook doe. Ik stuur mijn schema mee. Ik ben niet erg bekend met deze site dus zou ik ook iets prive kunnen sturen (mijn fysiek). Ik ben wel aangekomen 1,5 kilo sinds de zomer maar heb echt het gevoel dat het bijna geen massa is. Mijn spiermassa is ook erg zacht.
 

Bijlagen

  • Schema Push Pull Legs.txt
    944 bytes · Weergaven: 142
  • Als ik het goed begrijp heb je enkele malen een bulk-en-cut-cyclus achter de rug, waarbij je netto geen spiermassa over hebt gehouden op hetzelfde vetpercentage, klopt dat?
  • Hoe heb je bepaald dat alle gewonnen massa vet- en vochtmassa is?
  • Wat zijn je macro's tijdens de bulk en cut (vet/carbs/eiwitten)?
  • Hoe vaak train je in de week?
  • Wat is je vetcercentage voor en na de bulk?
  • In welke tempo zet je massa aan in de bulk en verlies je gewicht in de cut?
  • Hoe lang bulk je?
  • Neem je kracht wel toe (m.a.w. boek je progressie in de gym)?
Mij lijkt dat je in de eerste paar jaar dat je traint je toch wel wat spiermassa aan moet zetten en zeker op die leeftijd je niet zomaar dik wordt zonder spiermassa winst met een gezonde levensstijl en trainen.

Edit: post hierboven was tegelijk gepost, dus ik had de reactie nog niet gezien.
 
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik train 5/6 keer per week. De aanname heb ik gemaakt aangezien ik sinds deze zomer echt knal voeding is on point en training ook wel. Maar de resultaten gewoon uitblijven wat ik ook doe. Ik stuur mijn schema mee. Ik ben niet erg bekend met deze site dus zou ik ook iets prive kunnen sturen (mijn fysiek). Ik ben wel aangekomen 1,5 kilo sinds de zomer maar heb echt het gevoel dat het bijna geen massa is. Mijn spiermassa is ook erg zacht.
Kun je uitleg geven bij je schema? Wat bedoel je bijv. met 'Lat prayer 4x15 32x15x18x15x18'?
Is je doel 4 sets van 15 reps en ehb je uiteindelijk 4 sets gedaan van 15, 18, 15 en 18 reps op 32 kg? Of begrijp ik het verkeerd.
 
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik train 5/6 keer per week. De aanname heb ik gemaakt aangezien ik sinds deze zomer echt knal voeding is on point en training ook wel. Maar de resultaten gewoon uitblijven wat ik ook doe. Ik stuur mijn schema mee. Ik ben niet erg bekend met deze site dus zou ik ook iets prive kunnen sturen (mijn fysiek). Ik ben wel aangekomen 1,5 kilo sinds de zomer maar heb echt het gevoel dat het bijna geen massa is. Mijn spiermassa is ook erg zacht.
Ben je bekend met de term "progressive overload", schrijf je elke training op hoeveel je pakt etc?
Betreft het fysiek foto gedeelte, je kunt altijd gewoon een foto plaatsen zonder je hoofd of je hoofd verbergen d.m.v. blurren of iets anders ;).
Switch je wel eens van schema of pak je altijd dezelfde oefeningen?
Stagneert je kracht ook of gaat dit wel vooruit?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Als je slechts 1,5 kg aankomt in drie maanden tijd, is dat natuurlijk ook vrij weinig. Dan zit er uiteraard ook weinig spiermassa bij. Je voeding is dan dus niet on point.
 
Als je slechts 1,5 kg aankomt in drie maanden tijd, is dat natuurlijk ook vrij weinig. Dan zit er uiteraard ook weinig spiermassa bij. Je voeding is dan dus niet on point.
Dat kom ik in een slechte week aan :p
 
In mijn eerste jaar heb ik ook zeker wel massa aangemaakt maar daarna leek het steeds slomer te gaan. Mijn vetpercentage voor de bulk was 12-13 procent. Maar erg weinig massa van over gehouden aangezien de gyms dicht waren etc.

bij mijn schema houd ik mijn kilo’s bij dit doe ik doormiddel van gewicht dus bijvoorbeeld 32kg x15x15x15 dat zijn de 15x hoeveelheid reps.

ik heb een keer een 5x5 Bench schema gevolgd hier heb ik veel kracht mee gewonnen. Maar uiteindelijk veel problemen gekregen met mijn schouder.

Mijn voeding is als volgt:
50% koolhydraten
25% eiwit
25% vetten
 
A0511491-A24A-49A8-BAD2-FC092E6C4C95.png
Hierbij een foto van mijn rug. Overigens mijn sterkste punt. Mijn chest en triceps en side delt zijn mijn lacking body parts.
 
Heb je een paar screens van je voeding? Misschien dat 3000/3200 toch te weinig is. Hoeveel kom je nu aan van die hoeveelheid kcal per week?
Ik ben 8 cm kleiner weeg hetzelfde en eet nu 3200-3600 om aan te komen.
 
Mijn broer heeft dit probleem ook. Hij traint al 4/5 jaar en heeft nu een jaar een personal trainer. Maar als je hem ziet (zijn fysiek) zou je dit niet zeggen.

Dit jaar wou ik mijn fysiek naar een ander niveau tillen maar elke keer kijk ik in de spiegel en zie ik gewoon geen verschil alleen bij mijn buik.

mijn voeding wat ik eet is als volgt:

ochtend 2 xl wraps met kipfilet 400kcal
Mee naar werk bruin brood 7x 550kcal
Kipfilet (broodbeleg) 120 gram 130kcal
middag:
Banaan 1x 120kcal
Brinta 80 gram 280 kcal
Melk 350ml 160 kcal
Whey 50 gram 200kcal
Avondeten:
Wat de pot schaft vaak 500/600 kcal. Weeg mijn eten altijd!

