Fitness Seller

Professionele weegschaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

svv

Novice
Lid geworden
7 jul 2011
Berichten
3
Waardering
0
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een professionele weegschaal
Binnenkort begin ik namelijk als voedings/afslank coach en zou een goede weegschaal willen hebben voor mijn klanten te wegen.

Hebben jullie een idee wat goed/nauwkeurig is?
Heb al dingen over omron en tanita gelezen..

Omron BF511 ziet er vrij interessant uit, maar er zullen vast nog andere opties zijn?

Iemand een idee?
 
Op ddb gaat het niet om gewicht, slechts de spiegels, etalageruiten en autoraampjes.
 
ik vind de tanita die onze sportschool heeft wel aardig accuraat, heb nu over langere periode nooit meer dan 1% afwijking met een 3 of 4 punts meting kunnen constateren....
 
al die vetmetingen zijn natte vingerwerk als je een goed vetpercentage wilt halen moet je zo'n plooimeter in huis halen ;)
 
Gewoon eentje halen waar je aan ken klooien, t gewicht lager zetten enz. Wanneer er een dikzeug van een client van je erop gaat staan dattie aangeeft dat ze 5 kilo lichter is.

Zo gaan al hun dikke vriendinnen ook bij jou komen, en ben jij binnen! :thumbup:
 
Haha dat is wel zeer goed advies Antisocial
Mja twijfel nog een beetje tussen een onrom en tanita.
Geraak er niet goed uit..volgens mij doen ze hetzelfde alleen verschillen ze serieus in prijs.
Plooimeter zal je natuurlijk altijd beste results hebben ja..als je wat ervaring hebt en altijd op de juiste plek zit natuurlijk
 
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een professionele weegschaal
Binnenkort begin ik namelijk als voedings/afslank coach en zou een goede weegschaal willen hebben voor mijn klanten te wegen.

Hebben jullie een idee wat goed/nauwkeurig is?
Heb al dingen over omron en tanita gelezen..

Omron BF511 ziet er vrij interessant uit, maar er zullen vast nog andere opties zijn?

Iemand een idee?
`

Ik weet niet of je nog bent aangesloten bij een branchevereniging? Maar de Omron is wel een goede. Wat betreft het vetpercentage, ik zou dat toch met een huidplooimeter berekenen. Komt wat professioneler over.
 
Haha dat is wel zeer goed advies Antisocial
Mja twijfel nog een beetje tussen een onrom en tanita.
Geraak er niet goed uit..volgens mij doen ze hetzelfde alleen verschillen ze serieus in prijs.
Plooimeter zal je natuurlijk altijd beste results hebben ja..als je wat ervaring hebt en altijd op de juiste plek zit natuurlijk

koop een huidplooimeter en meet meerdere punten ofzo en pak een gemiddelde ;) zal nog alijd meer kloppen als zo'n apparaat

je moet zelf voor de grap maar eens wegen op zo'n apparaat met vetmeter en daarna een liter water drinken en weer wegen ;) zelfs wat je de avond ervoor gegeten hebt scheelt al wat in procenten
 
Bedankt voor het advies allemaal
 
koop een huidplooimeter en meet meerdere punten ofzo en pak een gemiddelde ;) zal nog alijd meer kloppen als zo'n apparaat

je moet zelf voor de grap maar eens wegen op zo'n apparaat met vetmeter en daarna een liter water drinken en weer wegen ;) zelfs wat je de avond ervoor gegeten hebt scheelt al wat in procenten


Daarom staat er ook in de handleidingen van deze lichaams vet meters dat je je altijd s'morgens op een zo nuchter mogelijke maag moet meten .Zo'n meter stuurt een stroompje door je lichaam heen ,hoe meer vet je in je hebt hoe langer het stroompje er over doet om van punt a naar b te komen ..

Ik will ook een lichaams vet meter gaan kopen ,heb ook de Omron BF-511 op het oog ,maar ja kost wel 122euro minimaal en hou dat liever in m'n zak als iedereen van mening is dat je er geen drol aan hebt .Zo'n huidplooi meter werkt bij mij niet ,ben 32kg afgevallen en heb dus wat ruimte in m'n vel ,dan zal zo'n ding mischien 100% vet gehalte aangeven terwijl hij alleen maar droog vel meet :S

Is er niet iemand in Amsterdam (Noord) ,waarbij ik af en toe een meting mag komen doen? Liefst iemand met zo'n Omron BF-511 of soortgelijk ding die tussen 4 punten meet?

Groetjes ,Martin
 
Daarom staat er ook in de handleidingen van deze lichaams vet meters dat je je altijd s'morgens op een zo nuchter mogelijke maag moet meten .Zo'n meter stuurt een stroompje door je lichaam heen ,hoe meer vet je in je hebt hoe langer het stroompje er over doet om van punt a naar b te komen ..

Ik will ook een lichaams vet meter gaan kopen ,heb ook de Omron BF-511 op het oog ,maar ja kost wel 122euro minimaal en hou dat liever in m'n zak als iedereen van mening is dat je er geen drol aan hebt .Zo'n huidplooi meter werkt bij mij niet ,ben 32kg afgevallen en heb dus wat ruimte in m'n vel ,dan zal zo'n ding mischien 100% vet gehalte aangeven terwijl hij alleen maar droog vel meet :S

Is er niet iemand in Amsterdam (Noord) ,waarbij ik af en toe een meting mag komen doen? Liefst iemand met zo'n Omron BF-511 of soortgelijk ding die tussen 4 punten meet?

Groetjes ,Martin

true de beste resultaten worden 's morgens behaald maar zelfs dan nog is het niet zo nauwkeurig dan de orbi meter (4punts meting) en als je op zo'n apparaat staat waar jij het over hebt stuurt hij een elektrisch signaal door je ene been wat terug komt via het andere been en zal de kortste weg zoeken en zal zo dus het elektrisch signaal grotendeels bij de heupen al terug keren.

ook heb je van die weegschalen dat je van die handvaten hebt dan gaat het signaal wel al beter door het lichaam.
 
Back
Naar boven