XXL Nutrition

Problemen met Ouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Tja wat zal ikzeggen me ma wil een keer met me praten omdat ze vind dat het niet goed met me gaat! :rolleyes: snap er nix van, maar idd ze zegt sinds het fitness en me dieeten etc etc mijn stemming was minder en idd klopt ook wel een beetje alleen ze begrijpen het gewoon niet! Ik heb het druk idd erg druk en ben er erg mee beig. Maar niet dat ik verandrd ben door AS ofzo hoor want dat gebruik ik (nog) niet. Maar iemand die dit ook heeft gehad?? Ze wil dat ik me eten weer gewoon moet doen!!
echt ze spoort niet, maarals ze zo gaat doen krijg ik er alleen maar meer scheit aan!! Grrr..........
 
Hmmz, die van mij zijn niet zo extreem. Alhoewel mijn moeder weinig respect heeft voor mijn eetschema en trainingschema :rolleyes: Ze moeten gewoon meewerken, zo een big deal is het toch niet? Het probleem met ouders (en de meeste mensen) is dat als je aan bodybuilding doet dan vergooi je je leven en wordt je later bagger, maar als je van jongs af aan bagger bent is het geen probleem... dan vinden ze je "stevig".
 
Originally posted by Elmar
.... echt ze spoort niet, maarals ze zo gaat doen krijg ik er alleen maar meer scheit aan!! Grrr ....

Beetje meer RESPECT Elmar je hebt het wel over je moeder jongen.

Ga anders ZELF eens met haar praten en zeg dat bij de sport die je beoefent nu eenmaal een wat andere manier van eten hoort als bij een 'normaal' mens.

Samen moet je daar toch wel uit komen bro :thumb: kom op t'is bijna moederdag ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
Vind ook onderdaad dat als je nog thuis woont respect moet tonen voor je ouders vergeet niet dat jij diegene bent die zo nodig wilde trainen met bijbehorende voedingsschema...

En zij is alleen maar bezorgd om je. En zij zorgt voor je avondeten ben je het er net helemaal mee eens... Ga dan zelf in de keuken staan...
 
Mijn ouders hebben juist verschrikkelijk veel respect voor wat ik doe. Mijn moeder koopt zelfs 2 keer per week mijn voeding voor me in (ik geef er 20 euro en de rest betaald ze bij en dat is wel een euro'tje of 30 meer). En dat is echt sweeeet!!! Eerst vond mijn moeder dat ik overdreef, maar ze begint het te begrijpen en ze WIL het ook begrijpen. Ze lopen me ook constant de hemel in te prijzen bij familie en vrienden :)
 
2 Kale dan is het leuk en ook lief van haar...

Vind niet dat een moeder haar hele routine moet omgooien omdat haar zoon/dachter trait. Doet ze dat wel dan is het super.
 
Ach ik zit nu ook weer ff thuis, wat al heel moeilijk is als je op jezelf hebt gewoond, maar het moet nu maar ff. M'n eten koop ik natuurlijk zelf en maak ik ook zelf klaar.

Als je door BB bent veranderd in negatieve zin is dat een kwalijke zaak. Je zou jezelf juist prettiger moeten voelen en dit ook uitstralen. Je bent oud genoeg om voor jezelf te zorgen, dus dat je nog thuis mag wonen is alleen maar meegenomen. Natuurlijk kan ik me wel iets voorstellen bij het onbegrip van je familie wat je stoort, maar misschien moeten jullie dan idd even praten.

Toen ik in het buitenland zat en m'n ma vertelde waar ik mee bezig was begreep ze er ook niet veel van. Heel vaak zal je het eea uit moeten leggen tot vervelens toe, maar dat hoort er nu eenmaal bij. BB is natuurlijk ook een beetje vreemde sport met name qua voeding en doelstelling. Af en toe word ik ook gek van iedereen die overal wel wat op of aan te merken heeft, maar daar verander je niks aan. Gewoon ff praten met je ouders en dan komt het allemaal weer goed. Zo niet, dan is er echt iets goed mis.
 
om een lang verhaal kort te houden: ik ben blij als ik het huis uit ben.. (heb al een aantal gesprekken achter de rug, en ze willen dat ik een afspraak maak met de huisarts ivm mijn eetgewoontes...) :rolleyes:
 
Mijn ma die heeft er ook totlaa geen problemen mee, alleen de kosten die nog wel eens op willen lopen, maar daarenetegen betaal ik vaak zelf mee aan kip e.d. Ik mag dus zeker niet klagen.
ze laat mij ook vaak beslissen over wat de pot schaft, dit vaak tot ongenoege van mn twinbro die liever hollandse pot eet. gna gna
 
