MuscleMeat

Probleem schouder

Bezoekers in dit topic

revange

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
415
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal.

Ik zit met een gigantisch probleem en het is als volgt:

Heb problemen met mijn schouder. Het begint met dumbell press. Met elke variant (militairy press, db press, seated dumbell press) heb ik last van mijn linker schouder. Het kraakt en knakt en schuurt en het doet gewoon zeer. Met side raises heb ik nergens last van. Als ik close grip bench press doe, dan krijg ik het niet voor elkaar om het goed in mijn tricep te voelen. Ook voelt de oefening onzeker en niet fijn aan. Daarvoor deed ik weighted dips maar die deed ik scheef op 1 of andere manier. Ook doe ik nog skull crusher de variant dat ik de stang op mijn voorhoofd laat zakken en net achter me hoofd maar dit voelt op beide manieren gewoon klote aan op mijn schouder.

Dit werkt echt demotiverend want ben elke meer halve oefeningen aan het doen en elke week aan het wisselen. Ik zou nog triceps cable pushdowns kunnen doen ipv skull crushers. Maar het zou gewoon goed moeten zijn.

Ik heb pas 11 maanden niet kunnen sporten en toen heb ik niks gedaan, dus heb lang rust gehad. Maar meteen zodra ik weer licht begon met sporten begon de klachten weer. Ook kan ik snachts niet op mijn arm liggen omdat het gewoon zeer doet.

Iemand wat tips voor mij?
 
Fysio opzoeken, als dat niet werk je door laten verwijzen naar het ziekenhuis via de huisarts. Laat een mri scan maken.
Mijn grootste tip, onderneem actie en denk niet dat je je aanstelt als je meteen een mri wilt, fysio en alles willt bezoeken!
Vermijd oefeningen die de pijn veroorzaken.

Doe face pulls etc.
En de oefeningen die geen pijn doen met licht gewicht opzoeken en hoog in reps gaan zitten.

Mijn excuses voor het gebrekkige Nederlands.
 
Fysio opzoeken, als dat niet werk je door laten verwijzen naar het ziekenhuis via de huisarts. Laat een mri scan maken.
Mijn grootste tip, onderneem actie en denk niet dat je je aanstelt als je meteen een mri wilt, fysio en alles willt bezoeken!
Vermijd oefeningen die de pijn veroorzaken.

Doe face pulls etc.
En de oefeningen die geen pijn doen met licht gewicht opzoeken en hoog in reps gaan zitten.

Mijn excuses voor het gebrekkige Nederlands.

Bedankt voor je reactie. Ik zal morgen gelijk is even een sport fysio opbellen en een afspraak maken.
Face pulls doe ik ook maar dan op mijn PULL dag.

Zal voor de scull crusher is french press proberen als alternatief.
 

Bijlagen

  • trainingschema 5 dagen.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 78
Back
Naar boven