AndroidHealthClinic

Probleem verloren documenten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fothermucker

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
18 feb 2014
Berichten
282
Waardering
31
Lengte
1m84
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB infomatici
Ik heb een nieuwe laptop gekocht. Deze vroeg bij het opstarten om een microsoft account te maken met voor en achternaam. Dit was niet de account die ik op mijn oude laptop gebruikte maar dacht hier niet verder bij na. Allemaal goed opstarten lukt en wil mijn bestanden van mijn oude pc op deze zetten. Verloopt allemaal prima dus verwijder op de oude pc en externe harde schijf die ik gebruikt heb voor de overdracht.
Toen heb ik zonder hierbij na te denken mijn windows account van de vorige pc ingesteld (een hotmail e-mail adres). Hierbij ben ik al mijn mappen kwijtgeraakt wat best belangrijk is aangezien alles van school hierbij zat.
Mijn vraag, kan ik deze bestanden nog ergens terugvinden en terugzetten heb ook mijn prullenbak leeggemaakt op de oude pc. De grootste kans ligt volgens mij ergens op de nieuwe laptop aangezien de bestanden hier toch op opgeslagen zijn zonder ze te verwijderen.
Bij voorbaat dank.
 
Niemand een idee?
 
Ik heb je verhaal een keer of 3 moeten lezen, maar ik denk dat ik het nu snap.

1. je koopt nieuwe pc, maakt nieuw microsoft account aan
2. je zet je bestanden van oude pc, met ander oud microsoft account, over naar de nieuwe pc.
3. je logt nu op de nieuwe pc aan met een oud microsoft account en bent je bestanden kwijt.

Heb ik het zo goed of begrijp ik het nog steeds niet? Overigens komt dit door jouw manier van schrijven en uitleggen, niets ten nadele van mijn eigen competenties :engel:
 
Ik heb je verhaal een keer of 3 moeten lezen, maar ik denk dat ik het nu snap.

1. je koopt nieuwe pc, maakt nieuw microsoft account aan
2. je zet je bestanden van oude pc, met ander oud microsoft account, over naar de nieuwe pc.
3. je logt nu op de nieuwe pc aan met een oud microsoft account en bent je bestanden kwijt.

Heb ik het zo goed of begrijp ik het nog steeds niet? Overigens komt dit door jouw manier van schrijven en uitleggen, niets ten nadele van mijn eigen competenties :engel:
Klopt helemaal, ligt idd aan mijn manier van schrijven. Mijn vraag is dus of ondanks dat ik van account gewisseld heb deze bestanden zich nog op mijn nieuwe pc bevinden en terug te halen zijn of nog te recupereren zijn op de oude pc of de harde schijf .
 
Met je oude mailadres inloggen op de nieuwe laptop lost het dan toch op? Alternatief staan je bestanden wellicht in de one drive cloud? Even online inloggen bij Microsoft op one drive met je oude account.
 
Met je oude mailadres inloggen op de nieuwe laptop lost het dan toch op? Alternatief staan je bestanden wellicht in de one drive cloud? Even online inloggen bij Microsoft op one drive met je oude account.

Helaas nooit gebruik gemaakt van online opslag mogelijkheden. Had de bestanden gewist op de oude pc voor ik op de nieuwe pc inlogde met de oude account dus ook deze weg is geen optie.
 
Ik heb zelf een theoretisch informatica diploma, maar volgens mij is hier helaas niets aan te doen.
 
Download Recuva en run deze op je oude pc. Bestanden die verwijderd zijn staan nog op je harde schijf totdat ze overschreven worden. Ze zijn er dus wel, ze zijn alleen niet meer zichtbaar. Met Recuva zijn ze wel zichtbaar en kan je ze (vaak) herstellen.

Doe dus voor de rest niets op je oude computer zodat deze bestanden niet overschreven worden.

Ik zou recuva op je nieuwe pc downloaden en op een usb stick zetten. En dan van daaruit runnen op je oude pc. Kweet niet zeker of dat mogelijk is. Anders installeren vanaf die usb. Ik zou dus ook geen internet verbinding maken met je oude pc. Updates enzo overschrijven ook oude bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Download Recuva en run deze op je oude pc. Bestanden die verwijderd zijn staan nog op je harde schijf totdat ze overschreven worden. Ze zijn er dus wel, ze zijn alleen niet meer zichtbaar. Met Recuva zijn ze wel zichtbaar en kan je ze (vaak) herstellen.

Doe dus voor de rest niets op je oude computer zodat deze niet overschreven worden.

Ik zou recuva op je nieuwe pc downloaden en op een usb stick zetten. En dan van daaruit runnen op je oude pc. Kweet niet zeker of dat mogelijk is. Anders installeren vanaf die usb. Ik zou dus ook geen internet verbinding maken met je oude pc. Updates enzo overschrijven ook oude bestanden.
Bedankt ga deze eens proberen !
 
Bedankt ga deze eens proberen !
Ik heb een keer een zelfde soort probleem gehad waarbij ik allemaal bestanden kwijt was. Uiteindelijk is het mij toen gelukt deze te herstellen m.b.v. dit programma.

Succes! Laat maar weten of het lukt.

ps. Let wel op van welke site je het download. Download het sowieso niet van/via softonic.

Softonic gebruikt wrappers om daarmee zonder jouw goedkeuring ongewenste software in jouw Windows te zetten, zoals bijvoorbeeld de vieze Delta-toolbar!
Softonic stopt de software vaak in een container, die allerlei troep installeert. Meestal is dit spy- of adware, een virus verwacht ik niet zo snel.

*edit*
Volgens mij was deze link wel betrouwbaar:
Download Recuva | Recover deleted files, free!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven