AndroidHealthClinic

Probleem onderarmen *auw* (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WoUz

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
235
Waardering
0
Ik heb de laatste tijd steeds meer last van mijn onderarmen, vooral bij biceps trainen. Ik denk dat het een beetje overbelast is door zwaar rug en biceps te trainen (knijpen en trekken bij rug en bij biceps, tja het gebruikelijke). Nou heb ik dus dat gevoel dat het onwijs steekt als je bijvoorbeeld na een biceps oefening de dumboll of halter loslaat, nou vertelde iemand mij dat dit de aanhechtingen zijn van je onderarmspieren.
Klopt dit? En hoe kom ik er het snelst van af? Ijs erop? of juist met iets warms erop?
Ik baal er nou wel van want vanavond was het zo erg dat ik gewoon gestopt ben met biceps doen, mijn lichaam werkte niet mee door die pijnreflexen, begint dus best zeer te doen :rolleyes:
Iemand effectieve oplossingen?
 
minder rukken :D

hmm.. probeer es een paar daagjes rust te nemen.. of een weekje. miss dat t dan over is.
 
Mjah, maar ik wil zo min mogelijk rusten omdat het net zo lekker ging, kben aant bulken, daarom wil ik wat anders met rust combineren zodat ik zo min mogelijk rust....
Met de kerst rust ik wel een weekje, dan ben ik toch ook ff op vakantie enzo....
Maar kwil er NU vanaf :(
Mn armen moeten groeien damnit!
 
Als het echt zo'n pijn doet zou ik subiet rust nemen. Als je een peesontsteking oploopt ben je zo 6 maanden zoet. Laat er even een arts naar kijken.

Succes ermee
 
als het weer gebeurt een warm kompres erop leggen, dit bevordert de doorbloeding en zal de pijn tegengaan. Ga er mee naar een sportarts die kan je precies vertellen wat er mis is. Goede zalf tegen spierpijn is reparil-gel.
 
Wat mij verbaasd is dat iedereen meteen met oplossingen komt..waarom!? Probeer eerst eens te analiseren wat het voor pijn is (spier, pees of gewricht) en pas dan kan je een gerichtte tip geven.
 
Misschien is het je greep bij barbell curl. Moet je misschien i.p.v. een rechte stang een ez stang gebruiken.
Bij upright ros zou ik dan ook een ez stang gebruiken en bij pull down in de nek of de borst een andere greep gebruiken(handpalemen naar elkaar toe i.p.v. de handpalmen van je af)
 
Originally posted by Robin
Wat mij verbaasd is dat iedereen meteen met oplossingen komt..waarom!? Probeer eerst eens te analiseren wat het voor pijn is (spier, pees of gewricht) en pas dan kan je een gerichtte tip geven.

Als je veel pijn hebt is 't het meest verstandig niet verder te trainen maar een arts te raadplegen. Dat is de enige tip die ik aandraag. Om te illustreren wat er eventueel kan gebeuren als je dat niet doet noem ik de peesontsteking (want die zijn horrible).

Nou kwam dit voorbeeld niet aanwaaien. Iemand (niet van het forum) had Wouz al gezegd dat het (misschien) de aanhechtingen waren. Een peesontsteking hoeft dan nog niet eens zo ver weg te zijn.
 
Denk idd wel dat het de aanhechtingen zijn, mijn onderarmen hebben het flink te voorduren de laatste tijd.
Nou weet ik natuurlijk dat het met rust over gaat maar ik wil weten wat ik er nog meer bij kan doen zodat de rust zo kort mogelijk gemaakt kan worden, zoals het warme compress wat robrecht zei..
Denk dat ik het eens ga proberen met soms eens ijs en soms eens wat warms erop...
 
Originally posted by RichardV
Misschien is het je greep bij barbell curl. Moet je misschien i.p.v. een rechte stang een ez stang gebruiken.
Bij upright ros zou ik dan ook een ez stang gebruiken en bij pull down in de nek of de borst een andere greep gebruiken(handpalemen naar elkaar toe i.p.v. de handpalmen van je af)

ik gebruik al ez stangen enzo, met rechte stangen krijg ik altijd gelijk last van mijn pols, en voelt ook heel onnatuurlijk.
 
