Fitness Seller

problemen met cutten

Bezoekers in dit topic

Pat Bateman

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2004
Berichten
50
Waardering
0
Beste mensen, ik ben sinds eerste week februari aan het cutten. Ff wat feiten van mijn cutschema:

Ik was 113 kg op 1,89, en ik ben nu 96-97, ik schat nu mijn vvm op 82 of 83. Ik heb een dieet van circa e/k/v 30/40/30, waarbij ik op niet KT dagen minder carbs eet. Tot de 100 kilo heb ik kunen volstaan met cardio in de middag, drie uur na een maaltijd en 2 à 3 keer per week. Ik trainde 4 keer kracht, nu nog 3 keer met een HIT schema. Tot de 100 kilo was mijn krachtsverlies niet significant. Ik doe nu bijna een maand lang ochtend cardio, waardoor ik weer gewicht verlies. Echter, ik heb ook meer kracht verloren, voornamelijk in mijn benen en borst.

Mijn probleem is dat ik het idee krijg dat het einde van het cutten maar niet in zicht komt. Op mijn benen, armen en rug ben ik relatief goed droog; helaas zit er vooral rond mijn navel en mijn borstspieren (aan de buitenkant, bij mijn oksels) nog een aardige hap vet, en ik heb het idee dat dit vet niet echt weg gaat. Op deze plaatsen is al behoorlijk wat vet weggegaan, maar het staat dus momenteel stil. Ik ben 23, en ben door medicijngebruik dik geworden; het 'probleem' vet wat nu nog weg moet, zit al langer dan 1 1/2 jaar 'eraan'. Mijn bouw is tussen ecto en meso in, geloof ik (ik heb brede schouders, maar zet spier moeilijk aan). Mijn vraag is, kan ik dit probleemvet weg krijgen met cardio, en moet ik meer geduld hebben of moet ik kijken naar een medische ingreep.
 
hoe lang train je nu?
en slik je die medicijnen nog steeds? (wat voor medicijnen overigens?)
ohw ja, als je voedingsschema hebt gemaakt: ook ff posten
 
Medische ingreep is wel erg makkelijk. Daarbij loop je het risico dat wanneer je weer vet aanzet, dit erg lelijk wordt. Liposuctie zuigt naast vet, ook de vetcellen weg die vet aanmaken. Hierdoor kan je dus onregelmatig vet aanzetten waardoor je lichaam er uitziet als de maan.

Al gedacht aan stackers (evt. met ephedra?). Deze in je dieet te passen, beginnend bij 1 capsules en dit opbouwend tot max. 3 per dag?

Kracht verliezen doe ik echter niet in mijn cut. Bench is zelfs 10 kg. vooruit gegaan! Heeft grotendeels te maken met je dieet.

Teveel cardio kan trouwens averechts werken.
 
medicijnen gebruik ik allang niet meer. Mijn voedingsschemais als volgt: 6 maaltijden per dag, op kt dagen:

havermout 60 g
magere melk 250 ml
250 ml kwark
1 heel ei
10 g vet uit noten/ olie

2e maaltijd

1 snee brood
1 appel
kipfilet
2 eiwitten
2 hele eieren

3e maaltijd (voor trainen)
3 snee brood, twee met kipfilet/ runderrookvlees, 1 met 30+ kaas
250 ml kwark
2 eiwitten
appel
10 g vet uit noten/ olie

post workout
37,5 g whey
125 ml magere melk

avondeten
onbeperkt groente
stuk vlees vis
250 ml kwark
en een handje noten

voor slapen
tonijnsalade
tonijn, tomaten, komkommer
klein beetje olie (5 g)

in totaal is dit 250 g eiwit, 100g vet en 175 gram koolhydraten, sinds februari heb ik steeds koolhydraten verlaagd, heb afgebouwd van 300g koolhydraten.
Op niet kt dagen eet ik 50g koolhydraten minder. Overigens, hou krijg je het in godsnaam voor elkaar om in de cut sterker te worden?
 
Gewoon doorgaan, meer gaan cardio-en en langer. Dat is naar mijn ervaring de enige manier om van het laatste vet af te komen. Ben er nu ook mee bezig, cardio bijna dagelijks een flinke sessie en het gaat prima.

Vergeet trouwens niet afentoe te refeeden, als je er bijna bent is zelfs twee keer per week denkbaar... Het is zaak om je stofwisseling aan de gang te houden en dat wordt moeilijker naarmate je lager in je vet komt te zitten
 
Ik train al jaren allen in de ochtend en dan nog nuchter ook.
Ik sta op drink een groot gals water en ga trainen. Tussen het opstaan en trainen zit ongeveer 30 minuten.
Na het trainen drink ik een shake van 35 whey met 4 vers geperste sinasappelen en een banaan. Dit moet goed zijn want ik had ergens gelezen dat snelle koolhydraten van fruit de eiwit opnamen bevorderen.

Ik groei nog steeds (3 kg in ongeveer een jaar) en het vet gaat er ook, al is het langzaam, er vanaf.

Ik zou dus zeggen vooral rustig blijven doorgaan.

O, ja ik doe 2x Kt per week van max 45 min en 3x Cardio HIT van 35 min max.
Dit wissel ik regelmatig in aantal en volgorde
 
Back
Naar boven