Fitness Seller

Problemen met Draadloos internet

Bezoekers in dit topic

davidoff88

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2008
Berichten
378
Waardering
26
Lengte
1m81
Massa
81kg
Ik heb wat problemen met mijn draadloze internet. Misschien hebben jullie advies.

Mijn PC staat op zolder, de Router staat in de woonkamer en het draadloze internetsignaal moet dus 2 verdiepingen hoger worden opgevangen op zolder, over een afstand van ongeveer 12 meter.
Het probleem is dat mijn internet ontzettend onstabiel is op zolder, het is vaak langzaam (1/4e van de snelheid vergeleken met een computer beneden en een laptop (ook draadloos) op de eerste verdieping), vaak krijg ik helemaal geen verbinding, en als ik wel verbinding krijg is de signaalsterkte erg zwak en vliegt het internet er continu vanaf. Het besturingsprogramma van mijn draadloze usb netwerk stick geeft aan dat het verbindingskwaliteit meestal rond de 90%+ is, maar dat de signaalsterkte bijna altijd onder de 55-60% ligt.

Mijn router is nog een oude 54g, in mijn pc op zolder zit een 300n draadloze usb netwerk stick. Nu zei een vriend van me dat ik een signaalversterker nodig had, eens? Wat is mijn beste optie nu naar alle waarschijnlijkheid?
-Een nieuwe router?
-Een signaalversterker installeren?
-Een internetkabel trekken naar zolder (niet ideaal natuurlijk).

Hoop dat iemand hier wat tips in heeft.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik het draadloos netwerk van de buurvrouw.

Beste optie is een nieuwe router. Een signaalversterker kost al gauw evenveel. Een goede router heb je voor paar tientjes.
 
Gebruik het draadloos netwerk van de buurvrouw.

Beste optie is een nieuwe router. Een signaalversterker kost al gauw evenveel. Een goede router heb je voor paar tientjes.
Nadeel is als de nieuwe router ook niet sterk genoeg uitzend kost het je dubbel zoveel.

Wat een oplossing is een wireless extender, ik heb zelf deze:
http://www.beslist.nl/computers/d00...N_(_WL-330_)_Draadloze_netwerkuitbreider.html

Hij is gemakkelijk in te stellen en het enige wat je moet doen is een kabeltje trekken naar de 2e of 3e verdieping en hem daar neerzetten.
 
Gebruik het draadloos netwerk van de buurvrouw.

Beste optie is een nieuwe router. Een signaalversterker kost al gauw evenveel. Een goede router heb je voor paar tientjes.

En als de nieuwe router ook niet genoeg signaal uitzend heb je hetzelfde probleem. Een signaalversterker zou prima moeten werken.

Deze wordt bij de meeste winkels verkocht: http://www.alternate.nl/html/produc...teCom/WL-330_Wireless_Range_Extender/440479/?

Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens de handleiding is het vrij eenvoudig. Eén keer instellen via de PC, en daarna ergens zetten zodat hij het signaal door kan geven. Handleiding: http://www.sitecom.com/download/4727/WL-330-handleiding.pdf

---------- Toegevoegd om 22:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Nadeel is als de nieuwe router ook niet sterk genoeg uitzend kost het je dubbel zoveel.

Wat een oplossing is een wireless extender, ik heb zelf deze:
http://www.beslist.nl/computers/d00...N_(_WL-330_)_Draadloze_netwerkuitbreider.html

Hij is gemakkelijk in te stellen en het enige wat je moet doen is een kabeltje trekken naar de 2e of 3e verdieping en hem daar neerzetten.

Je hoeft geen kabel te trekken bij dat ding toch? Staat in de handleiding niet in ieder geval. Eén keer aansluiten via de netwerkkabel op je PC, hem verbinding laten maken met je huidige draadloze netwerk en vervolgens kan je hem zonder draad ergens neerzetten. Hij maakt van verbinding met je huidige draadloze netwerk en stuurt dat signaal door.
 
En als de nieuwe router ook niet genoeg signaal uitzend heb je hetzelfde probleem. Een signaalversterker zou prima moeten werken.

Deze wordt bij de meeste winkels verkocht: http://www.alternate.nl/html/produc...teCom/WL-330_Wireless_Range_Extender/440479/?

Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens de handleiding is het vrij eenvoudig. Eén keer instellen via de PC, en daarna ergens zetten zodat hij het signaal door kan geven. Handleiding: http://www.sitecom.com/download/4727/WL-330-handleiding.pdf

---------- Toegevoegd om 22:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------



Je hoeft geen kabel te trekken bij dat ding toch? Staat in de handleiding niet in ieder geval. Eén keer aansluiten via de netwerkkabel op je PC, hem verbinding laten maken met je huidige draadloze netwerk en vervolgens kan je hem zonder draad ergens neerzetten. Hij maakt van verbinding met je huidige draadloze netwerk en stuurt dat signaal door.
Als je de kabel eruit trekt dan houd het internet ook op, je kan er dan wel nog naar connecten, maar internetten kan je vergeten.

Bij een apple airport express werkt het wel op de manier zoals jij zegt.
Die vangt het signaal op en stuurt het door.
 
Extender is een oplossing maar tegenwoording voor die prijs heb je zelfs een N-router.
Signaal bereik kan to 400 meters gaan op sommige modellen ,dus zit je zeker goed.
G-router bereik en snelheid is crap ,k'had ook problemen op m'n laptop regelmatig verbinding verlies en deze stond nog geen 2 meters van het router.
 
Als je de kabel eruit trekt dan houd het internet ook op, je kan er dan wel nog naar connecten, maar internetten kan je vergeten.

Bij een apple airport express werkt het wel op de manier zoals jij zegt.
Die vangt het signaal op en stuurt het door.

Volgens de handleiding niet. In de handleiding staat 1 keer kabel er in, aansluiten op PC, instellen, verbinding maken met huidige draadloze netwerk en vervolgens kan je hem draadloos ergens neerzetten. Vreemd dat het dan anders werkt. Op deze manier moet je dan alsnog draden gaan trekken.
 
Volgens de handleiding niet. In de handleiding staat 1 keer kabel er in, aansluiten op PC, instellen, verbinding maken met huidige draadloze netwerk en vervolgens kan je hem draadloos ergens neerzetten. Vreemd dat het dan anders werkt. Op deze manier moet je dan alsnog draden gaan trekken.
Dan moet ik eens in de instellingen gaan kijken van de mijne.

EDIT: Je hebt inderdaad gelijk, ik had hem op access point mode staan.
Op Universal repeater mode vangt hij draadloos op en stuurt het door.

Bedankt voor de tip hehe
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ik eens in de instellingen gaan kijken van de mijne.

EDIT: Je hebt inderdaad gelijk, ik had hem op access point mode staan.
Op Universal repeater mode vangt hij draadloos op en stuurt het door.

Bedankt voor de tip hehe

Hehe, zo leer je nog eens wat :D
 
Back
Naar boven