Fitness Seller

probleem met thaiboxen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
hoi, ik doe dan een tijdje thaiboxen nu... en vaak ist dan dat we een harde low kick bijelkaar moeten maken (wel bescherming om de schenen), en dan raak je de bovenbenen/hamstring.

om je daar te verweren moet je je spieren aanspannen, maar bij mij doet t altijd heeel erg pijn als ze me daar trappen. En bv. gisteren raakte iemand met zn hak mijn bovenbeen, en nu heb ik daar heel erg spierpijn, terwijl t niet eens zo SUPERhard was..... :?

Als ze me ergens hard raken, heb ik er niet zoveel last van, behalve me bovenbenen.... ligt dit gewoon aan de pijngrens van me benen? Me beenspieren zijn de laatste tijd wel hard gegroeid moet ik er wel ff bijzeggen.... (nu ik ze intensiever/beter train)

hoe zou dit komen? zou t komen omdat ik me beenspieren 1 a 2 x in de week intensief train bij het fitnessen?

b.v.d.
 
Ja mijn thaibox leraar zei ook altijd train je benen maar beter niet want je gaat door de grond je spieren komen door bb training meer bovenop te liggen en dan doet aardig pijn ja
 
ahh... gelukkig... dacht ff dat ik gewoon een zwaar mietje was :P
niet dat ik dat NIET ben, maar das weer anders :)

serieus:

thnx nu weet ik wat de oorzaak is wrom ik sneller last van heb dan anderen.
 
uhmm... :D, denk toch dat je een mietje bent :p j/k

Ken wel een paar thai-boksers die groot gespierd zijn en dikke benen hebben. Je moet gewoon leren incasseren, gaat niet in een keer. Toen ik nog wing chun kung fu deed ( :D), had ik bij het begin ook steeds last van mijn onderarmen, volgende dag waren ze ook helemaal blauw. Maar later kreeg ik daar al veel minder last van.
 
mja... soms dan beweeg ik mee.. of dan ontspan ik automatisch me spieren NET voordat ze me raken... :(

da speelt denk ook mee
 
Heb zelf ook 2 jaar thaiboxen beoefend... weet ook nog wel in het begin hoe lang ik last had van m'n benen, door de lowkicks.

Net als wat ecto zei gewoon leren incasseren. Komt vanzelf wel.
 
Heb zelf ook een tijdje gethaiboxed en ben tot de conclusie gekomen dat BB & Thaiboxing/kickboxing niet te combineren zijn voor de meeste mensen...

Door 't BB heb je teveel spanning op je spieren waardoor je vele malen blessure gevoeliger bent.
 
Nee, ligt niet ah trainen
Ik weet wat je bedoeld, ff een kort tikje op het bovenbeen met de hak, maar het doet f*cking pijn
Je hebt gewoon peg gehad dat er een spier geraakt werd, ligt niet aan je training

mzzl rob
 
Back
Naar boven