XXL Nutrition

Problemen bij hardlopen

Bezoekers in dit topic

CelphTitled

Dutch Bodybuilder
Lid sinds
16 sep 2014
Berichten
314
Waardering
18
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Hallo DBBers,

Onlangs ben ik vanwege mijn zeer matige uithoudingsvermogen begonnen met hardlopen 2x in de week.
Nu heb ik echter gelijk al complicaties:

Ten eerste verzuren de spieren bij mn scheenbenen binnen enkele minuten, bij ongeveer 7 minuten kan ik niet meer op mn benen staan en daarom stop ik dan ook direct. Toch gewoon doorgegaan met 2x in de week.

En helaas afgelopen week voelde ik iets knakken op het scharnierpunt van mn voet zeg maar. Sindsdien pijn in de betreffende voet, ook bij normaal lopen.

Hardlopen heirom tijdelijk op stop gezet. Vanwege mijn werk komt mijn voet ook niet echt tot rust aangezien ik de hele dag in de weer ben.

Toch is de verzuring een groter probleem voor mij... ik ben zon 20kilo aangekomen in de laatste maanden en heb daarvoor echt heel lang niet hard gelopen. Zou dit mee kunnen spelen? kunnen mijn gewrichten het nieuwe gewicht niet aan ofzo? moet ik door de verzuring heen lopen om dit te verbeteren?

Veel vragen.........

Tips zouden zeer welkom zijn!:)
 
hoe bouw je het lopen nu op? Mocht je gewoon gestart zijn, kijk of je het start to run schema van Evy kan vinden?
 
Draag je wel goede schoenen voor je gewicht?

Vraag advies in een echte hardloopwinkel als je dat nog niet gedaan hebt.
 
chin splits hebben de meeste lifters die hardlopen. ( die verzuring in je scheen die echt pijn doet als het erg wordt)

ga naar een hardloop winkel, vraag om advis en haal nieuwe schoenen.
 
chin splits hebben de meeste lifters die hardlopen. ( die verzuring in je scheen die echt pijn doet als het erg wordt) ga naar een hardloop winkel, vraag om advis en haal nieuwe schoenen.

Ja wat doe je daaraan dan? Ligt bij mij niet aan de schoenen denk ik want gebeurt bij 2 paar loopschoenen, mijn gewone schoenen en ook in mindere mate op blote voeten (lekker hardcore).
Mijn lifts stijgen enorm, maar ik loop telkens slechter en slechter. (sprint en alles onder 400meter is wel enorm vooruit)
 
Gebruik zelf converse all stars, welke ideaal zijn voor liften. Maar levert dit problemen als verzuring op? wat kan ik hier aan doen?
en met hardlopen bedoel ik interval rennen op de loopband, om het uithoudingsvermogen op te krikken (cardio).
 
Gebruik zelf converse all stars, welke ideaal zijn voor liften. Maar levert dit problemen als verzuring op? wat kan ik hier aan doen?

heb ik net gezegd.

chin splits hebben de meeste lifters die hardlopen. ( die verzuring in je scheen die echt pijn doet als het erg wordt)

ga naar een hardloop winkel, vraag om advis en haal nieuwe schoenen.
 
Traplopen in een snel tempo. Niet stampend naar boven rennen, maar als het ware als een veertje de trap nemen (-:
Op deze manier hebben je gewrichten ook niet te veel te leiden. Dit is zeer intensief. Ik zou beginnen met 20 minuutjes.

Voor mij werkt het als een malle. 6 Trappen op en af (in minder dan 1,5 minuut), dan een minuutje pauze.
Dan weer 6 trappen, enz. Dat is pas intensieve cardio, binnen no time een vette conditie.
Ik doe het geregeld, soms 1 uur lang.

Wel doorbijten, de eerste keren zullen je kuiten gillen van de spierpijn.
Als je vet wilt verbranden (of conditie bouwen) is dit een absolute aanrader.
Het vereist discipline, maar de vruchten die je er van plukt zijn lekker !
 
Traplopen in een snel tempo. Niet stampend naar boven rennen, maar als het ware als een veertje de trap nemen (-:
Op deze manier hebben je gewrichten ook niet te veel te leiden. Dit is zeer intensief. Ik zou beginnen met 20 minuutjes.

