AndroidHealthClinic

Probleem PC (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

different latency timing = (meestal) different voltages = ****ed. Weet niet waarom jij over clock skew of downclocken begint want heeft absoluut niks met kloksnelheid te maken.

En een motherboard dat latency auyo aanpast tussen verschillende ramsticks? Ik heb daar al uren mee zitten sukkelen in de BIOS of die timings goed te krijgen vroeger(en te verlagen :D)... Ms op de nieuwste moederboards, maar een oude DDR-2 echt niet...

Calpytus, je hebt gelijk wat de clock skew betreft, heb een verkeerde definitie aan de benaming in m'n hoofd zitten, misschien de reden waarom ik niet zo hoog scoorde bij computer architectuur. :D

Voor de rest, z'n systeem slaagt voor POST, dus het maakt voor de rest niet uit of z'n RAM geheugen beschadigd is of niet (z'n Windows boot er overigens zelfs mee :)), het BIOS menu is voor de rest volledig onafhankelijk van het RAM geheugen.
 
Voor de rest, z'n systeem slaagt voor POST

not so sure about that...

Geen piepjes etc , alles draait lampjes , fans etc

Geen piepjes = geen POST test(of fail).
Nu hangt het af van wat hij bedoeld, echt helemaal geen piepje(wat ik zou denken aangezien alles zwart is), of geen piepjes buiten de POST-test gepast piep.
 
Laatst bewerkt:
Hij doelt er waarschijnlijk op dat ie geen piepjes out of the ordinary hoort. Verder geeft ie aan;

pc doet het gewoon verder niks aan de hand , heb er 4GB bij gedaan dus zitten nu 4 identieke latjes in

http://www.google.nl/products/catal...a=X&ei=9I8oTvu_J4fz-ga8op35Bg&ved=0CHAQ8gIwBQ

4 van deze ;)

Dus z'n systeem werkt prima, ik lees persoonlijk iig. niet dat z'n Windows blijft hangen bij het welkomscherm oid.

Ben benieuwd naar de details TS :)? Persoonlijk denk ik dat ie te laat begint met button bashen (al dan niet op de verkeerde toets)... :D

Ik ben trainen in ieder geval. :)
 
Hij doelt er waarschijnlijk op dat ie geen piepjes out of the ordinary hoort. Verder geeft ie aan;



Dus z'n systeem werkt prima, ik lees persoonlijk iig. niet dat z'n Windows blijft hangen bij het welkomscherm oid.

Ben benieuwd naar de details TS :)? Persoonlijk denk ik dat ie te laat begint met button bashen (al dan niet op de verkeerde toets)... :D

Ik ben trainen in ieder geval. :)

waarom post hij dan enkele posts verder dit...

ik kan niks indrukken bij opstart , zwart beeld , wat ik al zei het eerste wat ik krijg te zien is welkomscherm van windows 7

I'm concelfused noa
 
Dit is mijn moederbord

[Link niet meer beschikbaar]

Het gaat om dit geheugen ,

http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

deze heb ik er dus 2x inzitten

''je bios heeft een reset nodig vanwege de hardware wisseling<-- Zet je pc uit haal de stroom en beeld kabels er af open de kast en haal het baterijtje er uit en mocht er vlak bij je baterijtje een jumpertje zitten

Zoals je ziet zit er naast de batterij een klein blauw jumpertje deze haal je van de 2 pinnetjes af zet m ff om naar het rechter pinnetje en daarna weer terug. Dan stop je de batterij weer terug kast dicht stroom er op en pc aan zetten. Je bios is nu volledig gereset en je zal je datum en tijd weer even goed moeten zetten''

dit ga ik eerst maar eens proberen straks

bedankt iedereen

;)
 
met de 4 reepjes RAM kreeg ik :

1. Eerst 40sec zwart beeld , daarna sprong beeld aan en zag ik nr.2
2. [Link niet meer beschikbaar]
3. Windows startte op en kon alles doen , systeem gaf 8GB RAM aan

Wat ik hoor te zien is scherm met moederbord type , daarna komt normaal nog een scherm waar je op een toets kan drukken om cd-rom te starten , deze 2 schermen kreeg ik dus niet te zien met 8GB RAM

ga zometeen het verhaal hier boven proberen
 
Dit is mijn moederbord

[Link niet meer beschikbaar]

Het gaat om dit geheugen ,

http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

deze heb ik er dus 2x inzitten

''je bios heeft een reset nodig vanwege de hardware wisseling<-- Zet je pc uit haal de stroom en beeld kabels er af open de kast en haal het baterijtje er uit en mocht er vlak bij je baterijtje een jumpertje zitten

Zoals je ziet zit er naast de batterij een klein blauw jumpertje deze haal je van de 2 pinnetjes af zet m ff om naar het rechter pinnetje en daarna weer terug. Dan stop je de batterij weer terug kast dicht stroom er op en pc aan zetten. Je bios is nu volledig gereset en je zal je datum en tijd weer even goed moeten zetten''

dit ga ik eerst maar eens proberen straks

bedankt iedereen

;)

neeeeee, wacht nog even... Bios flashen is zeker niet zonder risico... Doe ik maar vanaf het niet anders opgelost kan worden.

Wat ik nu zou doen is eerst opstarten met hoe het wel kan(minder ram), en eerst je moederboard drivers updaten, en weer proberen.

Lukt dat niet, je BIOS updaten en weer proberen.

Lukt dat niet, DAN pas flashen.
 
oké ik wacht ... :D
 
probeer de zaken hierboven ;)

zijn je drivers updated?
 
Niks werkt ... Kan het voltage van ram zijn in bios ??
 
oké mensen ik heb het opgelost ..

het was de latency , stond in bios op :

6 - 6 - 6 -18

veranderd naar :

5 - 5- 5 - 15

400mhz -> 800mhz

hij werkt nu weer zoals het moet , mét 8GB ram

Bedankt allemaal ;)

voltage niet aanzitten toch ???? (staat nu op 2.00v)
 
Laatst bewerkt:
Hoe ben je dan in de BIOS gekomen, want daar kon je toch niet in komen?
 
oké mensen ik heb het opgelost ..

het was de latency , stond in bios op :

6 - 6 - 6 -18

veranderd naar :

5 - 5- 5 - 15

400mhz -> 800mhz

hij werkt nu weer zoals het moet , mét 8GB ram

Bedankt allemaal ;)

haha, is idd een van de zaken die vaak fout lopen, de latencies. Komt regelmatig voor, hoedje af dat je deze zo snel in de bios hebt gevonden, het is dat dat ik enkele posts hiervoor heb gezegd, heb ik laaaaaaang mee zitten sukkelen vroeger.

Kijk voor de zekerheid nog eens naar je voltages. Stabielste is benodigde voltage +0,1 of 0,125. Daarboven is riskanter.

Toch in je bios geraakt dus?
 
Laatst bewerkt:
ja met de 4GB kon ik op een gegeven moment toch in de bios komen na een hoop gekloot , beetje lopen kloten met latency's,voltage én mhz

voltage en mhz veranderd --- > niks met 8GB zelfde probleem
Latency's veranderd --> alles weer zoals het hoort met 8GB :)

thnx heren
 
lol @ denken dat het geheugen ervoor zorgt dat je meteen in windows komt ipv POST + opstartscherm. Volgens mij stond je PC gewoon in standby.
 
:roflol:

Hoe ben je nu magischerwijs in het bios gekomen? Want dat was het probleem.............. of was het iets anders want TS veranderd om de haverklap
 
Back
Naar boven