AndroidHealthClinic

Probleempje met koolhydraat/eiwit verhouding in schema! Eventueel tips met het toevoegen/schrappen?

Bezoekers in dit topic

Daan010

Novice
Lid geworden
4 mei 2015
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Waddup DBB'rs heb zojuist een voedingschema gemaakt, maar had niet verwacht zo hoog op eiwitten uit te komen. Zou volgens de boeken 80x3gram nodig hebben right? Is alles boven dit aantal eiwitten meer gains of gewoon onnodig?
Mijn vraag is wat ik het beste kan schrappen en eventueel kan toevoegen voor een betere koolhydraat/eiwit verhouding. Mijn doel is om droge massa te kweken, maar wel zo effectief en efficiënt mogelijk. In mijn opzicht heb ik een verbranding van een ecto, maar toch ook wel spieropbouw van een meso. :rolleyes:
Ik wil dit jaar meedoen met de flexcup, hier wil ik dan ook uiterst me best voor doen.:D

Leeftijd: 19jaar
Gewicht: 80kg
Lengte: 1,76m
Bf: +- 11-13%
Frequentie; 4x a 5x per week 1,5uur



Maaltijd 1

100 gram brinta: 347kcal - 65gram koolhydraat langzaam? - 11gram eiwit - 2,1gram vet
500ml melk: 185kcal - 25gram koolhydraat - 20gram eiwit- 0,5gram vet
Banaan : 85kcal-20gr koolhydraat snel-1gram eiwit-4,7gram vet
40-50gram whey: 160kcal - 6gram koolhydraat - 31gram eiwit -2,5gram vet

Pillen: Multivit + Omega 3 + BCAA's+ Joint recovery

Maaltijd 2

4x Speltbrood met kipfilet: 360kcal+52gram koolhydraat langzaam+20gram eiwit+ 7gram vet
40-50gram whey: 160kcal - 6gram koolhydraat - 31gram eiwit -2,5gram vet

Maaltijd 3 5 hele eieren: 550 kcal-2,5gram koolhydraat - 35gram eiwitten - 40gram vet
Broccoli 200gram: 58kcal-4gram koolhydraat-6,6gram eiwit
zoete aardappel

_____________________________________________________________________________________
VOOR: Eigen pre-workout voor trainen: Arginine+ Citrunine malaat+Caffeïne pil+Kre-alkalyn+BCAA's+Joint recovery (Glucosamine)

TRAINEN

NA: 40-50gram whey 160kcal - 6gram koolhydraat - 31gram eiwit -2,5gram vet
30gram dextrose+ BCAA's
_____________________________________________________________________________________


Maaltijd 4 (Uur na trainen)

Kre-Alkalyn
Kiwi: 25kcal + of appel 130 gram tonijn in olijfolie 247kcal-0koolhydraat-32,5gram eiwit- 13,4 gram vet
4x Speltbrood met kipfilet: 360kcal+52gram koolhydraat langzaam+20gram eiwit+ 7gram vet
Omega 3

Maaltijd 5

200gram kipfilet: 314kcal-60gram eiwit-8gram vet
Broccoli 200gram: 58kcal-4gram koolhydraat-6,6gram eiwit
zoete aardappel
Halve komkommer + 2 tomaten
Omega 3

(Maaltijd 6)
500 gram kwark: 350kcal - 17,5gram koolhydraat - 45gram eiwit -2,5 gram vet

TOTAAL MACRO's
KCAL: 3419
KOOLHYDRAAT: 326gram
Eiwit: 351gram
Vet: 106 gram

42/45/15
 
De meeste mensen tellen de eiwitten uit koolhydraat bronnen niet mee. De hoeveelheid whey kan je zelf minder van nemen. Meer eiwitten als 240 gr is zeker niet nodig alleen als je op een dieet zit om vet te verliezen kan je je eiwitten wat hoger houden. Als je echt met de flexcup mee wil doen zoek dan een coach. Je ga zelf teveel tijd kwijt zijn aan het optimaliseren van je voeding.
 
1. 2 tot 2.5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht is genoeg (tenzij je aan de AAS zit, dan zal het wellicht anders zitten).
2. Je totalen kloppen niet, (326 * 4) + (351 * 4) + (106 * 9) = 3662 kcal.
3. De Flexcup is in december al. Waarschijnlijk is het verstandiger dan een coach in te huren die jouw wedstrijdvoorbereiding gaat doen.

