XXL Nutrition

probs met men borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maichel

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2005
Berichten
130
Waardering
0
Ik train inmiddels 2 jaartjes en kan niet klagen over de verkregen spiermassa, het is niet om te zeggen wauw, ben helaas ook wat "vetter" geworden maar toch.

Nu mijn vraag is eigelijk omtrent men borts, zowel da massa als de kracht blijft achterwegen.... Na 2 jaar trainen bench ik nog steeds max. 5 keer 60 kg, wat ikzelf erg mager vind... terwijl bv triceps, benen, rug, schouders,.... alle oefening eigelijk zowel op kracht als massa basis wel vooruit gaan. Kunnen jullie mij misschien helpen met een bepaalde methode om meer kracht op te bouwen voor mijn borst? meer kracht is zwaarder gewicht, zwaarder gewicht is meer massa niet?

alvast bedankt als er nog dingen zijn die jullie moeten weten vraag ze dan gerust

greetz
 
Probeer je het eigenlijk wel op te bouwen? En dan bedoel ik bijvoorbeeld: 1x12:30Kg, 1x10:40Kg, 1x8:50Kg, 1x6:60Kg? Of misschien 3x10:50/55 dan 1x8 of 10: 60/65. En dan steeds opschroeven? Of doe je elke keer maar sets met hetzelfde gewicht? Voeg je ook fly's aan je oefeningen toe?
 
Ik train inmiddels 2 jaartjes en kan niet klagen over de verkregen spiermassa, het is niet om te zeggen wauw, ben helaas ook wat "vetter" geworden maar toch.

Nu mijn vraag is eigelijk omtrent men borts, zowel da massa als de kracht blijft achterwegen.... Na 2 jaar trainen bench ik nog steeds max. 5 keer 60 kg, wat ikzelf erg mager vind... terwijl bv triceps, benen, rug, schouders,.... alle oefening eigelijk zowel op kracht als massa basis wel vooruit gaan. Kunnen jullie mij misschien helpen met een bepaalde methode om meer kracht op te bouwen voor mijn borst? meer kracht is zwaarder gewicht, zwaarder gewicht is meer massa niet?

alvast bedankt als er nog dingen zijn die jullie moeten weten vraag ze dan gerust

greetz

Het is erg moeilijk te zeggen zo. Het kan inderdaad liggen aan de manier waarop je traint. Maar ook aan je voeding, da's zoals je weet minstens zo belangrijk. Het kan ook aan je techniek liggen. Je zou dus wat meer info kunnen geven over je borst- en voedingsschema. Dan is het makkelijker om advies te geven.

Succes ermee.
 
Momenteel ben ik niet op dieet. begin oktober begin ik er terug aan.

men workout bestaat bijna altijd uit compound oefening en die zijn dan bv

bench press: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 50 kg, schroef dan op naar 55 kg, nog een keer 55 en dan als afronding 60. Met die laatste set heb ik het al enorm moeilijk...

Incline bench press: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 50 kg en eindig uiteindleijk met 65 kg (wat op zich al bizar is)

Incline dumbbell press: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 20 kg en eindig met 24 soms op een goeie dag 26 kg.

Flyes: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 18 kg en eindig op 24 kg


Dit is een voorbeeld van men workout, ik doe ook andere oefening zoals peck deck, cable cross, pull over,... maar dat zijn meer afwerkings oefening, die vermeld ik nu even niet.
 
Weinig hh. en wissel eens van schema's. Zorg dat je goed hersteld.
Hoe zit het met je schouders?
En een tip: blijft altijd met je rug je het bankje liggen, als je omhoog komt met je rug is je techniek fout. Als je twijfeld aan je techniek, laat er iemand naar kijken.
 
Momenteel ben ik niet op dieet. begin oktober begin ik er terug aan.

men workout bestaat bijna altijd uit compound oefening en die zijn dan bv

bench press: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 50 kg, schroef dan op naar 55 kg, nog een keer 55 en dan als afronding 60. Met die laatste set heb ik het al enorm moeilijk...

Incline bench press: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 50 kg en eindig uiteindleijk met 65 kg (wat op zich al bizar is)

Incline dumbbell press: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 20 kg en eindig met 24 soms op een goeie dag 26 kg.

Flyes: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 18 kg en eindig op 24 kg


Dit is een voorbeeld van men workout, ik doe ook andere oefening zoals peck deck, cable cross, pull over,... maar dat zijn meer afwerkings oefening, die vermeld ik nu even niet.

Hmmmm oke. Om te beginnen zou ik niet elke set tot failure doen. Bouw het op en probeer alleen de laatste tot failure te doen. Daar is overigens pas nog een topic over geweest. Daarnaast zou ik proberen wat minder oefeningen en sets te doen. Zo groot is die spiergroep nu ook weer niet en jij doet 16 sets. Je zou het met wat minder kunnen proberen. Je zou 1 press oefening kunnen schrappen, want drie is best wel veel.

Een ander tip (maar dat is een persoonlijke, dus ik kan het niet onderbouwen) is om ook eens grotere stappen te nemen. Je gaat met 5 kilo omhoog; dat stelt niet veel voor. Probeer eens stappen van 10 te maken. Als je dit combineert met minder failure sets, zou je toch al een eind moeten komen.

