Fitness Seller

Profielwerkstuk krachttrainen

Bezoekers in dit topic

Dehaantje

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jul 2014
Berichten
2.360
Waardering
153
Lengte
1m88
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Ik moet voor school een profielwerkstuk maken, en wil het graag doen over krachttrainen. Maar het onderwerp zal iets specifieker moeten zijn dan het brede begrip krachttrainen.

Zelf dacht ik aan iets van: krachttrainen en tieners, met als hoofdvraag bijv.: is krachttrainen gezond voor tieners? Of iets dergelijke. Het moeielijke aan zo'n werkstuk is dat ik er 80 uur in moet steken, dus moet geen simpel onderwerpje hebben. Verder moet ik ook iets onderzoeken wat betreft mijn onderwerp.

Heeft iemand misschien een leuk idee?
 
Miss iets over doping er in verwerken, is veel info over. Kan je veel over lullen, biologische zooi, kan je ook voor je onderzoek aan de AAS :p
 
ik zou eerder iets trainingsgeraleerd willen onderzoeken zoals bv het eeuwige massa vs kracht. Of dingen over frequentie/volume etc.
 
Thanks boys.
Vanwege de vele mogelijkheden qua onderwerp, vroeg ik hier even. Heb nog steeds geen vast onderwerp. Massa vs kracht lijkt me ook leuk.

@steensteen; thnx man, zal ik veel aan hebben. Die info heb ik wel nodig als ik er 80 uur in moet steken ;)

Wat vinden jullie trouwens van mijn bedachte onderwerp: krachttrainen en tieners. Weet niet wat ik precies zou kunnen onderzoeken, maar ik zou een enquete kunnen houden aan tieners. Ken er aardig veel in de bodybuilding-wereld.
 
Enquête, dus kwantitatief onderzoek, dus je moet genoeg afnemers hebben om een correlatie aan te tonen

Wat ga je aantonen? Wat wordt je onderzoeksvraag?
 
Wat is de motivatie voor tieners om aan krachttraining te doen?

Wat is de invloed van cultuur op tieners die willen beginnen met krachttraining?
 
Enquête, dus kwantitatief onderzoek, dus je moet genoeg afnemers hebben om een correlatie aan te tonen

Wat ga je aantonen? Wat wordt je onderzoeksvraag?

Dat is voor mij dus nog de vraag. Hoeveel afnemers versta je onder genoeg afnemers? ;)

Me onderwerp is verder wel ok?
 
14xnfph.png
 
dupliceer gewoon amateuristisch een onderzoek dat al gedaan is

surefire way om een goed cijfer te krijgen

verschil in armomtrek/kracht toename in de biceps tussen mannen en vrouwen bij identieke training
 
Lees hier wat websites, bekijk al uitgewerkte onderzoeken en doe een onderzoek in het klein na. Heel vaak staan er wetenschappelijke bronnen bij waar je dan naar kan refereren.

dupliceer gewoon amateuristisch een onderzoek dat al gedaan is

surefire way om een goed cijfer te krijgen

verschil in armomtrek/kracht toename in de biceps tussen mannen en vrouwen bij identieke training

reported voor copyrightschending

Oja Dehaantje, vergeet niet je bronnen goed te vermelden

anders krijg je gezeur met plagiaat

can confirm
 
Voor vragend onderzoek zou ik iets doen richting sociale druk en body image mbt krachttraining/bbing in tieners.

Ervaringen druk vanuit peer groep, social media, het ideaalbeeld in media, onrealistische standaarden en aas, prevalentie van eetstoornissen, stress beeld rond voeding en sport, de rol van school, etc.
 
Je kan 'krachttraining' toch onderverdelen onder: Bodybuilding, gewichtheffen, strongman, ... Je kan hier de verschillen verklaren want ik denk dat er weinig mensen zijn die het verschil kennen tussen gewichtheffen en strongman.
 
Je kan 'krachttraining' toch onderverdelen onder: Bodybuilding, gewichtheffen, strongman, ... Je kan hier de verschillen verklaren want ik denk dat er weinig mensen zijn die het verschil kennen tussen gewichtheffen en strongman.

Leuk, maar hoe wil ik dan iets gaan onderzoeken? ;)
 
Heb waarschijnlijk verkeerd gelezen ... sorry

Maar alles moet je zelf onderzoeken?
 
Nee zeker niet, maar ik moet zelf wel ergens onderzoek naar doen voor mijn PWS.
 
Back
Naar boven