• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

Fitness Seller

Problemen met geluid(-skaart) van m'n computer

Bezoekers in dit topic

Loo

Colossal Veteran
20 jaar lid
Waardering
666
Ik ben vandaag m'n computer aan het opschonen vanwege kk spyware gezeik, maar ik denk dat ik iets niet goed heb gedaan want ik heb geen geluid meer. En dat is zwaar klote want ik luister de hele dag muziek op m'n computer.

Als ik een muziekbestand afspeel via Winamp krijg ik het volgende;

Onjuist DirectSound-stuurprogramma. Installeer het juiste stuurprogramma of selecteer een ander apparaat in de configuratie.

En via Windows media player;

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Windows Media Player Error Message Help
You've encountered error message C00D11BA while using Windows Media Player. The following information might help you troubleshoot the issue.

Cannot play the file
Windows Media Player cannot play the file because there is a problem with your sound device, such as a sound card or sound controller. You might encounter this error message for one of the following reasons:

Your sound device is in use by another program. Quit other programs that might be using your sound device, and then try to play the file again.

Your sound device requires an updated driver. To determine if an updated driver is available, see Windows Update, or see the sound device manufacturer's Web site.

The selected sound device does not support Secure Audio Path (SAP). If you have multiple sound devices installed on your computer, try using a different one.

Your sound device is not functioning properly. To troubleshoot the problem, see Windows Help and Support or refer to your sound device's documentation.

You do not have a sound device installed on your computer. Install a sound device (such as a sound card), and then try to play the file again. If you can't install a sound device in your computer, you might be able to resolve the problem by attaching USB-based headphones or USB-based speakers to your computer instead.

Uiteraard heb ik wel een goed werkende geluidskaart want vanmmorgen deed hij het nog. Vermoedelijk heb ik de software van de geluidskaart verwijderd.

Ik denk dat als ik de software opnieuw installeer, het geluid het weer doet.
Maar nu het volgende;

Hoe kom ik er in godsnaam achter welk type geluidskaart ik heb? Ik heb geen idee namelijk...

En heeft iemand nog andere tips of aanwijzingen voor me?

Bedankt, Loo

Dat betekent dat je je driver moet installeren.

En waarschijnlijk heb je gewoon het onboard geluid van je moederbord.

klopt ja, die geluidjes als ik bv windows afsluit hoor ik gewoon wel.

Maar hoe/welke driver moet ik installeren?

Weet je wel welk moederbord je hebt? Als je een pc van een merk hebt kan je meestal wel ergens op de site van het merk een serie nummer invullen dat ergens op je pckast staat. Daar kan je meestal de info en drivers wel vinden.

Wat gebeurt er als je je boxjes even unplugged en daarna weer in plugt? Vaak zegt XP dan nieuwe hardware detected en gaat dan automatisch de benodigde software installeren of geeft een melding welke software het mist.

Heb je windows XP nog?

Anders gewoon in google Realtek AC 97 indrukken en downloaden;)

Dat is een driver voor muziek of je nu een geluidskaart hebt of niet.

Weet je wel welk moederbord je hebt? Als je een pc van een merk hebt kan je meestal wel ergens op de site van het merk een serie nummer invullen dat ergens op je pckast staat. Daar kan je meestal de info en drivers wel vinden.

Of idd gewoon de cd van je moederbord nog eens insteken.

Of kijk via everest naar geluidskaart type, zoek de website hiervan op, staat steeds de drivers op.

Als je opnieuw opstart, zegt hij dan niets iets van nieuwe hardware gevonden? Als hij dat doet, is de kans groot dat hij hem weer automatisch installeert.

Als je opnieuw opstart, zegt hij dan niets iets van nieuwe hardware gevonden? Als hij dat doet, is de kans groot dat hij hem weer automatisch installeert.

dat klopt inderdaad, hij geeft aan;

nieuwe hardware gevonden;

multimedia audiocontroller.

Maar als ik dan via wizard de software moet installeren, dan moet ik eigenlijk een cd-rom met de software erin schuiven maar die cd-rom kan ik nergens vinden... :(

Dus moet ik online de software zoeken?

Of idd gewoon de cd van je moederbord nog eens insteken.

die cd heb ik nog wel geloof ik.

Maar ik meen me te herrineren dat ik een losse geluidskaart heb...

edit;

ik heb dit programma http://www.starfix.nl/programmas/4/Everest_Home_Edition.htm gedownload om te kijken welke hardware ik heb.
Als ik dan op multimedia klik dan zie ik bij device media; 82801EB/ER ICH5/ICH5R AC'97 Audiocontroller staan

Dat zal wel m'n geluidskaart zijn toch?

Laatst bewerkt:
dat klopt inderdaad, hij geeft aan;

Maar als ik dan via wizard de software moet installeren, dan moet ik eigenlijk een cd-rom met de software erin schuiven maar die cd-rom kan ik nergens vinden... :(

Dus moet ik online de software zoeken?

Yep, maar dan zou je alsnog moeten weten welke geluidskaart je hebt. Heb je een losse geluidskaart of een on-board (op je moederbord)? Heel vaak als het op je moederbord zit is het zo'n AC'97 ding, daar kan je dan gewoon drivers voor downloaden. http://www.majorgeeks.com/download4400.html

Je zou het kunnen proberen, als het niet de juiste drivers zijn merk je het vanzelf :)

Download eens Driver Genius. Zoekt alle nieuwste drivers voor je hardware uit met 1 klik op de knop.

Ik ben er inmiddels achter dat ik SoundMAX heb verwijderd, mogelijk is dat de oorzaak.
Nu weer ff die Soundmax erop gooien misschien doet ie het dan.

Ik ben er inmiddels achter dat ik SoundMAX heb verwijderd, mogelijk is dat de oorzaak.
Nu weer ff die Soundmax erop gooien misschien doet ie het dan.

Als je soundmaxx hebt of had:) dan gaat het hem idd om realtek ac 97. Persoonlijk vind ik die beter klinken dan mijn nieuwe vista

:banana:YEAHHH PROBLEM SOLVED!!!!:banana:

3 uur verder;

Bleek dat ik met het opschonen van m'n computer m'n SoundMAX had verwijderd.
Ik probeerde online die SoundMax weer te installeren maar dat lukte niet.
Dus heb ik me in m'n kamer de tieves gezocht en heb ik een cd-rom van Dell met drivers erin gegooid.
Binnen 5 min stond die SoundMax er weer op en kan ik weer voluit muziek knallen. Gelukkig anders beginnen de buren te wennen aan de stilte.

Karma voor iedereen!
:rocknana::rocker::rocker2:

Back
Naar boven