AndroidHealthClinic

Programma Om Je Vetpercentage Te Berekenen!

Bezoekers in dit topic

kiki84

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
750
Waardering
11
[Bereken je vetpercentage]

Opgelet: MS-OFFICE EXCEL is vereist!

DIT PROGRAMMA GELDT ENKEL VOOR DIEGENEN DIE PAS BEGINNEN MET TRAINEN!!!!!! VOOR GEVORDERDEN KLOPT HET NIET, AANGEZIEN DE VERHOUDTING VET/SPIERMASSA DAAR ANDERS LIGT!

We zijn het er allemaal over eens: een heleboel stats zoals gewicht, lengte,...zijn eenvoudig te bepalen aan de hand van een simpele meting of weging. Wanneer men het vetpercentage echter wil bepalen, loopt men geregeld vast. Het programma dat ik ontworpen heb is hoegenaamd geen wonderprogramma, maar als ik mijn eigen vetpercentage bereken met het programma, kom ik identiek hetzelfde uit als het vetpercentage dat een ervaren diëtist bij mij gemeten heeft met de huidplooimethode
(er zit echt geen verschil op!)

Samengevat: Heb je geen huidplooimeter of vertrouw je niet op de vele verschillende formules die je op het internet vindt, probeer dan dit programma eens!

Mogelijkheden van dit programma:
  • Bepalen van je Body Mass Index
  • Bepalen van je vetpercentage (geen afronding!!!)
  • Bepalen van je vet-en spiermassa (in kg)
[Link niet meer beschikbaar]

Veel plezier!
 
kan je geen karma meer geven, maar je verdient het wel
thx bro
 
geen idee, want ik heb mijn vetpercentage nog nooit gemeten, daarom maakte ik eerst de andere topic om te vragen of die link voor andere klopte:p
 
Sorry, maar vind dit een heel slecht programma.

Het programma gaat uit van je BMI index, ofwel lengte-gewicht.

Dan zou ik bij een gewicht van 88 kg en lengte 1m79 een vetpercentage van 22% hebben, terwijl m'n vetpercentage op zo'n 11% ligt momenteel.
 
Sorry, maar vind dit een heel slecht programma.

Het programma gaat uit van je BMI index, ofwel lengte-gewicht.

Dan zou ik bij een gewicht van 88 kg en lengte 1m79 een vetpercentage van 22% hebben, terwijl m'n vetpercentage op zo'n 11% ligt momenteel.

Inderdaad, dat weet ik wel hoor:cool: Het programma is vooral bedoeld voor mensen die nog niet hebben getraind en voor de eerste keer het vetpercentage bepalen. Naarmate je vordert zal je gewicht inderdaad meer uit spiermassa bestaan, waardoor het niet meer overeenkomt. Voor de gevorderden ben ik bezig aan een programma dat geen rekening houdt met de BMI of gewicht-lengte, maar wel met de vet-en spiermassa! Om zulke reacties te voorkomen had ik het inderdaad in de omschrijving moeten zetten!

Greetz!
 
Inderdaad, dat weet ik wel hoor:cool: Het programma is vooral bedoeld voor mensen die nog niet hebben getraind en voor de eerste keer het vetpercentage bepalen. Naarmate je vordert zal je gewicht inderdaad meer uit spiermassa bestaan, waardoor het niet meer overeenkomt. Voor de gevorderden ben ik bezig aan een programma dat geen rekening houdt met de BMI of gewicht-lengte, maar wel met de vet-en spiermassa! Om zulke reacties te voorkomen had ik het inderdaad in de omschrijving moeten zetten!

Greetz!

Hmm, daar ben ik wel benieuwd naar! Vond dat ene programma over dat progressie bijhouden wel heel goed van je!
 
Hier klopt helaas weinig van bro.

Volgens dit ding heb ik een vet% van bijna 20%.
Dan zit ie er minstens 5% naast. dat vind ik nogal een hoop.
 
Hier klopt helaas weinig van bro.

Volgens dit ding heb ik een vet% van bijna 20%.
Dan zit ie er minstens 5% naast. dat vind ik nogal een hoop.

Hoelang train je al? Want zoals gezegd in de vorige post is dit programma enkel voor de beginner die nog niet of weinig getraind heeft!
 
Dat blijkt.

Maar wellicht wel goed voor mensen die net beginnen idd.
Ben ook benieuwd naar de versie voor gevorderden.
 
Dat blijkt.

Maar wellicht wel goed voor mensen die net beginnen idd.
Ben ook benieuwd naar de versie voor gevorderden.

Het programma dat ik gemaakt heb nu wordt gebruikt door mijn diëtist en zou moeten kloppen voor mensen die pas beginnen. Ik geef toe dat ik dit beter had moeten vermelden in de omschrijving van het programma, maar heb het nu aangepast! Je kan het een beetje vergelijken met de BMI: deze ligt bij een goed getraind bodybuilder hoogstwaarschijnlijk boven de 25, wat ongezond zou zijn. Uiteraard weten we dat dit komt door de grote hoeveelheid spiermassa, waardoor de BMI hier geen goede index is! Bedankt alvast voor je opmerking en veel succes nog he! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Hoelang train je al?
 
Hoelang train je al?

Hoi Kiki84,

Hier je 'gebuurtje' uit het Leuvense hé!:D Allereerst wou ik je bedanken voor de kikilator want die vind ik alvast heel gebruiksvriendelijk. Enige kleine bedenking is dat bij het invullen m'n hoeveelheid eiwitten toch iets lager uitvielen dan ik normaal had ingeschat (ongeveer een 25 gram). Dit is zeker geen kritiek, enkel maar een vaststelling. Mijn vetpercentage lag ook iets hoger dan bij andere berekeningen, ben dan ook benieuwd naar het meer verfijnde programma binnenkort:p Alvast bedankt!
 
Mijn vetpercentage lag ook iets hoger dan bij andere berekeningen, ben dan ook benieuwd naar het meer verfijnde programma binnenkort:p Alvast bedankt!
programma klopt niet perfect omdat er geen rekening wordt gehouden met VVM, imo het beste gewoon een goede huidplooimeter
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven