Fitness Seller

Progressie & Chest issues

Bezoekers in dit topic

blockhead

Novice
Lid geworden
1 aug 2013
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Hoi,

Ik ben nu een dikke drie jaar goed aan het trainen (en eten). Ik ben 36 en dus heel laat gestart. Voordien nooit gesport.

Als ik de progressiefoto's naast elkaar plak, ben ik op zich wel tevreden met m'n evolutie. Maar nu heb ik het gevoel dat ik een plafond bereikt heb. Schema ziet er ongeveer zo uit:

- Maandag: Borst en biceps/triceps
- Woensdag: Benen en buik
- Vrijdag: Schouders en rug (en stiekem vaak wat extra borst)

We varieer veel met de oefeningen en gebruik bijna nog uitsluitend free weights, barbells en kabels. Wat problematisch word, is dat ik het laatste half jaar geen vooruitgang zie op m'n borst. Die blijft relatief vlak, terwijl m'n rug wel steeds verbreedt.

Wat ik haal voor borst:

- Incline/flat bench: 75 kg x 8 (met geluk pers ik er eens 80 kg uit)
- Decline bench: 70 kg x 8
- Met losse dumbells, zittend: 34kg (links+rechts) x 8

Ik weeg trouwens 77.

Uiteraard variëren we ook met cable flies, dips etc. Ik voel weliswaar een 'pump' achteraf, maar als die weggetrokken is, blijf er een platte borst over :)

Wat adviseren jullie? Nog meer borst? Zwaarder? We overwegen ook om full body workouts te gaan.

Benieuwd naar jullie insights! Bedankt.


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Hoi,

Het poseren en belichting van de foto's geeft een vertekend beeld. Daarnaast weet je dat je in het begin het snelste progressie boekt toch?
 
Het poseren en belichting van de foto's geeft een vertekend beeld

Dat is vanzelfsprekend zo. Ik heb helaas geen fotostudio waarin ik op een kruisje kan gaan staan en waar de camera en de belichting steeds precies hetzelfde staan opgesteld.

Daarnaast weet je dat je in het begin het snelste progressie boekt toch?

Ook daar ben ik me uiteraard van bewust.

Misschien heb je ook een antwoord op mijn vragen?
 
iig zou ik proberen wat meer te gaan eten nog.

de vraag "zwaarder?" Als in zwaarder trainen, als je dat zelf al vraagt dan dus ja. Je kan dus blijkbaar zwaarder dus doe dan zwaarder.
Je traint in een 3 daagse split alles 1x per week. Dan zal je vol gas moeten gaan om in die week dat die spieren rusten die spieren te laten groeien.
Flinke zware gewichten en flink volume anders is zo'n 3 daags schema weinig waard.
Als de gewichten en het volume lager zijn kan je beter alles 2x per week trainen of 3x per 2 weken.

Dus even keuzes maken.

Wat doe je allemaal in bijvoorbeeld je borsttraining?.
Oefeningen, reps en rust?
 
Back
Naar boven