AndroidHealthClinic

Progessie Armen

Bezoekers in dit topic

Diertjee

Cool Novice
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
43
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Beste mede forum leden,

Na een aantal jaar trainen merk ik dat mijn progessie in de groei van me armen stagneert , hebben jullie hier misschien tips voor?

weeg momenteel 89kg op 175cm, vetpercentage van rond de 15%, arm
Omtrek koud op 40,5-41(verschil per arm)

zit momenteel in me lean bulk, meestal rond 200 gram eiwit(2.2x lichaam gewicht) en tussen de 3300-3600kcal per dag. Nu heb ik al 6-9 maanden totaal geen progessie in arm omtrek. Hoe zou dit kunnen?

train alsvolgt(alleen arm oefeningen uitgeschreven);
Dag 1:
Biceps hammer curl 3x10
Superset:
Triceps extansion 3x10
One arm cable curl 3x10

dag 2:
biceps cable curl 3x10
Triceps cable push down 3x10

dag 3:
Superset:
Overhead triceps extansion 3x10
Arnold curl 3x10
Superset;
Ez curl 3x10
Weighted dips 3x10

op de dagen train ik altijd of full body of een upper lower split, dus Max 2 compounds voor rug en borst erbij, sinds 3 weken doe ik op dag 2 BFE training voor me armen 30/20/20/20 reps om een andere prikkel te geven onder de mom van;Lets try.

hebben jullie misschien tips?
 
Andere spiergroepen maken wel progessie en mijn gewicht gaat ook zeker omhoog.
 
Hoelang doe je deze arm oefeningen al? Zijn die altijd al identiek geweest aan deze, misschien ben je te gewend geraakt aan de stimulans van deze oefeningen
 
Ben juist 8 weken geleden van schema,
Dr cable oefeningen deed ik wel al langer, dips en ez curl deed ik nooit.
BFE bijgevoegd
 
Als je dit nog kan na een FB training dan train je niet zwaar imo....

Hoe is alles in verhouding? dus armen tov rug/borst/benen etc?

benen en borst redelijk , goeie rug. Armen zijn klein in verhouding met de rest.

BFE training gaat er juist om dat je veel bloed er in pomp met weinig gewicht
 
Hangt ervan af hoe zwaar gewicht je pakt.
Dat klopt inderdaad. Maar als jij na een zware training (fullbody) nog fut/energie/kracht in je armen hebt in zoveel reps (ook al is het licht gewicht) dan zou je ook met je FB training mogelijk zwaarder kunnen pakken. Daar train je ook (indirect) je armen mee.

Wat vind jij kleine armen in verhouding tot de rest? misschien eens een foto posten? misschien heb je er een wat vertekend beeld bij? (vraag dit omdat meer mensen een wat vertekend beeld hebben van zichzelf hier op het forum :o )
 
Dat klopt inderdaad. Maar als jij na een zware training (fullbody) nog fut/energie/kracht in je armen hebt in zoveel reps (ook al is het licht gewicht) dan zou je ook met je FB training mogelijk zwaarder kunnen pakken. Daar train je ook (indirect) je armen mee.

Wat vind jij kleine armen in verhouding tot de rest? misschien eens een foto posten? misschien heb je er een wat vertekend beeld bij? (vraag dit omdat meer mensen een wat vertekend beeld hebben van zichzelf hier op het forum :o )
Ik zal eens een foto zoeken, daarbij blijft wel dat me armen dus al een tijd stil staan.
 
Post anders ook je volledige trainingsschema eens. (dus alles met sets en reps).
Kan ook zijn dat je teveel doet in de hoop op groei.
 
Of armen niet iedere keer meenemen maar wel 1 dag in de week hard trainen. En ze iets meer rust (=groei) gunnen ?
Zoveel herhalingen voor armen is ook niet nodig imo. Gezien je ze veel meeneemt in andere oefeningen (rug borst...). Je put ze alleen maar uit in de verkeerde zin en is eerder nefast.
Kijk ook niet teveel naar je biceps. Is maar een “kleine” spier. Je triceps vormt eigenlijk de omvang van je arm.
 
Dag 1 :

Squat 3x10 130kg

Bulgarian Split squat 3x10 32kg

Benchpress 4x10 - 120kg
Incline dumbell press 3x10 - 40kg
Lat pull down 3x10 - 86kg
Straight arm pull down 3x10 50kg
Side raises 3x12 - 14kg

Biceps hammer curl 3x10 - 22kg

Triceps extansion 3x10 - 50kg

Dumbell one arm cable curl 3x10 - 23kg

Dag 2

Leg press 3x10

Lunges 3x20
Incline benchpress 4x10 - 80kg

Cable flye 3x10 - 26kg

Dumbell row 3x10 - 40 kg

Pull ups 3x10 6kg

One-arm pull down 2x10 - 36kg

Superset:
Biceps cable curl 3x10
Triceps cable push down 3x10

Dag 3 full body:

Squat 3x12 - 120kg

Leg extansion 3x12

Incline machine press 4x10 - 42kg(dumbell)

Machine lat pull down 4x10 - 140kg (excl apparaat)

Shoulder press 3x10 - 70kg

Superset:
Overhead triceps extension 3x10 - 39kg
Arnold curl 3x10 - 16kg

Superset:
Ez curl 3x10 - 47kg
Dips 3x10 - 40 kg
 
Ik kan niet geloven dat je armen minder in verhouding staan dan je benen.
Je bench is bijna sterker dan je squat en zou in principe niet eens in de buurt zou mogen komen.
 
Ik kan niet geloven dat je armen minder in verhouding staan dan je benen.
Je bench is bijna sterker dan je squat en zou in principe niet eens in de buurt mogen komen.

pas een blessure aan mijn knie gehad (jump knee) zat daarvoor op 170kg squat 10x
 
Hoelang doe je over die trainingen? Want op dag 1 doe je 10 oefeningen wat wel ff duurt ej energie kost.

Wil je je armen laten groeien focus er dan op. Ipv aan het einde 30 reps eruit knallen probeer eens je trainingen te beginnen met armen, wanneer je dus nog meer energie hebt. Heeft mij geholpen.
 
Hoelang doe je over die trainingen? Want op dag 1 doe je 10 oefeningen wat wel ff duurt ej energie kost.

Wil je je armen laten groeien focus er dan op. Ipv aan het einde 30 reps eruit knallen probeer eens je trainingen te beginnen met armen, wanneer je dus nog meer energie hebt. Heeft mij geholpen.
Uur
 
1 uur ? Das vlammen zeg :eek2:
Waarom doe je full body btw? En niet meer isoleren ? Biceps en triceps oef splitsen.
Vind het fijn spieren meerdere keren per week te prikkelen , al moet ik toegeven dat ik vaak mijn upper en lower split waardoor ik dus 5 dagen train
 
Vind het fijn spieren meerdere keren per week te prikkelen , al moet ik toegeven dat ik vaak mijn upper en lower split waardoor ik dus 5 dagen train
Als je 5 dagen traint, neem je dan ook 5 keer armen ?
 
1 uur ? Das vlammen zeg :eek2:
Waarom doe je full body btw? En niet meer isoleren ? Biceps en triceps oef splitsen.
Full body voor natty lifters is wel geschikter, houdt er persoonlijk niet van tho
 
Back
Naar boven