XXL Nutrition

Probleem met triceps ...

Corax

Cool Novice
Elite Member
Waardering
0
Ik heb een lastig probleem met mijn triceps. Ik kan ze niet goed 'activeren' tijdens een oefening. Met als logisch gevolg dat ze eigenlijk serieus achterlopen. Mijn borst kan ik bijvoorbeeld wel goed samentrekken en opspannen tijdens een oefening, maar met triceps lukt dat dus nooit ... Ik krijg dan ook nooit een pomp (niet dat dat enige indicatie is maar goed) ...

Ik heb al altijd dips en smal bankdrukken gebruikt om wat meer massa op die triceps te krijgen, maar tijdens die oefeningen voel ik ze dus echt niet:( Ik voel ze eigenlijk ENKEL bij kickbacks, maar die oefening vind ik nogal gay en ik zie niet in dat je van kickbacks serieuze massa op je triceps kunt plakken:p

Nu, ik las ooit eens een goeie tip ivm het 'activeren' van je borstspieren. Tijdens het bankduwen je handen proberen dichter van mekaar te brengen, zonder dat effectief te doen natuurlijk. Zijn er zo geen truucjes om zoiets te doen voor je triceps?

Bedankt,

Corax

Denk dat probleem hem vooral in je techniek zit. Smal bankdrukken en dips voel je niet in je triceps waar wel dan??

probeer skullcrushers eens, goed zwaar pakken dan zul je je triceps wel voelen.

smal bankdrukken

• Topic Starter Topic Starter
Hoe ver moeten je handen eigenlijk van elkaar als je smal bankdrukt? Je ziet dat ook altijd anders ...

ongeveer schouderbreed

@Corax: Het kan best zijn dat bij duwbewegingen de schouders je triceps overpoweren. Probeer dus eens diverse vormen van extension.

Decline extensions komen bij EMG onderzoek als beste uit de bus

• Topic Starter Topic Starter
Okay bedankt, zal ik eens proberen. Maar is er geen manier om je schouders zoveel mogelijk uit de beweging te houden bij duwoefeningen zoals smal bankdrukken?

pushdown met touw vind ik ook altijd lekker

probeer met extenions/push downs ook je handen eens om te draaien (handpalmen naar boven).

ja zoals gezegd, probeer eens wat exentions, en laat je techniek eens controleren die wel weet hoe het moet... niet perse een instructeur, kun je soms ook niet van op aan..!

als je dips doet en je armen zijn helemaal gestrekt span dan je triceps nog wat harder aan. Voelt lekker goed imo en als je terug naar de 90graden positie gaat hou je daar dan ook een secondje vast.

Terug
Naar boven