Fitness Seller

profbodybuilding fanaten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Wat ik een beetje gek vind is de fascinatie voor de profbodybuilders.
Ik heb iets van zelf trainen is keileuk en een deel van je leven, maar om nou naar een wedstrijd van die gozers gaan te kijken???
Ik heb veel meer respect voor wielrenners, boksers en voetballers en zo, die kunnen nog wat... Niet dat ik de sport wil afbreken, natuurlijk! Het is erg leuk om te doen, maar begrijp enkel de fascinatie niet goed... Arnold Schwarzenegger bv. vind ik een totaal oninteressant figuur (ok, NATUURLIJK ben ik nog veel oninteressanter)
Ronny coleman heb ik nog niet veel anders zien doen dan gewichten heffen en naar de lens kijken... Kan er iemand het mij misschien uitleggen?? Ik ben er trouwens zeker van dat er hier nog mensen zijn die zelf fanatiek aan bodybuilding doen, maar zich hetzelfde afvragen... Maar goed, ik heb de vraag nu gesteld.
Lijkt provocerend, maar zo is het eigenlijk niet bedoeld... Beschouw het gewoon als een (misschien domme) vraag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Resultaten gaan bekijken van hard trainen/dieten is wel leuk.
Hetzelfde als je fan bent van Ajax of Tyson, je gaat naar de wedstrijd omdat je fan bent van de sport en/of van die persoon/ploeg en wilt kijken of wat ze hebben gepresteerd hebben op hun training nu ook zijn vruchten heeft afgeworpen.

Bodybuilders kunnen ook wel wat hoor!!!
Bodybuilding loopt meestal nogal wat jaartjes vooruit op andere sporten, zowel in ontwikkeling van trainingschema's als de ontwikkeling van voeding/dietiek en ook AS toepassingen.

Welke andere sport is er zo ingewikkeld en komt zoveel discipline bij kijken als wedstrijd bodybuilding?

Na een voetbalwedstrijd je voorbereiden op een volgende wedstrijd hoef je niet 24 uur/dag te denken wat je volgende stap zal zijn.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar dan wordt het te langdradig.
Je begrijpt hopelijk wat ik bedoel. :D
Bodybuilders rule :hedbang:
 
Thx BOS, ik begrijp wat je bedoelt! Waarschijnlijk bekijk ik het zo omdat ik als kijker vooral hou van contactsporten en zelf in de eerste plaats train om gezond te zijn en er (voor mijn genetische aanleg) goed uit te zien en niet om echt zo huge mogelijk te worden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nouja dat vindt ik vrij simpel...

De een heeft zwart als lievelingskleur de ander wil, de een houdt van patat, de ander heeft liever een pizza.

Ik vindt wielrennen nou geen f*ck aan. Laatste BBuilding event waar ik was geweest was de Dorian Jates Grand Prix in Haarlem.

Ronnie Coleman, Cris, Ed van Amsterdam, Dennis James,.. Al die grote mafkesen lieten toch wel wat zien wat je in je lokale gym niet snel zou tegen komen.

Net als hoe sommig mensen met hun mond open naar een Ferrari staan te kijken hebben de Fanaten dat met Pro Bbuilders

Groeten,
Ferdi
 
Olimentado,

Ergens kan ik u wel volgen met uw redenering ......
Ik vindt het soms zo storend dat ze zeggen (bijvoorbeeld over Arnold) dat die topbodybuilders zo Freaky trainen en presteren. Wat volgens mij over het hoofd gezien wordt is dat er veel amateurbodybuilders meer van de bodybuildingsport houden dan Arnold en zijn nakomelingen. Zij doen het dikwijls voor de grote dollars die daarmee gepaard gaan en stoppen meestal met trainen eens ze over de top zijn. Maar what about the freaky amateurs die soms 40 jaar aan een stuk beulenwerk verrichten echt uit liefde voor hun sport?
 
Daar heb je een punt munk!
Trouwens wie gaat ons het recht ontnemen van na dag in dag uit te trainen en dieten, eens een paar keer per jaar gedurende een half uur te laten zien waarvoor we keihard gewerkt hebben?
Iedereen wil bodybuilder zijn wanneer ze dit zien op tv, maar waneer ze er aan beginnen en zien welke opoffering dit eist, geven velen snel op. Ze kunnen het er niet voor opbrengen.
 
Back
Naar boven