MuscleMeat

Problemen met de Gluteus max gebruiken...!

Bezoekers in dit topic

@Kakaa: goede! ik was de kneeling squat vergeten. Daar kan ik enkel door heupextensie omhoogkomen en dus geen quads die t overnemen. Ik zie hier niemand kneeling squats doen, maar wordt deze wel gedaan door jullie?

Door een kneeling squat jump schijn je de explosieve heup strekking in olympische lifts na te kunnen bootsen. Klinkt tof en nuttig voor m'n 100m

-------

Zou een periode van enkel oefenen op: hip thrust, weighted glute bridge en kneeling squats, verstandig zijn? Zo kan m'n posterior chain bijtrekken om vervolgens langzaam squats en deadlifts bij te voegen.
 
Laatst bewerkt:
proberen = weten
 
Klinkt tof en nuttig voor m'n 100m

Heb je al gecheckt of dit de horizontal ground force reaction verhoogd?
Anders stel ik vragen bij de overdracht naar de 100m sprint...
 
Heb je al gecheckt of dit de horizontal ground force reaction verhoogd?
Anders stel ik vragen bij de overdracht naar de 100m sprint...

Ayyy, daar heb je een punt! Overigens waarom denk je dat het niet bij draagt aan de vertical ground reaction?

Het probleem met kneeling squats is ook dat de grootste kracht van de glutes geleverd wordt wanneer de heup gebogen is. Dit is het tegenovergestelde van sprinten op topsnelheid waarbij de glutes de minste kracht leveren in gebogen stand van de heup en het meeste bij gestrekte heup als het been de grond raakt. Bij start en begin van de acceleratie heb je wel gebogen heup bij landing en lijkt de beweging op single leg squats.

Vandaag hip thrusts gedaan wat een aardige glute burn gaf. Nog niet tevreden want quadriceps en onderrug verzuurden ook hard.

ik vind het vreemd dat ik een van de weinige lijk met dit probleem
 
zijn box squats niet wat? lijkt me prettiger dan kneeling squats
 
Nivlem, zou deze erg graag doen, maar het lukt me niet om achteruit te zitten zonder op de box te vallen. M'n hams (voor zover deze uberhaubt geactiveerd zijn) en glutes houden het gewicht niet goed tegen. Met het omhoog komen leun ik vaak zodanig ver naar voren om de quads en onderrug te gebruiken

Ik denk dat dit wel een goede tussenstap is overigens
 
Doe waar je slecht in bent -> box squats
 
Ayyy, daar heb je een punt! Overigens waarom denk je dat het niet bij draagt aan de vertical ground reaction?

Het probleem met kneeling squats is ook dat de grootste kracht van de glutes geleverd wordt wanneer de heup gebogen is. Dit is het tegenovergestelde van sprinten op topsnelheid waarbij de glutes de minste kracht leveren in gebogen stand van de heup en het meeste bij gestrekte heup als het been de grond raakt. Bij start en begin van de acceleratie heb je wel gebogen heup bij landing en lijkt de beweging op single leg squats.

Ik zei niks over de vertical ground reaction forces, maar voor sprinten lijkt voornamelijk horizontal belangrijk te zijn. Oefeningen als pull throughs, db swings en glutes bridges lijken daardoor beter voor sprinten.
Vertical power production ben ik niet heel erg mee bezig maar daarvoor lijken squats, cleans, deads etc beter voor te zijn.

Ik denk niet dat je enige bent met die probleem maar ik denk wel dat je een van de weinige bent die zich hier bewust van is en bewust mee bezig is.
 
Jopthelis bedankt, ga een periode enkel mijn heupen versterken met hipthrusts, glute bridges en kneeling squats met hiervoor wat mobility en activatie drills

Later ga ik de lastige compounds als box squats en rdls erbij pakken. Dan kan ik beginnen aan regular back/front squats en deadlift. Vervolgens hoop ik de olympische lifts goed aan te leren.

Inderdaad, het lijkt me dat anderen dit probleem ook kennen, al ben ik 1 van de weinige waar het zoveel moeite lijkt te kosten
 
bedankt Crakie dit artikel had ik eerder gelezen, maar vind hem erg goed.

Zoals ik er mee bezig ben, zijn er inderdaad niet erg veel. Dat weet ik wel zeker hehe, maar toch had ik eigenlijk meer reacties van mensen verwacht die denken: hmm dit herken ik, dit had ik,

Van de powerlifters, gewichtheffers en strongman krijg ik hierdoor het idee dat jullie er niet mee kamp(t)en of het opgelost hebben ;). hoewel je ook boemsterk kan worden door compensatie door andere spieren.

De posts helpen me wel overigens
 
Het is goed om er direct mee te beginnen, anders moet je later weer nieuwe techniek aanleren (zoals ik moest) en dit is gewoon irritant. Ik heb inmiddels een hele dikke squatreet, maar ik moet mezelf blijven dwingen die dingen te gebruiken, want anders gebeurt het niet.
 
Hoe heb je het jezelf aan moeten leren Crakie? Fijn dat je hiermee een ferme squat-aars hebt kunnen bemachtigen, dat zullen de vrouwen waarderen.

Echt zwaar gefrustreerd vandaag, want na een half uur oefenen lukte het nog niet met glutes aanspannen omhoog te komen bij (un)weighted glute bridge. kreeg al snel zwaar last van mijn erectors. Ik kreeg ook geen gayass pomp daar dus weet dat het niet goed ging
 
Back
Naar boven