En dan kun je ook nog langer rusten tussen de sets, 1 keer per week borst doen, meer eten enz enz. Er is dus van alles mogelijk.

Succes ermee.
 
Momenteel ben ik niet op dieet. begin oktober begin ik er terug aan.

men workout bestaat bijna altijd uit compound oefening en die zijn dan bv

bench press: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 50 kg, schroef dan op naar 55 kg, nog een keer 55 en dan als afronding 60. Met die laatste set heb ik het al enorm moeilijk...

Incline bench press: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 50 kg en eindig uiteindleijk met 65 kg (wat op zich al bizar is)

Incline dumbbell press: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 20 kg en eindig met 24 soms op een goeie dag 26 kg.

Flyes: 4 sets van telkes tot failure maar nooit minder dan 8 reps en ik begin met een gewicht van 18 kg en eindig op 24 kg


Dit is een voorbeeld van men workout, ik doe ook andere oefening zoals peck deck, cable cross, pull over,... maar dat zijn meer afwerkings oefening, die vermeld ik nu even niet.

-hm dat is wel vaag ja dat je incline meer drukt dan gewoon bench.
-ik zou incline bench press schrappen
-doe je benchpress in smith? want los 26 kg max en maar 60 kunnen benchen begrijp ik niet zo goed.
- flyes -> je doet cable flyes neem ik aan gezien de gewichten die je opsomt?
 
ik doe zowel cable crosses als flyes. maar flye is een goede compound oefening dacht ik, cable cross is afwerking. Ik bench press met losse gewicht niet op de smith. Ik ga het eens proberen, alleen de laatste set tot failure en maar 3 sets in totaal maar telkens met 10 kg verhogen.

bedankt voor de tips ;)

greetz
 
Ga per training niet meer als 3 tot 4 x tot faillure verspreid over de oefeningen.. owja doe minder oefeningen.. 3 is zat met 3 werksets!!!
 
Ikzelf zweer bij de pec deck, gebruik je die ook?
 
Ik train inmiddels 2 jaartjes en kan niet klagen mijn vraag is eigelijk omtrent men borts, zowel da massa als de kracht blijft achterwegen.... Na 2 jaar trainen bench ik nog steeds max. 5 keer 60 kg,

Das nogal bagger ja, ik kon na 2 weken al 60kgs 4-5 keer drukken, ben nu al iets langer bezig en kan nu 75 en heb goeie progressie rond de borst.

Mijn tips, eten, veel proteins en probeer eens een andere manier van trainen, mischien een creatine kuurtje voor je plato te doorbreken.
 
kappen met iedere keer tot failure trainen, hoe veel chin ups kun je?
 
vooruit gaan met bankduwen heeft ook te maken met je triceps, train je triceps goed, ideaal vind ik: dippen met extra gewicht en close grip benche, maar dat is misschien persoonlijk.
 
idd, sterke triceps en schouders helpen zeker mee.
 
et zijn juist de voorste schouderkoppen die het opgeven bij het benchen niet je borst noch je triceps

ik zelf heb ook dit probleem met me bench gehad

ik raad aan

tijdje niet benchen [noch incline, noch flat, noch decline]

doe alleen dumbbell presses en fly's voor je borst [deze zullen tevens je borst beter belasten dan de bench]

doe daarnaast een oefening voor de voorste schouderkop
[dit zijn geen front raises of dumbbell presses of arnold presses....deze belasten de laterale kop meer]

ik raad deze oefening aan

ga rechtop een bankje zitten tussen 2 pulleys
doe handvaten aan de lage pulleys
trek de pulleys naar boven en naar voren zodat deze uitkomen op de eindpositie van een normale dumbbell front raise
doe verder ook zware triceps dips

doe dit een aantal week en ga daarna weer es aan het begin van de training benchen en je zult zien dat je veel sterker bent geworden op de bench
 
tijdje niet benchen [noch incline, noch flat, noch decline]

doe alleen dumbbell presses en fly's voor je borst [deze zullen tevens je borst beter belasten dan de bench]

dit is echt wartaal wat je nu uitslaat.
 
dit is echt wartaal wat je nu uitslaat.

Volgens mij heeft ie ook wel gelijk hoor.. je hebt HEEL VEEL mensen hier die meer triceps/schouder drukkers zijn dan mensen die echt vanuit hun borst drukken. DAt soort mensen hebben, als ze hypertrophie willen, meer aan DB presses en zware flyes bewegingen.
 
Volgens mij heeft ie ook wel gelijk hoor.. je hebt HEEL VEEL mensen hier die meer triceps/schouder drukkers zijn dan mensen die echt vanuit hun borst drukken. DAt soort mensen hebben, als ze hypertrophie willen, meer aan dumbbell presses en zware flyes bewegingen.

:thumb:
 
ik neem zijn verhaal over triceps/schouders niet in twijfel, maar ik begrijp niet wat hij nou bedoeld.

eerst zeg je niet benchen, maar dan wel dumbbell press
 
Back
Naar boven