Laatst bewerkt:
Nou mijn moeder heeft r aardig begrip voor een past haar kookgewoonte r ook wel op aan. Maar eens in de tijd moet ze me toch ff een preek geven over mijn eetgedrag. 'Dit is echt niet meer normaal!' en 'je lijkt wel gek!'. Ach jah, boeien... Mijn vriendin word r zelfs op z'n tijd goed moe van dat ik altijd op tijd moet trainen, eten en rusten.
 
ik denk dat ouders net als 99% van de andere mensen helemaal niet begrijpen waar we mee bezig zijn. aan de ene kan mag je ze dat niet kwalijk nemen maar het kan wel tot veel irritaties leiden. Het heeft geen zin het proberen uit te leggen in een paar zinnetjes dat gaat niet daar ben ik dus ook mee opgehouden (ik woon inmiddels niet meer thuis en m;n vriendin vind het in mijn cuttingdieet ook wel eens vervelend maar ze begrijpt het gelukkig wel).
het vreemde met ouders vondi k wel dat m'n moeder vaak tegen mij bezig was dat ik gek was enzo, en dan was er bezoek en dan was ze aan het vertellen wat ik er wel niet voor doe en laat. dan vond ik dan wel weer vreemd....
 
ja kan ik me voorstellen. dan voel je je opgelaten in t middelpunt vd belangstelling. frustrerend ok als ze vragen gaanstellen. heb altijd zon argwaan dan dat ze niet geinteresserd zijn maar juist ja, weet eigenlijk niet, je proberen te benadelen of zo.
 
JA kijk heb wel repect voor haar maar beetje boos toen ik dit schreef, ze haalt ook alles voor me hoor maar nu omdat ik even in een stemming wisseling ben, (cutten) en word daar beetj saggo van, ben ik ineens volgens haar aan het puberen???? en wil ze een keer een gesprek met me en is het het stomme fitness. Ik heb het veel te druk volgens haar. (is ook wel zo) Maar goed ik heb het al uitgelegt dat het hoort maar ze wil het bijna nooit begrijpen terwijl ze alle dingen voor me haalt hoor. :D
Alleen tja misschien ff haar periode ofzo.. Tja vrouwen!! :evil: Maar ff voor de duidelijkheid ik heb wel ouders neergezet maar hier gaat het om me ma (gescheiden) Me pa vind alles wel best als ik maar geen pillen slik etc etc multivitamine of creatine is al TE erg voor hem, gelukkig weet hij dat allemaal niet. Hij heeft er ook geen begrip voor, maar denk dat hij gewoon jaloers is.

Nou dit was weer dtukje dagboek van mij ;)
 
Sterkte ermee elmar. mijn ouders zijn ook gescheiden en mn pa die spreek ik ook spontaan alleen op msn eigenlijk. Ga binnekort weer bij hem langs. Hij is ook veel bezig met lijnen dus zal m wel de nodige tips geven.

Maar je moet idd respect opbrengen voor je ma. Mijn broer heeft er ook een handje van om tegen mn ma uit te vallen alsof t niets is. Een maat van me die is zn ma kwijtgeraakt en sindsdien besef ik eigenlijk hoe gelukkig je jezelf mag prijzen als je een moeder hebt die t beste met je voor hebt.

ga eens zitten voor een goed gesprek, voor mij part haal je voorbeelde uit boeken of iets dergelijks zodat ze een beeld heeft dat t helemaal niets negatiefs met zich meebrengt en dat je met je gzondheid bezig bent.

Mijn ma vond vroeger altijd zakjes hash in mn broekzak als ze ging wassen. ze zei nooit wat maar legde t altijd op mn bed neer. eenmaal mn kamer ingelope baalde ik verschrikkelijk. was teleurgesteld in mezelf dat ik t zo ver liet komen dat ik nergens meer op lette en geen eenz rekeing hield met de zakjes in mn broekzak. Ze zal nu wel blij zijn dat die periode voorbij is. of zxe denkt dat ik t nu goed weet te verbergen:D

wat ik hiermee wil zeggen is dat je ma blij moet zijn da je met je gezoindheid bezig bent ipv je lichaam naar de verdoemeinis te gooien door drugs.
 
