AndroidHealthClinic

Problemen tussenribspieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eagle76

Novice
Lid geworden
22 feb 2015
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
90kg
Vetpercentage
18%
Hallo allemaal.... nieuwkomer hier...

Even voorstellen.....
Martijn, 39 jaar en had vroeger een redelijk atletische bouw. Na jaren van verkeerd leven, weinig beweging, te veel roken en nu jonge kinderen heb ik besloten weer actief aan m'n lichaam te gaan werken.

Ik heb alle materiaal thuis voor bijna alle workouts. Ik ben een paar maanden geleden eerst naar de sportschool gegaan om m'n techniek te laten controleren en nu dus thuis een paar maanden bezig met een splitschema, 4 a 5 x in de week, ca 60 minuten.

Ik gebruik nog niet veel gewicht omdat ik eerst m'n aanhechtingen en spieren weer wil laten wennen aan de bewegingen en de belasting.

Nu net wat supplementen besteld om echt van start te gaan (mutant mass en whey perfection). Morgen zal m'n nieuwe schema in gaan om nu echt aan m'n massa te gaan werken. Echter.....

3 dagen geleden was ik waarschijnlijk toch niet warm genoeg, of overenthousiast waardoor ik me waarschijnlijk bij het dippen geblesseerd heb. Ik heb nu namelijk nogal last van m'n tussenribspieren aan de linkerzijde. In het dagelijks leven weinig last, maar dippen is nu niet mogelijk.

Wat raden jullie aan? Moet ik aan geleide van de pijn m'n oefeningen doen zoals borst, triceps, biceps en rug of het trainen even helemaal laten? Benen kan natuurlijk wel.... Of loop ik het risico dat ik de boel forceer waardoor ik nog verder van huis ben?

Iemand ervaring met deze blessure?
 
gewoon rustig aan doen, de pijn laat je wel weten wat te doen en wat niet.
 
gewoon rustig aan doen, de pijn laat je wel weten wat te doen en wat niet.
Dat was ik sowieso wel van plan inderdaad....

Het is ter hoogte van m'n tepel vanaf m'n borstbeen in een baan van ca 3 ribben naar achteren onder m'n oksel door tot ongeveer halverwege tot aan m'n ruggegraat. Borstspier zelf voelt prima, aanhechtingen ook.

Het is het enige wat ik kan bedenken, maar verbaas me erover dat ik op de rustdag (dag erna) nog geen last had, maar het een dag later komt. Nu inmiddels 3 dagen geleden.

Na een paar keer diep inademen voelt het alsof het los komt en is de pijn even weg. Maar na een tijdje rust voelt het alsof het weer gaat "trekken". Tevens gevoelig bij draaien in bed... Zojuist even geprobeerd te dippen, maar ik voel het direct. De ribben spreiden dan en dat is pijnlijk.
 
kleine spierscheuring waarschijnlijk, geef het wat tijd, lijkt me niks ernstigs.
Als het aanhoudt toch maar even naar de dokter ;)
 
kleine spierscheuring waarschijnlijk, geef het wat tijd, lijkt me niks ernstigs.
Als het aanhoudt toch maar even naar de dokter ;)
Thanks,

Hou je op de hoogte...
 
Back
Naar boven