MuscleMeat

Problemen met schouder.

Bezoekers in dit topic

S123

Novice
Lid geworden
30 apr 2011
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
52kg
Beste mensen,
Ik heb gemerkt dat mijn rechterschouder veel lager en meer naar voren hangt dan mijn linkerschouder.
Als ik mijn rechter schouder een beetje optrek staat het gewoon weer normaal.
Ook steken mijn schouderbladen heel erg uit op mijn rug.

Is er een manier om van deze 2 problemen af te komen?
Misschien door bepaalde trainingen?
 
Lijkt mij dat je houding niet goed is.
Had/heb zelf ook hangende schouders, daardoor steken inderdaad je schouderbladen uit. Door op je houding te letten en dus je schouders naar achter te trekken word dit al minder.

In het begin moest ik er echt veel aan denken om mijn schouders wat naar achter te trekken maar dat gaat bij mij nu automatisch.

Verder kan je oefeningen voor je rear delts en traps doen.
 
inderdaad gaat het weg als ik mijn schouders helemaal naar achter trek. maar dit is zover naar achter dat je niet nog verder naar achter kan.
dit is nogal zwaar om vol te houden en van voor ziet het er echt niet uit.

als er iemand nog tips heeft dan hoor ik dat graag.
ps. ben net 15 geworden , ik weet niet of de leeftijd er mee te maken kan hebben.
 
Gaat het samentrekken van de schouderbladen wel om te squatten ed?
 
Krisk, wat bedoel je daar precies mee? ik snap je zin niet echt.

Ik heb vandaag geprobeerd mijn schouders naar achter te houden, en het gaat al iets gemakkelijker dan gister.
Nu weet ik niet wanneer ik mijn schouders naar achter moet trekken, moet ik dit alleen doen bij het rechtop staan en lopen?
Want als ik op mijn rug lug liggen mijn schouders meer naar voren dan dat ik nu doe met staan.
Ook bij het computeren, steek ik mijn schouders meer naar voren om de muis soepel te kunnen bewegen, en te typen natuurlijk.

Het klinkt misschien een beetje dom allemaal, maar ik ben niet gewend mijn schouders op deze manier te gebruiken.:P
 
Beste mensen,
Ik heb gemerkt dat mijn rechterschouder veel lager en meer naar voren hangt dan mijn linkerschouder.
Als ik mijn rechter schouder een beetje optrek staat het gewoon weer normaal.
Ook steken mijn schouderbladen heel erg uit op mijn rug.

Is er een manier om van deze 2 problemen af te komen?
Misschien door bepaalde trainingen?

is dat altijd?
ik heb t ook wel eens, als ik bijv. net uit bed kom.
en ook weleens spontaan op de dag.
heb er geen last van en is na een tijdje altijd weer "normaal".

maar heb jij dit dus altijd?
 
ja ik heb dat altijd, als ik me schouders gewoon losjes doe, en ontspannen houd.
 
Krisk, wat bedoel je daar precies mee? ik snap je zin niet echt.
Als je squat moet je je schouders naar achteren trekken zodat je schouderbladen samen komen. Alsof je een pen tussen je schouderbladen wilt knijpen/vasthouden. Lukt dat wel?

Wat betreft de ongelijke schouders, zit je vaak schuin/scheef? Is je rug wel recht?
 
ja rug is gewoon recht.
zou het ook erfelujk kunnen zijn want mijn vader heeft dat ook aan zijn rechterschouder
 
Squaten gaat lastig worden, ik zit namelijk niet op fitness en heb hier thuis alleen maar 2 setjes halters.
 
Ik zat gister dus de hele dag met schouders naar achter getrokken te lopen, en heb nu lichte spierpijn bij mijn rechterschouderblad.

Ook heb ik eens in de spiege gekeken en zag dat zelfs met naar achter getrokken schouders mijn schouderbladen nog steeds uitsteken.
Wel minder als voorheen maar het steekt altijd nog een beetje uit.
Hoort dit?
Of doe ik iets fout?
 
Hoe steken ze uit? Ben je niet gewoon erg mager?
 
Jawel, ik nogal mager ja.
Vandaar dat ik nu ook spiermassa wil kweken.
Maar het viel me opeens op dat me schoudbladen best wel uitsteken.
 
Enigste wat je kunt doen lijkt mij is een juiste houding aanhouden en forceren. Op een gegeven moment wordt dit de normale en ontspannen houding.

Ken ook een jongen die zijn schouder bladen erg ver naar achteren kon uitsteken. De 1 kan dit en de ander niet :rolleyes:

Of heb je dit soms... kun je vrij weinig aan doen lijkt mij
(Check onder spoiler, wel 16+ pic maar enigste die ik gevonden kon krijgen )

 
Is het een goed idee om de serratus anterior aan te sterken?
 
Zo'n uitstekende schouderbladen als op die foto heb ik nog nooit gezien.:eek:
Nee zo zien ze er hier zeker niet uit:P

Steken een beetje uit, en meer bij mijn rechter dan linker.
Ik henb eerlijk gezegd het idee dat mijn linkerschouder gewoon goed staat.
Want ik kan hem wel naar acter trekken maar dit is dan overdreven ver dat het niet uit ziet.
En zelfs dan steken ze een beetje uit.

@krisk, ik zal eens kijken of er oefeningen met thumbbells zijn om de genoemde spier te trainen, thanks.
 
gewoon traps en serratus trainen
 
Back
Naar boven