Geef 'r maar eens wat vaker een complimentje en een bos bloemen voor moederdag en zo.
Moeders zijn ook maar mensen (en wellicht dus ook met PMS?). Ik had zelf ook veel bonje met mijn moeder, maar mis haar, nu ik zelf ouder word, toch best wel (ze is overleden toen ik 21 was).

Leg uit dat je aan het lijnen bent en daar chagrijnig van wordt..

Groetjes

Espi
 
Mijn ouders hadden eerst iets van wat is dit?? Later ging ze voor mij toen ik aan het cutten was rijst met kip maken, woon nu op mezelf. Laatst begon ze erover, ze had op tv een programma met een bb gezien die leefde voor trainen. ze had toen tegen me vader gezegd, jeetje, dat had paul kunnen zijn. Dus ik denk dat ze nu echt gaan snappen hoe belangrijk het voor mij is. Zich ertegen afzetten hebben ze nooit gedaan. Ga praten met je moeder, zeg dat het voor jouw heel belangrijk is, dat dit jouw leven is. Het is immer altijd beter als elke dag dronken of stoned of op straat rondhangen en rottigheid uithalen.

Heb zelf extreem last gehad van migraine-aanvallen,zo erg dat als ik een mes had gehad op dat moment, ik me strot door had gesneden van de pijnn. Sinds ik ben gaan trainen en dat als uitlaatklep heb zijn de eerste jaren mee aanvallen gehalveerd, nu is het er 1 of 2 per jaar en zit ik al meer als een jaar zonder medicijnen hiervoor. Op dat gebied hadden ze wel door dat het erg goed voor me was.

Elmar> zou gewoon rustig met moeders gaan praten, het is waarschijnlijk puur bezorgdheid.
 
Joh, mijn moeder is pas echt een overdreven bezorgt vrouwtje. Altijd al geweest, maar sinds mijn vader ruim 2 jaar geleden verongelukt is, is ze nóg bezorgder geworden. Mijn pa was altijd relaxed en gaf me meer verantwoordelijkheid. Mijn moeder daar in tegen wil alles van me weten. Wat Dandy zegt is waar; als je het niet meer hebt besef je pas hoe erg je het nodig had. Mijn pa kon mijn moeder altijd goed gerust stellen en zorgen dat ze zich niet te veel met mijn zaakjes ging bemoeien. Maar nu hij r niet meer is word ik echt vaak helemaal gek van mijn moeder. Ik weet dat ze het met goede bedoelingen doet, maar dat wil niet zeggen dat het daardoor minder lastig word.

Natuurlijk hou ik altijd zo veel mogelijk rekening met mijn mutty, maar het moet ook weer niet te gek worden. Ik heb geleerd dat de beste oplossing dan is: gewoon niets zeggen. Wat niet weet wat niet deerd :)

Je had haar eens moeten horen toen mijn creatine binnen kwam. Och maat, toen werd ze wel ff sjacherijnig. Maaruh, dat komt altijd wel weer goed :) Ze is van de ene kant ook wel blij dat ik zo bezig ben met mijn lichaam en daarom ook zeker nie aan de drugs ga... Maaruh, uitleggen, dat heeft echt geen zin. Ik kan die vrouw echt niet overteugen van het nut van supplementen. Neej daar begin ik niet meer aan. Ik zeg r niets over en zorg zelf dat ik mijn zaakjes onder controle heb! Dat werkt het best!
 
Ik heb het gelukkig wat makkelijker.
Ze vonden in het begin mijn eetgewoonte wat vreemd (nu nog denk ik) enkel waren ze blij dat ik tenminste aan sport doe en aangezien ik erg ondervoed vinden ze het best dat ik wat kilo's aankom. Vraagjes over supplementen krijg ik niet echt, ze snappen er toch niets van en ik leg uit wat het is en doet. Vinden het maar vreemd een proteine shake voor eiwitten nemen terwijl je al zo veel eet. En weightgainer snappen ze ook niet helemaal. Nu ze zelf aan het sporten zijn beginnen ze het beter te begrijpen.
 
het is idd ook wat SR zegt. Ik zoop vroeger elke dag en weet ik et allemaal. Nu ze zien dat ik mijn leven heb gebeterd zijn ze dubbel trots op me.
 
Mijn moeder vind het alleen maar interessant... Ze ziet al wel een beetje verandering aan mijn lichaam en is erg benieuwd naar het resultaat.

Ik ben nu 6 jaar uit huis maar eet ook bij mijn moeder (lekker makkelijk en gezellig). Lief van haar he.
 
Back
Naar boven