Na avond eten:
3 eieren + 2 bruin brood = 400 kcal

voordat ik ga slapen weightgainer van bulk powder: dit omdat ik vaak weinig tijd heb om eten te maken en dus makkelijk. 400-500kcal
zo ziet een beetje mijn eetdag eruit
 
2279C901-4D66-4528-BC2C-6A2538CAB7D5.jpeg

Hierbij een foto van de voorkant van ongeveer 1,5 maand geleden. In mijn bulk ben ik ongeveer 4 kilo aangekomen. Ben nu iets voller alweer. Dus een stukje minder droog.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Geef de macro's er eens bij.
Lijkt weinig vet.
Steek in op 2 gr eiwit per of bw
1 gr vet per kg bw rest kh.

Over hoeveel tijd ben je die 4 kg aangekomen?
Richt Je op 250-500 gr per week aankomen.

En waarom.een gainer?
Bak kwark met noten volstaat prima en haal je ook je kcal wel mee.
 
Geef de macro's er eens bij.
Lijkt weinig vet.
Steek in op 2 gr eiwit per of bw
1 gr vet per kg bw rest kh.

Over hoeveel tijd ben je die 4 kg aangekomen?
Richt Je op 250-500 gr per week aankomen.

En waarom.een gainer?
Bak kwark met noten volstaat prima en haal je ook je kcal wel mee.
Vanwaar doelt iedereen op die gram vet per kilo .. ik eet namelijk maar een halve gram vet per kilo heeft mij nooit belemmerd spiermassa aan te maken
 
Vanwaar doelt iedereen op die gram vet per kilo .. ik eet namelijk maar een halve gram vet per kilo heeft mij nooit belemmerd spiermassa aan te maken
Het is een richtlijn. Kan ook prima wat lager maar er zijn nog altijd veel mensen die alle vetten schrappen omdat ze den l en dik te worden van vetten eten.
 
Geef de macro's er eens bij.
Lijkt weinig vet.
Steek in op 2 gr eiwit per of bw
1 gr vet per kg bw rest kh.

Over hoeveel tijd ben je die 4 kg aangekomen?
Richt Je op 250-500 gr per week aankomen.

En waarom.een gainer?
Bak kwark met noten volstaat prima en haal je ook je kcal wel mee.
Ik ben sinds de zomer dus juli ongeveer tot nu 4 kilo aangekomen. Zat op 70 tijdens me cut en weeg nu ongeveer 74. Ik eet ongeveer 60-70 gram vet per dag. Zelf denk ik dan ook niet dat het aan mijn voeding ligt.

Misschien dat mijn lichaam de voeding niet helemaal goed opneemt of iets zat ik aan te denken. Het lijkt zodra ik bulk alleen vet aan kom en mijn spiermassa bijna niet toeneemt of een heel klein beetje.

Ik zou een keer me waardes kunnen testen ik weet niet of dat zin heeft. Iemand bekend hiermee? Bijvoorbeeld mijn test levels en hoe goed mijn lichaam voeding opneemt.
 
Goede kwaliteit spiermassa aanzetten is lastig. Je geeft aan dat je vet aanzet in je bulk (logisch), maar dat de spiermassa niet meegroeit. Vreemd....

Hard trainen is belangrijk en dat zeg je te doen, maar is dat zo? Als je eens week zou meetrainen met de ervaren bodybuilders op dit forum, zou het zomaar kunnen zijn dat je 3 weken lang niet normaal je bed uit kan komen..... Je kan een mooi schema hebben, maar de resultaten zijn afhankelijk van je intensiteit en progressive overload.
Ben je echt 95% van de tijd consistent met trainen & eten? Of verwaarloos je je voedingsschema in het weekend? Zuip je veel en vaak?
 
Ik ben sinds de zomer dus juli ongeveer tot nu 4 kilo aangekomen. Zat op 70 tijdens me cut en weeg nu ongeveer 74. Ik eet ongeveer 60-70 gram vet per dag. Zelf denk ik dan ook niet dat het aan mijn voeding ligt.

Misschien dat mijn lichaam de voeding niet helemaal goed opneemt of iets zat ik aan te denken. Het lijkt zodra ik bulk alleen vet aan kom en mijn spiermassa bijna niet toeneemt of een heel klein beetje.

Ik zou een keer me waardes kunnen testen ik weet niet of dat zin heeft. Iemand bekend hiermee? Bijvoorbeeld mijn test levels en hoe goed mijn lichaam voeding opneemt.
Als je lichaam de voeding niet opneemt kom je ook niet aan. Dat is het probleem dus niet.

1kg aankomen per maand is prima imho. Sneller zal ook weer meer vet zijn. Als je het calorie overschot bij blijft houden ben je voor volgende zomer dan 80kg. Snel zat toch? Hoe snel denk je dat spiermassa er aan zou moeten komen?

Als je sterker wordt op de oefeningen voor 5+ reps en je gewicht neemt toe dan kom je 99% zeker gewoon spiermassa aan. Gaat wel steeds langzamer.

Ongetwijfeld kunnen er ook nog wel dingen beter aan je training en voeding.

Vanaf 12-15% lichaamsvet zul je visueel ook wat zachter gaan ogen ondanks dat je groeit. En het vooral bij je buik opvallen. Pas na het vet weer te verliezen zie je dan goed of je gains hebt gemaakt. Of voortaan zorgen dat je vetpercentage nog wat lager blijft, dat je van 8 tot 12 bulkt oid.
 
Back
Naar boven