MuscleMeat

problemen met squats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ghettoboy

Cool Novice
Lid geworden
25 jul 2011
Berichten
156
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
nou hier is mijn probleem als ik squat ga ik op mijn tenen staan.
ben nu 1.80 81kg best wel getraint door boksen ect.
maar ben echt pas net nieuw bij fitness bij atlas(neerboschoost nijmegen) maandag me 2e les ofzo.
heb de sticky's gelezen en daar staat dat een beginner het ook moet doen maar wel met de juiste techniek.
 
plate van 2.5kilo onder je hak leggen, en even google op "squat rippetoe"
 
iets breder gaan staan, stang evt wat lager in je nek, omhoog kijken, niet door je knieen zakken maar naar achter gaan zitten, en op de buitenkant/achterkant van je voeten staan :)
 
Geef het even de tijd, je moet de balans onder de knie krijgen:) het gaat steeds beter:D
 
Geef het even de tijd, je moet de balans onder de knie krijgen:) het gaat steeds beter:D

ja ik zou het de tijd geven maarja ben echt gemotiveerd alleen loop al heletijd een trainingschema inelkaar te knutselen het lukt me gewoon echt niet.
wat raden jullie aan?
wat ik eet is dit

9:00 brinta hele bak weet niet hoeveel gram

11:00 kip filet(400gr) op brood

1u 3 ei eiwitten met spek lus geen eigeel..

3u iets lichts pak chocomel

5 u wat de pot schaft

8u 1kg kwark ja echt 1kg.. 2 potten

hebben jullie misschien tips voor een trainingschema wat toch veel progressie geeft..
 
Op het begin niet te veel zelf een schema knutselen, volg eerst een paar schema's om wat ervaring op te doen ;)
 
Op het begin niet te veel zelf een schema knutselen, volg eerst een paar schema's om wat ervaring op te doen ;)
ja het is ook best moeilijk daar is niet veel begeleiding wel veel en goed materiaal, dus weetook veel oefeningen niet en dan denk ik van dumbbell flies huh snapjewel...
het is nog best nieuw allemaal voor me maar ik ga het zo goed allemaal opnemen
 
Laatst bewerkt:
ja ik zou het de tijd geven maarja ben echt gemotiveerd alleen loop al heletijd een trainingschema inelkaar te knutselen het lukt me gewoon echt niet.
wat raden jullie aan?
wat ik eet is dit

9:00 brinta hele bak weet niet hoeveel gram

11:00 kip filet(400gr) op brood

1u 3 ei eiwitten met spek lus geen eigeel..

3u iets lichts pak chocomel

5 u wat de pot schaft

8u 1kg kwark ja echt 1kg.. 2 potten

hebben jullie misschien tips voor een trainingschema wat toch veel progressie geeft..
Even je onderhoud uitrekenen (sport activiteiten meetellen) --> http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Wil je massa aanzetten, ga je iets boven dat aantal kcal zitten, daarna ga je een eetschema opstellen met kcal en verhoudingen van de producten die je eet (eiwit/koolhydraten/vet).

Trainingsschema's staan wel voorbeelden van op dit forum.
 
Even je onderhoud uitrekenen (sport activiteiten meetellen) --> http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Wil je massa aanzetten, ga je iets boven dat aantal kcal zitten, daarna ga je een eetschema opstellen met kcal en verhoudingen van de producten die je eet (eiwit/koolhydraten/vet).

Trainingsschema's staan wel voorbeelden van op dit forum.


okee dankjewel meteen even gedaan ongeveer op 2900 kcal per dag bij 3 a 5 keer per week trainen zittend en niks doen 1809kcal
 
iets breder gaan staan, stang evt wat lager in je nek, omhoog kijken, niet door je knieen zakken maar naar achter gaan zitten, en op de buitenkant/achterkant van je voeten staan :)
Je mag net niet omhoog kijken volgens rippetoe.
 
Je mag net niet omhoog kijken volgens rippetoe.

Iedereen is anders, rippetoe doet het liever niet, ik persoonlijk liever wel, heb het zelf van EliteFTS geleerd :)
 
ghettoboy, hoe squat je dan? met losse stang of in een smith machine?

Ikzelf kijk bij squaten gewoon recht vooruit.
 
Ik krijg een zere nek als ik naar boven kijk, vind het comfortabeler om naar beneden te kijken, maar inderdaad ieder zo zijn manier.
Verder dacht ik altijd dat het slecht was om te squatten in een smith.
 
Stuk of 100-200 lichaamsquats doen, desnoods tegen een muur tot je je voeten op de grond kan houden en je borst recht. Ook squat stretchen om je heupen los te maken dan heb je al die retarded shit niet zoals op je tenen staan en hielen die indraaien.
 
Stuk of 100-200 lichaamsquats doen, desnoods tegen een muur tot je je voeten op de grond kan houden en je borst recht. Ook squat stretchen om je heupen los te maken dan heb je al die retarded shit niet zoals op je tenen staan en hielen die indraaien.

ik zou het proberen :rolleyes: vandaag me eerste echte trainingsdag :eek: om 1u
echt zin in :D
maar heb dus ook geen begeleiding dus moet alles zelf proberen
 
9:00 brinta hele bak weet niet hoeveel gram

11:00 kip filet(400gr) op brood

1u 3 ei eiwitten met spek lus geen eigeel..

3u iets lichts pak chocomel

5 u wat de pot schaft

8u 1kg kwark ja echt 1kg.. 2 potten

Dat je 6 maaltijden eet is een goed begin, alleen de verdeling van je voedingsstoffen is heel slecht.
Je begint met Brinta, goed begin van je dag alleen begin je zonder eiwitten. Vervolgens eet je 400 gram kipfilet op brood. Bij deze maaltijd krijg je veel te veel eiwitten binnen. In 400 gram kipfilet zitten ongeveer 65 gram eiwitten. Als je traint moet je per kilo lichaamsgewicht 2-2,5 gram eiwit per dag binnen krijgen, gelijk verdeeld over je maaltijden. Probeer dus rond 20 gram eiwitten per maaltijd binnen te krijgen.
Vervolgens eet je 3 eiwitten met spek. Ikzelf zou geen spek eten, veel te vet een varken is niet echt een schoon beest. Drie eiwitten is goed voor 9 gram aan eiwitten. In een ei zit namelijk zo'n 7 gram aan eiwit waar van 4 gram in het eigeel zit. Wat verder niet echt goed is aan deze maaltijd is dat je te weinig goede kcal binnen krijgt. Vet is namelijk niet de beste brandstof. Je zou de eiwitten op een broodje kunnen eten, misschien met een plakje kaas erbij.
3u iets lichts, een pak chocomelk? Een pak chocomelk is zeker niet licht, dat zit vol met vetten.
5u eten wat de pot schaft, als je thuis gewoon doorgaans gewoon een gezonde maaltijd op je boord krijgt zoals; aardappelen groente vlees of rijst en bonen dan is dit prima.
8u 1kg kwark, dit zijn 80 gram aan eiwitten. Dit is veel te veel!

Vraag anders eens in de sportschool of ze een voedingsschema voor je willen maken, want deze is erg ongezond. Veel te veel eiwitten, deze zijn zwaar voor je lever en je gaat meuren als een bunzing!
 
Vraag anders eens in de sportschool of ze een voedingsschema voor je willen maken, want deze is erg ongezond. Veel te veel eiwitten, deze zijn zwaar voor je lever en je gaat meuren als een bunzing!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

I ain't even mad bro.
 
Back
Naar boven