MuscleMeat

probleem pezen armen

Bezoekers in dit topic

linusje

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 sep 2007
Berichten
320
Waardering
0
Bij het trainen van mijn biceps kan ik niet voluit gaan door pijn in de pezen van mijn arm.
Ik zou de biceps zwaarder kunnen trainen maar moet stoppen door pijn in de pezen.

Wat zou het probleem zijn ?
Hoe verhelpen ??

Nog iemand dit ambetante probleem ??

Bedankt
 
Een ontsteking aan de aanhechtingpezen van de brachioradialis.

Doet het ook pijn als je zware deuren moet openen? Of als je een volle tweeliterfles frisdrank aan je mond zet en weer neerzet? Dan heb je hetzelfde als ik had een jaar geleden.
De plek veel masseren (met je duim er echt inporren) en RUST nemen. Bij mij was het pas na 3 maanden echt over.
 
Een ontsteking aan de aanhechtingpezen van de brachioradialis.

en waarom perse van de brachioradialis als ik vragen mag? Zit nog wel spieren in die regio hoor.

Bovendien zitten je aanhechtingspezen(insertion) van je brachioradialis tegen je pols als ik me niet vergis?
 
Laatst bewerkt:
die pijn voel ik enkel bij het uitvoeren van hammer curls en dumbbell curls....en enkel bij de laatste reps. Niet vanaf het begin...gelukkig.

Stoppen met trainen zie ik niet echt zitten.

Niet trainen is precies een leven zonder coïtus....kan toch niet.:heart:
 
en waarom perse van de brachioradialis als ik vragen mag? Zit nog wel spieren in die regio hoor.

Bovendien zitten je aanhechtingsspieren(insertion) van je brachioradialis tegen je pols als ik me niet vergis?

Ik praat gewoon na wat de fysiotherapeut tegen mij zei. Bij mij zat de pijn aan de zijkant van m'n elleboog, als ik daar met m'n duim indrukte ging ik door de grond.
Ik hoop dat TS in ieder geval niet heeft wat ik had.
 
het kan ook zijn dat je biceps de laatste tijd snel vooruit gegaan zijn in kracht en dat je pezen dit niet kunnen bijbenen.
 
Heb je toevallig ook last van je polsen?
 
Tja, kan zoveel zijn kerel. Met die summiere info die je hier neerplant kunnen we je niet op weg helpen....Als het een ontsteking is kun je een ibuprofen oid voor het trainen nemen, maar ja of het dat echt is
 
Heel toevallig ben ik net hersteld van waarschijnlijk dezelfde blessure.

Na veel te lang te zijn doorgegaan dacht ik na drie weken dat het wel over was, dus gelijk maar weer bankdrukken en diezelfde avond nog een keer armpje drukken en hopsakee. Probleempje:o

Wat ik heb waargenomen was het plotselinge gevoel van electroshock tussen pols en schouder op willekeurige momenten en een zeurende pijn aan de binnenkant van me elleboog tijdens het trainen dat heviger werd naarmate de training vorderde. Op zeker moment was het zo erg dat ik er al last van kreeg bij het oppompen van me fietsband, het sturen van me fiets, het openen van een klemmende deur, een potje jam etc. Te irritant voor woorden:sad:

Het trainen heb ik rustig weer op moeten bouwen. Armen niet te lang blootstellen aan belasting en bepaalde oefeningen geheel uitsluiten.

dumbbell press met dumbbells schuin en db press kon ik wel doen, maar geen enkele barbell oefeningen, hammercurls of zwaar geforceerde oefeningen als upright rows etc. Wel cable curls en pulldowns, medium weight incline db curls, triceps pushdown en bench dips. Aldus mijn ervaring.

Vreemde is dat ik er een stuk sterker ben uitgekomen:eek:

Het begon ergens half juli en ik ben er pas sinds een paar weekjes vanaf. Met een flink krachtverschil tussen links en rechts. Me linkerarm was altijd het sterkste en heb ik ook het meest verkloot. Ik merk nog steeds dat links achterloopt kwa kracht en vooral kwa uithoudingsvermogen, al wordt het nu langzaam iets minder.

Wees verstandig, luister naar je lichaam en naar je fysio;)
 
Een ontsteking aan de aanhechtingpezen van de brachioradialis.

Doet het ook pijn als je zware deuren moet openen? Of als je een volle tweeliterfles frisdrank aan je mond zet en weer neerzet? Dan heb je hetzelfde als ik had een jaar geleden.
De plek veel masseren (met je duim er echt inporren) en RUST nemen. Bij mij was het pas na 3 maanden echt over.

Dat is precies wat ik ook heb gehad. Duidelijk. :angstig:

Grappig dat dat ook je natuurlijk reactie is:)

Een fles naar je mond brengen lukt nog wel als je je elleboog niet buigt, de dop eraf krijgen is pas een hel.
 
Dat is precies wat ik ook heb gehad. Duidelijk. :angstig:

Grappig dat dat ook je natuurlijk reactie is:)

Een fles naar je mond brengen lukt nog wel als je je elleboog niet buigt, de dop eraf krijgen is pas een hel.

We've been through hell, bro ;)
 
bedankt voor de tips.

Aan de polsen heb ik geen problemen.

Ik deed gisteren echter een voor mij verkeerde oefening.

Wrist roller....pijn aan de elleboog 's avonds niet te doen.
 
Back
Naar boven