MuscleMeat

Problemen bij Squat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb een jaar gesquat, en nog kon ik de beweging niet goed uitvoeren

Dan ben ik overgestapt naar Front squat, een wereld van verschil.
Echt veeeel beter dan regular squat.
Alleen kan je niet zo zwaar gaan maar je kan de barbell wel gewoon van je weg pleuren.
 
ik zou het niet echt 'beter' noemen dan de gewone squat. het is een van de beste aanvullingen, dat wel. maar niet beter.

troost u G, ik ken mensen die na 10 jaar trainen nog niet deftig kunnen squatten.
 
mij is ook verteld een plankje onder te hakken te zetten, maar zelf vind ik dit ook niet al te fijn, en vervang het plankje dus voor een bredere squat.
 
Originally posted by Spike
en dat is een zeer wijze beslissing!
tsjah, wijsheid komt met de kilo's zeggen ze tog :)
 
Originally posted by Spike
ik zou het niet echt 'beter' noemen dan de gewone squat. het is een van de beste aanvullingen, dat wel. maar niet beter.

troost u G, ik ken mensen die na 10 jaar trainen nog niet deftig kunnen squatten.

Omdat ik meestal alleen train kan ik met front squat to failure trainen...

Met regular squats voel ik me nie zeker.

Maar ik begrijp niet goed waarom reg. sq. beter zou zijn dan fr. sq.

Zou je me aanraden om toch weer te gaan reg. squaten?
 
ik zou je inderdaad aanraden om allerminst vaker gewoon te squatten.

verder hoef je niet tot failure te gaan om te groeien.

een van de redenen waarom ik liever gewoon squat dan front is het gewicht. je kan veel zwaarder gaan, en dat wil zeggen meer groei en meer globale groei. verder is het op lange termijn beter voor de schouders. ik denk dat te vaak front squatten en te lang, slecht of voor de schouders en rotator cuffs (zeker als je die al nooit traint/onderhoudt), door de grote druk die op dat deel van je lichaam komt te staan. bij gewone squat ligt dat anders. de stang ligt op je rug, en er is (hopelijk) veel meer spier- en vetmassa aanwezig.


oh ja, heb je een soort powerrack? als dat zo is, kan je dat gebruiken om te squatten en de pinnen net onder het laagste punt in je squat zetten, zo wordt het gewicht opgevangen wanneer je toevallig mist, en is het ook niet gevaarlijk voor je. ik ben de rack bij ons zeer dankbaar want het heeft mij al gered wanneer ik beneden bleef steken in de squat door een lachbui of zo.
 
Ik vandaag voor het eerst gesquad, en viel me toch wel tegen. Moet er inderdaad erg aan wennen. Lekker net of ik naar achter zou vallen maar dat is wennen. MAar ik kreeg behoorlijk last van mijn schouders en nek weet iemand hoe dat komt. Iedergeval door die stang.
 
Had ik ook de eerste keer (2 weken geleden), bleek dat de stang een beetje teveel tegen een wervel zat. Dus het ligt denk ik aan waar je het gewicht legt, niet OP je schouders/nek maar beetje lager... dat werkte bij mij, maar Spike zal wel weten hoe dat precies zit :D Het is iid wennen, we hebben gelukkig een powerrack ofzo want ik train in mijn eentje en ben al 2 keer gered door de pinnen (en dan het gewicht weer terug krijgen :rolleyes: )
 
hehe, ja sommigen krijgen last van hun schouder omdat ze niet soepel genoeg zijn. als je last hebt van je nek dan moet je de stang lager zetten. de stang moet op je bovenrug liggen, niet in je nek (dus ter hoogte van de achterste delts of iets lager)
 
Als ik hurk dan kan ik mijn hakken niet op de grond zetten, dan val ik naar achter :D . Is dit een bekend probleem (ik denk van wel) ? En in hoeverre heeft dit effect op de oefening?

lukt het nu met squatten ?
 
bij ons in de zaal was er een gast (die wel groot was) die beweerde dat powerlifters moeten squatten zonder en BB'rs met zo'n plankje onder hun hakken
waarom wist hij me wel niet te vertellen
 
wat een klote bumps de laatste tijd zeg..
 
Back
Naar boven