XXL Nutrition

Problemen met biceps na Squashen

Bezoekers in dit topic

Safandjaro

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
26
Waardering
0
ik heb vroeger regelmatig "racket" sporten gedaan zoals squashen en badminton alleen toen deed ik geen BB zoals tegenwoordig

Afgelopen donderdag heb ik me door een paar collega's laten verleiden weer eens mee te gaan squashen. Ik kreeg echter al gauw last van pijn in mijn rechterarm en bicep.

Nu lukt het niet meer om mijn bicep van mijn rechterarm nog te trainen, krijg al snel pijn en haal maar 30% van mijn maximaal gewicht.

Wat zou dit kunnen zijn en wat te doen (rust neem ik aan) en is het te vermijden of kun je als BB beter geen "racket" sporten meer gaan doen?
 
Safandjaro zei:
ik heb vroeger regelmatig "racket" sporten gedaan zoals squashen en badminton alleen toen deed ik geen BB zoals tegenwoordig

Afgelopen donderdag heb ik me door een paar collega's laten verleiden weer eens mee te gaan squashen. Ik kreeg echter al gauw last van pijn in mijn rechterarm en bicep.

Nu lukt het niet meer om mijn bicep van mijn rechterarm nog te trainen, krijg al snel pijn en haal maar 30% van mijn maximaal gewicht.

Wat zou dit kunnen zijn en wat te doen (rust neem ik aan) en is het te vermijden of kun je als BB beter geen "racket" sporten meer gaan doen?
Had ik ook, speelde competitie en kreeg last van ''tennis-arm''

Je techniek was fout denk ik, en je forceerde iets op een onnatuurlijke manier.
Ik ben helemaal gestopt met tennis aangezien het voor mij vooral een onnodige cardio was geworden.

Je moet sowieso rusten en na een lange periode kan je terugblikken en voor je zelfbeslissen of je dat nog wel wil doen.
Voor recreatie kan altijd, let er alleen wel op dat je techniek proper en zuiver is.
 
Ja ik denk gewoon iets geforceerd, gewoon even aankijken (rust nemen) en als het niet over gaat eventueel een dokter bezoeken.
 
Als je je afvraagt of je een tennis arm hebt kun je een aantal testen voor doen.
Ik zal er eentje uitlichten:
Je rechterarm strek je helemaal en met een gebalde vuist houd je hem schuin net iets boven je schouder. Wanneer je nu, in deze positie, héél hard in je hand knijpt voel je hopelijk geen pijn. Wanneer dit wel het geval is, is het mogelijk een tennisarm of een speerwerperselleboog.

Wat kan je eraan doen??
Rust is de belangrijkste factor. Het is een beschadiging aan een pees. Omdat een pees slecht doorbloed is zal deze traag herstellen.
Om toch in het dagelijks zo mijn mogelijk last te hebben van je elleboog zijn er speciale bandjes voor om je elleboog die ervoor zorgt dat de krachten verdeeld worden over je arm.
Ook om van die vervelende pijn af te komen kan je medicijnen slikken (raad ik niet aan) of aan de UKG bij een fysiotherapeut.

Kortom....
een echte tennisarm is niet lastig te behandelen voor een gemiddeld persoon. Maar omdat mensen het niet snel opmerken als een tennisarm en zoiets hebben van "het gaat toch wel over" belasten ze andere structuren in het ellebooggewricht. Wat weer een gecompliceerde leasie kan veroorzaken.

Mijn advies....
Neem rust. Let goed op of je uitstralende pijn voelt in je hand, vingers of schouder. Mocht dit het geval zijn, contact opnemen met je huisarts.

Ik wens je sterkte,
The_Oak
 
Bedankt Oak, ik heb net je test gedaan maar het ik heb geen noemenswaardige pijn als ik hard in mijn hand knijp. Waarschijnlijk is het dus geen tennisarm. Het lijkt er ook meer op dat het ergens in mijn bicep spier zit dan in een pees.

Vanochtend heb ik getraint maar na een paar uur verdwijnt de pijn en komt pas weer als ik mijn spier span met een gewicht.

Komende week houdt ik wel wat rust en doe alleen cardio en benen.
He k*tte is namelijk dat je die spieren bij veel andere oefeningen ook gebruikt en dus belast.
 
Back
Naar boven