Voor mij werkt het als een malle. 6 Trappen op en af (in minder dan 1,5 minuut), dan een minuutje pauze.
Dan weer 6 trappen, enz. Dat is pas intensieve cardio, binnen no time een vette conditie.
Ik doe het geregeld, soms 1 uur lang.

Wel doorbijten, de eerste keren zullen je kuiten gillen van de spierpijn.
Als je vet wilt verbranden (of conditie bouwen) is dit een absolute aanrader.
Het vereist discipline, maar de vruchten die je er van plukt zijn lekker !

Dit trekt me wel :) dus gewoon max intensity trap op/af tot dat je niet meer kunt, minuut pauze en repeat?:D
 
Dit trekt me wel :) dus gewoon max intensity trap op/af tot dat je niet meer kunt, minuut pauze en repeat?:D

Wel even kijken of het scharnierpunt in je voet het trekt anders meteen naar de dokter.
Max intensity hoeft niet, ik zou op +/- 75 % van je max gaan zitten.
Dat is al intensief genoeg, you will see :D

Succes !
 
Jij gaat hardlopen op all stars? Heb je een geestelijke achterstand?
 
Jij gaat hardlopen op all stars? Heb je een geestelijke achterstand?

Er zijn mensen die bare-feet lopen, zou je hun ook in het doosje "geestelijke achterstand" stoppen?

@ OT

Persoonlijk ervaar ik dat de mate waarin de voet zich heft gelijk staat aan de snelheid van "verzuring" in de schenen. Hetzelfde met de manier van landing.

Ofterwijl, veel experimenteren en uitzoeken wat goed voelt. Belasting rustig opbouwen. Sneller resultaat? zoek iemand die je "loop-scholing" kan geven. Tegenwoordig zijn er bij atletiek-verenigingen hardloop-cursussen te vinden.

Dat je nu ook een klacht ervaart in je normale wandel-gang duidt er iniedergeval op dat de belasting te snel is opgebouwd. Hier zijn meerdere factoren voor aan te wijzen, wij kunnen jouw enkel via het internet niet beoordelen. Dat je direct begonnen bent na een tijd van niet-hardlopen met een sterk verhoogd gewicht kan hier zeker aan mee hebben gedragen. Het is ook niet voor niets dat bij veel "beginners" schema's voor hardlopen, een interval van enkele minuten wordt aangehouden en dit over een langere periode rustig wordt opgebouwd.

succes.
 
Er zijn mensen die bare-feet lopen, zou je hun ook in het doosje "geestelijke achterstand" stoppen?
Ja. En in het doosje van prehistorische holbewoner.
 
Ja. En in het doosje van prehistorische holbewoner.

Als het idee van "bare-feet" lopen gelijk staat aan het hebben van een geestelijke achterstand. Waar staat degene dan die bij de sport/schoenenwinkel een "leuk uitziende" schoen koopt die na een paar stappen in de winkel wordt goedgekeurd? (*dus niet een speciaalzaak)

Ben overigens niet van mening dat het één heel veel beter is dan het ander, voor elke methode is een juist moment. Dat bare-feet niet heel praktisch is in onze huidige samenleving is vanzelfssprekend, maar om geen gebruik te maken van de voordelen? Zonde.

En nee, ik adverteer niet dat iedereen bare-feet moet gaan hardlopen.
 
Als je wilt hardlopen, stop dan maar je krachttraining voor je kuiten, en ga aerob trainen. Capillairen!
 
Volgens mij snap jij het idee erachter niet helemaal maat. Krachttraining is mijn primary goal maar als ik helemaal buiten adem raak tijdens squats betekent het dat ik mijn uithoudingsvermogen moet trainen, vandaar hardlopen :)

Echter staat het uithoudingsvermogen niet meer op een hoog pitje want blijkbaar hebben die paar keer dat ik heb gelopen geholpen dat ik nu minder erg buiten adem ben tijdens squats.. gaat best snel dan.

Maar ik begrijp dat als ik weer ga rennen dat ik dan 2 paar schoenen mee moet nemen naar de gym?
 
Back
Naar boven