Schema ziet er qua producten in ieder geval netjes uit, hoewel het hoog in eiwitten is (zou die verlagen en hoger in koolhydraten gaan zitten).
BCAA + Dextrose is naar mijn mening niet noodzakelijk. Zeker niet tijdens een calorisch overschot.
5 eieren (onbereid) bevatten ook geen 550 kcal.
200 gram kipfilet (onbereid) bevat ook geen 314 kcal.
 

Ohhh is dit nieuw voor je :D Er wordt dan meestal wel 2gr per kg lichaamsgewicht aan gehouden voor het opstellen van een eetschema. De eiwitten uit koolhydraat bronnen worden wel meegeteld in het totale aantal calorieen.
 
minder Whey innemen..

zit je niet te hoog in je kcals?
 
Ik heb al een coach, hij benaderde mij of ik wilde deelnemen, hier hoef ik dan ook niet voor te betalen. Dus conclusie is wat minder whey, wat meer speltbrood ivm koolhydraat. Hoger of lager in kcal? Naar mijn mening is BCAA zeker wel noodzakelijk.
 
Ik heb al een coach, hij benaderde mij of ik wilde deelnemen, hier hoef ik dan ook niet voor te betalen. Dus conclusie is wat minder whey, wat meer speltbrood ivm koolhydraat. Hoger of lager in kcal? Naar mijn mening is BCAA zeker wel noodzakelijk.

Waarom doet je coach je voeding niet dan ?? Hij kan door je te meten en te bekijken beter advies geven over welke veranderingen je moet maken in je schema als wij via internet.
 
Ik heb al een coach, hij benaderde mij of ik wilde deelnemen, hier hoef ik dan ook niet voor te betalen. Dus conclusie is wat minder whey, wat meer speltbrood ivm koolhydraat. Hoger of lager in kcal? Naar mijn mening is BCAA zeker wel noodzakelijk.

Zoals al gezegd, laat je voeding dan aan je coach over... Daar is hij tenslotte ook voor.
Minder whey kan inderdaad, of porties kipfilet verkleinen of een combinatie van beide.

Hoger of lager in kcal hangt af van jou caloriebehoefte / doelen.

Weet je wat BCAA's precies zijn? Ik denk namelijk van niet...
BCAA's zijn (een paar van) de aminozuren waar eiwitten uit zijn opgebouwd. Eet jij te weinig eiwitten (of te weinig volwaardige), kom je aminozuren tekort (wat haast nooit voorkomt als je bewust op je voeding let) en kun je een BCAA supplement overwegen.
In jou geval (en 9 van de 10 andere over het algemeen) is het dus niet noodzakelijk aminozuren te supplementeren.
 
Hmm, ja hij heeft inderdaad een schema gemaakt voor voeding, maar ik als eigenwijs wilde het perfectioneren voor snellere groei en bovendien wilde ik de snelle koolhydraten verminderen omdat ik het gevoel heb aardig bloated te zijn. Ik weet wat BCAA's zijn aangezien ik momenteel stage loop bij een supplementenwinkel. Daarnaast heeft mijn coach gezegt dat BCAA's essentieel zijn. 30% van je spieren zijn opgebouwd uit de 3 aminozuren die BCAA bevat dus het lijkt mij dat je deze genoeg moet binnen krijgen ook al is je voeding voldoende. Moet ook zeggen dat ik aardig vooruit ben gegaan na het innemen van BCAA's of het daaraan ligt is niet te zeggen, maar ik voel me er goed bij. In ieder geval bedankt voor de tips. Ga vanaf nu dan ook 's middags de whey skippen en naar 100gram kip.

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:11 ----------

Ik zie dat ik een fout heb gemaakt met het aantal BCAA's, op niet trainingsdagen 2gram in de ochtend.
Trainingsdagen 2gram ervoor 2gram er na.
 
Ga niet zonder overleg met je coach dingen veranderen. Zeg gewoon dat je minder snelle carbs wil en het lager in de hoeveelheid eiwitten wil proberen. Anders pas hij straks dit schema weer aan terwijl dat niet klopt met wat je eet.
 
Back
Naar boven