Originally posted by WoUz
Denk idd wel dat het de aanhechtingen zijn, mijn onderarmen hebben het flink te voorduren de laatste tijd.
Nou weet ik natuurlijk dat het met rust over gaat maar ik wil weten wat ik er nog meer bij kan doen zodat de rust zo kort mogelijk gemaakt kan worden, zoals het warme compress wat robrecht zei..
Denk dat ik het eens ga proberen met soms eens ijs en soms eens wat warms erop...

welke aanhechtingen? Wellicht kan je iets doen met een band, die doe je tijdens de sets dan strak om je arm (op de juiste plaats uiteraard) en zo kan je zonder probs trainen. Heeft mn maatje ook gehad...
Ik denk dat compressen weinig zin meer hebben. Gezien deze enkel helpen na het directe voorval van een blessure. En niet dagen daarna.
 
nou de aanhechtingen van de onderarmspier(en) aan de elleboogkant denk ik, het begint dus pijn te doen zodra ik met veel weerstand mn pols probeer te buigen of recht te houden (zoals bij biceps oefeningen).
Zou inderdaad wel kunnen dat het te doen is met een strakke band eromheen, volgende keer eens proberen :)
 
Bij ontstekingen moet je toch juist geen warmte gebruiken, maar alleen ijs? Of heb ik het fout? Door te ijzen verhoog je de doorbloeding en dat bevordert toch je herstel?
 
Yow, ff een update :)
HEt is natuurlijk alweer een week geleden...
En zoals bij mij altijd heeft geholpen is dit ook weer zo goed als over gegaan door een week lang elke dag minimaal 1 keer per dag ijs op mijn onderarmen te houden en flink te vreten en slapen.
Ook vertelde Marjolein Schilperoort me dat het ook zou kunnen komen omdat de doorbloeding in de schouder een beetje afneemt door het groeien waardoor je minder (te weinig?) bloed in je onderarmen krijgt. Dus NaiaD heeft me een paar keer heerlijk gemasseert :D
Anyway, vandaag weer biceps gedaan op normaal niveau met een STUK minder last, volgende week is het denk ik helemaal over :banana:
 
ik weet pcies welke pijn je bedoelt, heb echt van exact etzelfde last. had et ook voornamelijk bij bb curls.. ook met ez bar. Heb me training er op aangepast en begint ook zker minder te worden.
 
IK heb het ook gehad, bij mij kwam het denk ik door de barbell preachercurls (aan een apperaat) en dan voornamelijk door de smalle greep (goed voor de buitenkant van de biceps). En zeker als je dan flink wat gewicht pakt, dan doet dat zeker pijn. (preacher curl inderdaad ook met EZ-stang, met je duimen iets naar boven wijzend, is het het onderste bot [in je onderarm] wat steekt, scheurt, pijnlijk voelt.......right?)

Ik ben die smalle greep minder gaan doen, zeker met barbell, en ben op sommige oefeningen minder gaan pakken. Is gewoon een soort van overbelasting lijkt me.....

succes.
 
Originally posted by maniac
Bij ontstekingen moet je toch juist geen warmte gebruiken, maar alleen ijs? Of heb ik het fout? Door te ijzen verhoog je de doorbloeding en dat bevordert toch je herstel?


Bij mijn weten doet ijs je bloedvaten vernauwen en gaat zo een zwelling tegen of kan zelfs je omloopsnelheid van je bloed wat afremmen (denk maar aan pols onder koud water bij een bloedneus).
Een warm kompres daarentagen soet je bloedvaten uitzetten, verbetert de doorbloeding, zodat een sneller herstel in de hand wordt gewerkt (zelfd principe als die infraroodlampen)

Als ik hier echt fout zit, zeg het me dan. Maar men vader en men broer zijn vrijwilligers bij de ziekenwagen...
 
Originally posted by robrecht10



Bij mijn weten doet ijs je bloedvaten vernauwen en gaat zo een zwelling tegen of kan zelfs je omloopsnelheid van je bloed wat afremmen (denk maar aan pols onder koud water bij een bloedneus).
Een warm kompres daarentagen soet je bloedvaten uitzetten, verbetert de doorbloeding, zodat een sneller herstel in de hand wordt gewerkt (zelfd principe als die infraroodlampen)

Als ik hier echt fout zit, zeg het me dan. Maar men vader en men broer zijn vrijwilligers bij de ziekenwagen...

Bij mij helpt ijs altijd wel. Mij werd een tijd terug verteld dat door het ijs ook je bloedsomloop beter word doordat je lichaam het daar weer warm (en vol bloed door de vernauwing misschien?) wil krijgen...
 
Ik heb hier ook wel eens last van gehad... Naar mijn mening komt dit omdat je zwaarder aan het trainen bent. Dus ook je onderarm spieren hebben het zwaarder. Ik heb toen gewoon door getraind... Het ging bij mij vanzelf weg. Maar als je er alleen maar meer last van krijgt...denk ik dat rust dan toch verstandiger is.
 
Ik heb er ook nooit last van gehad en ging ook weer vanzelf weg :D
 
Back
Naar boven