AndroidHealthClinic

probs met cutten!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Als je wil cutten en je wil erbij wat cadrio doen moet je dan je hartslag meer in de vetverbrandingszone (130) of veel hoger zijn in de conditie trainingszone??? Maar als je in de vetverbrandingszone blijft dan verbrand je minder calorieen, ik ben gewend veel te eten dus dat is een probleem:s!!! Ik eet rond de 200 g eiwit per dag, 80g koolhydraten, 20 g vetten. Misschien wat meer vetten eten dan? Voor de rest lijkt mij alles toch in orde, maar van nature uit ben ik nogal gemakkelijk in staat voor aan te komen :s !! iemand raad?
 
Originally posted by roebbengert
ik ben gewend veel te eten dus dat is een probleem:s!!! Ik eet rond de 200 g eiwit per dag, 80g koolhydraten, 20 g vetten.

200gr eiwit = 800Kcal
80gr koolh = 320Kcal
20gr vet = 180Kcal

Samen 1300Kcal, en dit vind jij veel eten?????

Wat is je huidige lichaamsgewicht?
 
92 kg ben 1m 79! Hoe komt et dan dat ik nog geen vet verlies?
 
Eh, 2 opmerkingen

Beste cardio om vet te verbranden is zo intensief mogelijk ZONDER anaeroob te gaan. Een vuistregel is zodanig dat je nog net in staat bent met een ander (zij het met wat moeite) te praten.

Ikzelf zat op rond 1800 kcal, maar verbrandde volgens de www.caloriesperhour.com gemiddeld 3000 kcal. Maar toch val ik sinds november niet af. Ergo, het verschil tussen wat ik nodig heb en wat ik eet is zodanig groot, dat mijn lichaam denkt dat we in de hongerwinter verkeren en al het vet vasthoudt (dat ik waarschijnlijk insuline-resistent ben en een aantal andere dingetjes die nog onderzocht moeten worden, helpt niet mee).
Oplossing: rond 500 tot 750 kcal minder eten dan ik verbruik en op 2250-2500 kcal gaan zitten.

Raar maar waar, door te weinig te eten val je niet af, tenzij je weer ZO ontzettend weinig eet dat je je compleet uithongert.. immers, zelfs de dikste mensen werden graatmager in concentratiekampen. Maar dan raak je wel mooi je spiermassa kwijt en dat was dacht ik toch, niet te bedoeling.

Espi, die bang is dat ze dadelijk als ze meer gaat eten heel dik wordt, maar het toch maar gaat proberen..
Vreten om af te vallen, raarder kan toch niet!
 
Re: Re: probs met cutten!!

Originally posted by 3XL


200gr eiwit = 800Kcal
80gr koolh = 320Kcal
20gr vet = 180Kcal

Samen 1300Kcal, en dit vind jij veel eten?????

Wat is je huidige lichaamsgewicht?

3, ik denk dat hij bedoelt dat ie dat nu eet...en normaal gewend is meer te eten. (tenzij ergens 0'etjes vergeten zijn :D)
 
Ja maar, Robin, dan eet ie toch VEEEEEEL te weinig, zelfs in een cutting dieet! Net wat espi zegt, je lichaam gaat in de spaarstand als je zo eet. Ik ben 59 kg en ben net gisteren begonnen met cutten op 1850 kcal, da's iets meer dan 80% van mijn onderhoudsenergie (2200 kcal) en dan is mijn lijf niet zo bang dat het niks overhoudt -> zal meer vet verbranden.

Roebbengert, sowieso je vetten wat hoger, m.n. met gezonde vetten (lijnzaadolie, olijfolie e.d., geen verzadigd erbij) en iets meer koolhydraten, zodat je ong 500 kcal onder je onderhoudsenergie uitkomt. Eiwitten lijkt me wel OK, evt. nog een 50 g hoger gaan zitten.
 
Ja Robin da bedoelde ik, dat ik nu maar anders ligt men cal aantal een heeeeeeel pak hoger, ik voel mij ook redelijk slap met men trainingen enzo! Dus gak nu wat meer eten complexe carbs en vetten en dan 2 keer per week cardio doen en dan zien wat het geeft!
 
Elk lichaam werkt anders. Zelfs met een intensief trainings programma kan ik niet teveel kcal tot me nemen anders krijg ik meer vet dan spier massa erbij. Als ik met me 1.85m en 90kg boven de 2500-3000 Kcal ga zitten dan groei ik dicht (en dan eet ik echt 'schoon')

Roebbengert, ik denk dat je het beste 4 a 5 keer per week een flinke cardio workout kan doen van een 1/2 a 1 uur waarmee je ongeveer 650 kcal per sessie moet verbranden. Als je dit doet icm een gezond dieet dan moet er toch wel iets gaan gebeuren qua vetverlies.
 
Ik ga straks al ins beginnen met de fiets!!! Een intensief trainingsprogramma bevordert dat je hartslag niet zodat je meer cal gaat verbranden en dan meer vet wegbrandt? Dus Bvb veel supersets is dan volgens jou niet goed?? :s
 
Nee, ik ben van mening dat supersets je vetverbranding niet zullen verbeteren. Vetbranding dmv krachttraining vindt plaats nadat je klaar bent met trainen. Doe gewoon normale sets en zet je grotere spiergroepen in rug en je benen aan flink 't werk. Deze spiergroepen verbuiken het meeste energie in de herstelfase. Kleinere spiergroepen als biceps en triceps zullen je weinig vetverbrandende voordelen bieden, daar zijn ze gewoon te klein voor.

Je kan om je vetverbranding te optimaliseren voor je cardio workout een fatburner nemen of een sterke kop koffie: cafeine bevordert de vetverbraning tijdens een cardio workout en je houdt het langer vol.
 
OK (y) En veel supersets bevordert niet extra groei? 2 ervaren BB'ers trainden met low reps en veel supersets en zeiden dat ze heel goede resultaten haalden? Is dat mogelijk volgens jullie? Of ze clean zijn weet ik niet :s
 
het is een leuke afwisseling. Sommigen vinden supersets zelfs al overtraining en laten het geheel achterwege.
Ik vind dat persoonlijk niet. Ik vind het een leuke afwisseling, maar je moet niet speciaal lage reps (wat over het algemeen veel beter werkt voor krachtontwikkeling) en veel supersets doen in een schema. ZEKER NIET HEEL VEEL SUPERSETS (altijd overtraining als je er veel doet) Bovendien moet je dit NIET doen in een cuttingdieet naar mijn mening. Het kan wel even vanaf de 2de week van je cutten, na de eerste week shock vanaf je normale dieet (tenzij je heel langzaam afbouwt) maar als je na 6 weken cutten zit dan zou ik het niet meer doen dan heb je er ook niet echt veel puf voor.

JE KUNT OOK NIET GROEIEN ALS JE ZWAAR CUT !!

JE KUNT NOOIT GROEIEN OP 1300 KCAL !!!!

(sorry voor de caps maar laat dit voor eens en altijd duidelijk zijn)
 
hehe ok kzal et opschrijven !! thanx bro!
 
Als ik nu wil cutten, moet ik ook dan blijven men CARBS na de training nemen? Men training is 7 u a 8 u 's avonds? en doe na de training soms cardio anders gewoon op niet trainingsdag!????
 
Ben je van plan om op die 1300 kcal te blijven zitten? M.i. kun je dan nooit vet verbranden zonder veel spierverlies, gewoon omdat dat te laag is. Er is natuurlijk zoiets als ecto, endo en meso, maar dit is voor iedereen, ook een endo, een hongerdieetje.
 
Re: Re: probs met cutten!!

Originally posted by 3XL


200gr eiwit = 800Kcal
80gr koolh = 320Kcal
20gr vet = 180Kcal

Samen 1300Kcal, en dit vind jij veel eten?????

Wat is je huidige lichaamsgewicht?

tering dat zijn 2 kleine maaltijden ... mischien dattie 800 gr KH bedoelt???
 
Ik heb nu mijn cal niveau een stuk opgekrikt en meer KH aan tegoevoegd en 3 keer per week goede cardio! Iedereen zag al aan mij dat mijn buik aant verdwijnen was!! thanx 4 the advice bro's !!!!!
 
:coolnana: :grinny: :coolnana:
 
Back
Naar boven